MRSA

hei, tuli mieleen yksi asia joka meitä nyt mietityttää. Eli kaikki hoitoalan asiantuntijat tai muut joilla TIETOO asiasta! :attn:

Poikien isovaarilla on tays:n tuliaisena MRSA-sairaalapöpö. Laittoivat taysista kuitenkin kotiin, ja sanoivat että elää ihan normaalisti.
Meillä töissä kotihoidossa jos jollain mrsa, niin ollaan hygienian kanssa tosi tarkkoja ym. Ja tästä syystä oon aika varpaillani asian suhteen.
Emme ole siis päässet heillä käymään, kun ei uskalleta. Lasten takia.
Mutta isovaari ei vaimonsa kanssa pidä asiaa mitenkään vakavana. Eivät oikeen ymmärrä että me ei mennä käymään, kun kerran heille sanottu että voi elää normaalisti.
Mistä nyt saisin tietoo että miten toimia..soitanko tayssiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella tarkkaa desinfiointien kanssa, sisko ainakin meidän neitin kädet desinfioi monta kertaa kun käytiin osastolla vaikka siellä MRSA potilaat on eristyksissä.
Sisko siis sairaanhoitajana ja me poikettiin käymäs.
 
Muista hyvä hygienia. Marsu ei tartu esim. terveeseen ihoon. Missä vaarillasi kasvaa tuo pöpö? Tietenkin esim. vaarin on myös huolehdittava käsien pesusta. Mutta ei se marsu yleensä terveeseen ihmiseen tuosta vaan pomppaa.
 
hällä umppari leikattiin, niin pesii siinä haavassa.....mä luulen että noiden vanhojen ihmisten hygienia, siis käsi sellainen on aika alkeellista, etenkin kun ovat ite kauheen huolettomia. Ite tietenkin desinfioitais hyvin ym. mutta jos se tarttuu kuitenkin esim. käsien kautta, suun limakalvoille? en tiiä oonko ylihuolehtivainen...menisittekö te 2kuisen ja 4veen kanssa kylään?

juu ite uskaltaisin, kun eihän tosiaan terveeseen mitään teekkään ja kantaja voisin vaikka ollakin, mutta entä pieni vauva?
 
vierad
Toimintaohjeet, kun MRSA - kantaja pääsee kotiin
___________________________________________________________________________
MRSA - kantajuus ei aiheuta kotona minkäänlaisia varotoimia. Hyvästä käsihygieniasta
huolehtiminen riittää. Kotisairaanhoitajilla/kotiavustajilla on omat toimintaohjeensa, heidän
osallistuessaan MRSA-potilaan hoitoon.
 

Yhteistyössä