Mstä ihmeestä johtuu jatkuva sairastelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Toivoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Toivoton"

Vieras
Kotona ollessa (työttömänä tai lomalla) tätä ongelmaa ei ole, aikoinaan parin vuoden työttömyysjaksolla olin muistaakseni kerran kipeänä.

Mutta sitten töissä tai opiskellessa alkaa tauoton sairastelu. Nuorempana opiskellessa alkoi koulunkäyntikin jo kärsiä kun makasin jatkuvasti sängyn pohjalla.
Viime kesän olin töissä ja olin 3 kertaa sairaslomalla.

Nyt syksyllä aloitin opiskelun uuteen ammattiin ja sama alkaa taas, olen koko ajan kuumeessa. Taas tänään yhtäkkiä alkoi joka paikkaa särkeä ja kuume nousi.
En ole tämän syksyn aikana meinannut pysyä enää laskuissa montako kertaa olen sairastellut, n. 2 kertaa olen ollut kovemmassa n. viikon kestävässä flunssassa, 2 kertaa taistellut mahataudin kanssa, ja useamman kerran on tullut näitä että yhtäkkiä kuume nousee ja tulee milloin mitäkin oireita, ja menevät muutamassa päivässä ohi.

Tämä ei ole normaalia enää, mutta mistä ihmeestä johtuu?

Kokeilehan ihan ekaks saada riittävästi D-vitamiinia, se parantaa vastustuskykyä todistettavasti, ja olisko A-vitamiinin puutos infektioille ja kuumeelle altistava tekijä?
Noista mä aloittaisin...

Selvästikin vastustuskykysi on aika huono, etkö ole lapsena sairastanut paljoakaan? Kotona ollessa ei pöpöjä tartu, ihmisten ilmoilla niitä puolestaan liikkuu koko ajan. Siksi töissä käydessä tulet kipeäksi.
Valitettavasti minulla ei ole parempia neuvoja ongelmaan kuin käsien ahkera pesu ja selvästi sairaiden ihmisten välttely esim. busseissa.

Ei auta kuin sairastaa. Siitä se vastustuskyky karttuu. Meillä on töissä (terv.huolto) kaikki uudet ihmiset alussa sairaita, mutta puolessa vuodessa yleensä helpottaa. En keksi muuta selitystä kuin että vastustuskyky kasvaa. Kotihoidetut lapsetkin sairastavat ensin kun aloittavat hoidossa. Sitä on tutkittu, että eskari-ikään saakka kotona hoidetut sairastavat koulussa enemmän kuin ne kaverit, jotka ovat tautinsa käyneet läpi päiväkodissa.

Yhteistyössä