Mrr, harmittaa ton teinin touhut

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ollaan koko perhe tehty joulusiivoa ja kaikki on osallistuttu ihan täpöillä. Paitsi 14 v teini, se on koko päivän yrittänyt keksiä ties mitä tekisyitä ettei tarvitsisi pistää rikkaa ristiin. Ekaksi "särki kauheesti päätä", sitten kun ei uskottu niin johan likka lähti yhtäkkiä lenkille. Kun muka kaveri soitti ja pyysi. Huusi vaan eteisestä, moi mä meen nyt! Muut imuroi ja luuttusi lattioita!
Loppuillan pakotin sen siivoamaan, johan löytyi sanavarastosta veetä ja peetä ja imurin putki lenteli. Tekisi mieli sanoa sille, että turha luulla että tolla käytöksellä saat kovinkaan monta joululahjaa. Perhanan apina!
 
No miksi et sano? Ja jätä oikeasti muutama paketti antamatta, jos ne on jo hommattu. Tuskin se siitä mitään oppii, mutta muistaapa kuitenkin :D Kyllä se teini-ikä ohi menee aikanaan. Ei varmaan paljoa nyt lohduta, mutta kuitenkin :)
 
"aapee"
[QUOTE="...";25275499]ompas kauniisti puhuttu lapsestansa..[/QUOTE]

No niin on, mutta ei hirveän rumasti kun mä olen muunmuassa sen mielestä vanha lehmä.
Ottaa muutenkin aivoon tollainen.
 
"teini"
[QUOTE="aapee";25275600]No niin on, mutta ei hirveän rumasti kun mä olen muunmuassa sen mielestä vanha lehmä.
Ottaa muutenkin aivoon tollainen.[/QUOTE]

onnex pääsee muutaman vuåden pääst noita-akast eråån :)
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja äits;25275492:
No miksi et sano? Ja jätä oikeasti muutama paketti antamatta, jos ne on jo hommattu. Tuskin se siitä mitään oppii, mutta muistaapa kuitenkin :D Kyllä se teini-ikä ohi menee aikanaan. Ei varmaan paljoa nyt lohduta, mutta kuitenkin :)
Kyllä se nyt tossa rauhoittui, laittaa nyt isänsä kanssa hyllyä seinään. isänsäkin haukkui orjapiiskuriksi, mut lehmäksi. Pikkuveljensä perseennuolijaksi, kun se siivosi reippaasti ja sanoi, että kiva kun on puhdasta kun tulee joulu.
Kai se tosta rauhoittuukin, kun muutama vuosi kuluu.. kääk.
 
[QUOTE="aapee";25275673]Kyllä se nyt tossa rauhoittui, laittaa nyt isänsä kanssa hyllyä seinään. isänsäkin haukkui orjapiiskuriksi, mut lehmäksi. Pikkuveljensä perseennuolijaksi, kun se siivosi reippaasti ja sanoi, että kiva kun on puhdasta kun tulee joulu.
Kai se tosta rauhoittuukin, kun muutama vuosi kuluu.. kääk.[/QUOTE]

Itse olin sellainen kauhukakara teininä, että alta pois (siis tein ihan laittomuuksiakin, en muita vahingoittavia, mutta kuitenkin). Aikuiseksi kasvoin kuitenkin, ja nyt oma äiti on se kaikkein läheisin :heart:

Voimia siis sullekin, tiedät kuitenkin, että teinis olisi ihan hukassa ilman sua :)
 
ammuuu
teini-iässä aivo nyrjähtää. Pitää vain tehdä seuraukset selviksi. Eikä pidä sietää sitä, että nimitellään vanhaksi lehmäksi. Semmoisesta tulee vain lisää kotitöitä, ja lähtee kännykkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äits;25275693:
Itse olin sellainen kauhukakara teininä, että alta pois (siis tein ihan laittomuuksiakin, en muita vahingoittavia, mutta kuitenkin). Aikuiseksi kasvoin kuitenkin, ja nyt oma äiti on se kaikkein läheisin :heart:

Voimia siis sullekin, tiedät kuitenkin, että teinis olisi ihan hukassa ilman sua :)
Laittomuudet kyllä yleensä jollain tavalla vahingoittaa muita.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja äits;25275693:
Itse olin sellainen kauhukakara teininä, että alta pois (siis tein ihan laittomuuksiakin, en muita vahingoittavia, mutta kuitenkin). Aikuiseksi kasvoin kuitenkin, ja nyt oma äiti on se kaikkein läheisin :heart:

Voimia siis sullekin, tiedät kuitenkin, että teinis olisi ihan hukassa ilman sua :)
Kiitti sulle! Näinhän se on. Täytyy olla vaan tiukkana, mutta ei liikaa.
 
"aapee"
teini-iässä aivo nyrjähtää. Pitää vain tehdä seuraukset selviksi. Eikä pidä sietää sitä, että nimitellään vanhaksi lehmäksi. Semmoisesta tulee vain lisää kotitöitä, ja lähtee kännykkä.
No en kyllä hyväksykään! Tosta on pidetty jo puhuttelut. Kännykkää sillä ei ole muutenkaan käytössä. Sillä on saldoraja. Läpisee ja tekstittelee heti sen täyteen jo kuukauden alussa, loppukuukauden on aina ilman saldoa.
 
"vieras"
Tuo ois voinu olla mun kirjoittama. Meilläkin 14v joka vaan maannu (ja käyny lenkillä ym) kun muut laittaneet joulua. Eilen illalla sillä sit naksahti joku ja alko pikkuhiljaa kaveriksi. Tänään leiponu ja laittanu tiskejä ym.
Mutta siis viikon kaks ehti tuossa lorvia kun muut jo laitto paikkoja kuntoon ym. Ja ei auttanu uhkailut, kiristykset, lahjonnat eikä järki puhe.
Aina kun keskusteli niin tajus et joo pitää olla kaverina tottakai mut sit kun pyysi jotain tekemään niin hirveä huuto ja raivoaminen.
Ja on tää koko syksy ollu samaa ilman jouluakin.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";25276025]Tuo ois voinu olla mun kirjoittama. Meilläkin 14v joka vaan maannu (ja käyny lenkillä ym) kun muut laittaneet joulua. Eilen illalla sillä sit naksahti joku ja alko pikkuhiljaa kaveriksi. Tänään leiponu ja laittanu tiskejä ym.
Mutta siis viikon kaks ehti tuossa lorvia kun muut jo laitto paikkoja kuntoon ym. Ja ei auttanu uhkailut, kiristykset, lahjonnat eikä järki puhe.
Aina kun keskusteli niin tajus et joo pitää olla kaverina tottakai mut sit kun pyysi jotain tekemään niin hirveä huuto ja raivoaminen.
Ja on tää koko syksy ollu samaa ilman jouluakin.[/QUOTE]

Moi kohtalotoveri!
Meilläkin on ollut jo kauan tätä samaa, ei tähän tosiaan joulua tarvittu. Pahimmat raivot on laantuneet kun on otettu tietsikka pois ja tarvittaessa laitettu vähäksi aikaa kotiarestiin, jos ei millään usko. Mutta siltikin se murjottaa, kiljuu ja kääkättää. Nyt sitten kyllä halusi leipoa mun ja veljensä kans huomenna pipareita. Saas nähdä :D
 
Ken guru
Mä ehkä antaisin "armoa" teini-ikäiselle. Se kun on monelle niin hankala ikä (omakohtaista kokemusta), että perus arjessakin on joskus kestämistä. Kyllä ne siitä parin vuoden sisällä järkiintyy ja muuttuvat taas "normaaleiksi".

Eli antaisin olla siivoamatta, ja tarjoaisin ehkä jonkun vaihtoehtoistehtävän että vähän joutuisi osallistumaan, puhaltamaan yhteen hiileen. Pyytäisin vaikka tekemään rosollin tms.

Mutta. Sanoisin että kielen käyttöä pitää siivota!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
........
Mä ehkä antaisin "armoa" teini-ikäiselle. Se kun on monelle niin hankala ikä (omakohtaista kokemusta), että perus arjessakin on joskus kestämistä. Kyllä ne siitä parin vuoden sisällä järkiintyy ja muuttuvat taas "normaaleiksi".

Eli antaisin olla siivoamatta, ja tarjoaisin ehkä jonkun vaihtoehtoistehtävän että vähän joutuisi osallistumaan, puhaltamaan yhteen hiileen. Pyytäisin vaikka tekemään rosollin tms.
Eli teini-ikä on itsessään sen luokan tauti, että siitä pitäisi saada sairaslomaa nykyään?

Huh-huh.
 
Ken guru
Eli teini-ikä on itsessään sen luokan tauti, että siitä pitäisi saada sairaslomaa nykyään?

Huh-huh.
Ei ole, mutta vaikka paljon vaadinkin, niin osaan ja yritän ottaa erilaiset tilanteet ja mielentilat huomioon parhaani mukaan. Ei se maailma oikeasti kaadu siihen että teini ei joskus siivoa. Ehtii ja joutuu kyllä osansa siitä siivoamisestakin hoitamaan.

Eikä mun mielestä tuollaiset asiat ole niin kauhean vakavia. Hautaa kohti tässä kaikki mennään, ja matkan varrella pitää voida voida hyvin. Niin aikuinen, lapsi kuin teninkin.
 
  • Tykkää
Reactions: fanta

Yhteistyössä