"Mr Big" kummittelee - mitä tehdä?=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi

Vieras
Reilut 5 vuotta sitten tapasin lomalla aivan ihanan miehen. Oli komea, huumorintajumme oli samanlaiset, oli kuin olísimme tunteneet aina. Siitä alkoi sitten suhde joka kesti vajaat 3 vuotta. Asuimme eri kaupungeissa, ja näimme aina kun mahdollista ja vietimme lomat yhdessä.
Ennen suhteen loppua mies alkoi käyttäytyä kylmästi, kohteli suoraan sanottuna kuin paskaa. Aavistelin että miehellä oli toinen nainen ja siksi käytös muuttui. Ei ikinä myöntänyt totuutta. Tätä jatkui muutama kk ja lopulta katkasin välit mieheen. Miksi suhde loppui näin, siitä ei ikinä keskusteltu.
Meni yli puoli vuotta kun mies soitti ja kertoi ikävöivänsä. Juteltiin pintapuoliset kuulumiset, mutta menneestä ei puhuttu. Sen jälkeen mies soitteli tasaisin väliajoin syntymäpäiväni, jouluna tai kun tapahtui jotain isoa hänen elämässään ja muuten vain kuulumisia.
Molemmilla on varmasti ollut suhteita tässä välissä, mutta silti minulle tulee aina tämä mies mieleen. Tunnen välillä ikävää, välillä vihaa. En ole ikinä ennen tuntenut ketään miestä kohtaan näin tai tuntenut että menetin sen ainoan miehen ketä voin koskaa rakastaa ja voisin kuvitella eläväni loppuelämäni hänen kanssaan. Eli tämä on minun oma Mr Big (Sinkkuelämää sarjaa seuranneet tietävät hyvin mitä tarkoitan=))

Nyt oli puolen vuoden tauko, ja mies soitti yllättäen viime viikolla. Oli hieman maistissa kun ei muuten kuulemma uskaltanut soittaa josko olen vihainen. Kertoi ajattelevansa minua usein ja ikävöivänsä ja että olen ainut nainen ketä hän todella on ikinä rakastanut ja rakastaa edelleen. Kysyi josko voisimme tavata ja keskustella. Asia jäi auki, koska en suoraan myöntynyt tapaamiseen. Ei olla tavattu 3 vuoteen ja kysymys tuli yllättäen ja olin koko tilanteesta hämmentynyt. Suhteen päättymisen jälkeen hän ei ole näin puhunut, joskus sanonut ikävöivänsä.
Lopulta hän kysyi josko lähtisin hänen kanssaan viikonloppumatkalle. En suostunut ja hän suuttui ja alkoi tivaamaan onko minulla mies jonka vuoksi en lähde. Olen sinkku tällä hetkellä mutta hän jäi luuloon että olen suhteessa. Lopulta hän löi luurin korvaan.

Mulle jäi tästä aivan pönttö fiilis. En viitsinyt mennä syvälliseen keskusteluun ja ruveta puimaan menneitä koska mies oli maistissa ja ei olisi varmaan muistanut seuraavana päivänä enää mitään. Puhelu päättyi ikävästi (ei riidelty, mutta hän kinasi lähinnä itsekseen ja suuttui kun en suostunut reissuun).
Haluiaisin kyllä tavata hänet, keskustella asioista miksi kävi miten kävi. En taida muuten ikinä päästä hänestä yli jos en tiedä mitä tapahtui. Toisaalta haluiaisin tavata hänet ja nähdä onko meillä sama vahva vetovoima vielä toisiamme kohtaan (en tarkoita pelkkää seksiä) ja voisiko meistä tulla vielä paria.

Mitä olette mieltä miehen toiminnasta ja onko hänellä oikeasti tunteita minua kohtaan? Vai vaivaako häntä asia myös kun sitä ei ikinä puhuttu ja selvitetty miten kävi?
Tiedän että mies ei soita minulle enää ainakaan vähään aikaan, ehkä jouluna. En tiedä onko minulla itseluottamusta tarpeeksi kysyä josko tavattaisiin. Pelkään että jos hän kuitenkin taas vaan pelleilee ja ei saavu paikalle ym. Olin niin rakastunut häneen ja hän murjoi kyllä itseluottamukseni käytöksellään pohjalukemiin ja toiste en sitä kestäisi.

Apua, mitä teen????

Kuulostaa siltä että suhteesi mieheen on tavallaan noussut toiselle tasolle eli pystyt käsittelemään suhdettasi mieheen jo kypsemmällä tavalla eli et heti retkahda uudestaan, kun näet miehen. Ymmärrät mitä mies on sinulle joskus tehnyt ja mitä jatkossa voi tapahtua, jos ihastut uudestaan. Et syöksy sokkona uudestaan rakkauteen :)

Ehkä kannattaisi tavata miehen kanssa, sitten kun hän ottaa sinuun yhteyttä. Ihan vaan uteliaisuutta, jos ei muuten. Olisihan se varmaan kiva tietää mitä hänen päässään liikkuu ja varmaan olisi mielenkiintoista kuulla mitä hän ajattelee silloisesta seurustelustanne, varsinkin jos touhu on ollut Carrien ja Mr Bigin tasoa.
...eikä sen tapaamisen ole niin kamalan vakavaa pakko olla. Lähde huumorimielellä hommaan, niin et loukkaannu ainakaan niin kovasti ;)

"Eli tämä on minun oma Mr Big (Sinkkuelämää sarjaa seuranneet tietävät hyvin mitä tarkoitan=))"

Vaikka seurasinkin sarjaa jonkin verran, niin Mr. Big ei ollut minun makuun.
Carrie olisi tehnyt fiksun valinnan, jos olisi jatkanut elämää sinkkuna.

Jos psyykesi kestää miehen on/off jutut, niin jatka yhteydenpitoa.
Kännisten puheisiin ei ole luottamusta. Tuskin edes muistaa selvinpäin puheitaan.

Riballe: kyllä täytyy aika lailla panettaa sitten ja halu panna juuri minua jos tarvii naimareissulle lähteä 500 km päähän..luulisi sitä lähempääkin löytyvän =)

Napsulle: Olet oikeassa! Aiemmin en olisi voinut miestä tavata, koska olisin pelkänyt että repsähdän häneen heti kun vain katsonkin häntä. Nyt ei ole sitä pelkoa enää onneksi.

On varmasti helppoa ihastua mieheen uudestaan, mutta kannattaa miettiä, millä ehdoilla olet valmis suhdetta jatkamaan. Eiköhän avoin keskustelu kummankin taholta ole edellytys sille, että vanhat kaunat ja möröt saadaan lakaistua pois nurkista, jotta voisi aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. Ikävä kyllä, monen suomalaismiehen kyky puhua tunteistaan tulee esille vain alkoholia nauttineena. Sitten selvinpäin ei edes oikein muisteta, mistä on puhuttu.

Tollaset jossittelut ei koskaan johda tuon pitemmälle. Miehet on vaan niin typeriä, et kuvittelee sen saman kuvion voivan jatkua for ever. Näytä aikuisuutesi ja lakkaa haaveilemasta tv:n valheellisista satutarinoista.

Kiitos kommenteista!
En haaveile mistään tv:n satutarinoista vaan tämä on ihan tosielämää.

Kyse ei ole siitä, että haluasin tarinan jatkuvan onnellisesti, vaan siitä että haluaisin itsekin keskustella mitä meille aikanaan tapahtui. Josko sitten jo saisin tämän miehen mielestäni pois!!!!

Ja jos asiat olisivat muuttuneet ja tunteita olisi vielä molemmilla jäljillä niin ehkä suhde olisi mahdollinen, mutta sitä en tässä nyt aivan ensimmäisenä hakenut.

Onko parempi pohtia loppuelämä olisiko meistä sittenkin ollut kumppaneiksi vai katsoa oikeasti olisiko meistä pariksi. Se oli se pointti =)

Voi hyvä ihminen, jos te nyt molemmat olette löytäneet itsellenne juuri sen oikean ihmisen, niin minkä ihmeen takia rimpulette vastaan. Teidän molempien vaan tulisi hyväkysä, että tässähän se oma kulta nyt on eikä taistella tuulimyllyjä vastaan. Ehdotukseni on, että otat itse yhteyttä mieheen, joka ilmeisesti on käyttäytynyt kuin pahainen kakara huomattuaan olevansa riippuvainen sinusta. Hyvää ja onnellista tulevaisuutta.

pointti varmaan oli. Tuo mieleen jääminen ja asian pohtimisen lopettaminen on tahdon asia. Niin, tahdon asia. Mutta jos ei halua asiaa pois päiväjärjestyksestä, niin voihan sitä veistellä keskustelupalstalla.

Ihmiset nimittäin muuttuvat. Jo muutamassa vuodessa. Tapasin "pakkomielteeni" vuosien päästä, enkä voi ymmärtää, mitä hittoa näin koko ihmisessä. Tai sitten aika oli ajanut ohi, ikää tullut lisää what ever.

Kumpa osaisinkin vastata...
Vähän samassa tilassa. Näin oman "Mr Bigini" 2 vuoden eron jälkeen ja kaikki oli kuin ei mitään eroa olisi ollutkaan..... Sänkyynhän siinä päädyttiin.... Ja taas elämä jatkuu niinkuin mitään ei olisi ollutkaan......

Minunkin exäni soittelee ja ehdottelee tapaamista. Hän on naimisissa ja lapsikin tulossa, joten??? Häntä varmaan kyllästyttää avioelämä, sellainen oli aina, kun arki tuli kuvioihin niin alkoi kummasti toiset naiset kiinnostaa. Mies on hyvä puhumaan, tosin ihmettelen kuinka viitsii tuhlata minuun noita elämäni nainen juttuja, niin pahasti hän minua joskus loukkasi.
Eli alkuperäiselle siis, eipä mies sinusta hirveästi välittänyt kun jätti sinut aikaisemmin tylysti ja ottaa vasta nyt yhteyttä, tuollainen mies olisi juossut perässäsi heti sinut menetettyään jos olisi halunnut, mutta oli varmaan jo uusi nainen. Nyt exäsi on jäänyt yksin ja alkaa soittelemaan entisilleen, näin se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Kyse ei ole siitä, että haluasin tarinan jatkuvan onnellisesti, vaan siitä että haluaisin itsekin keskustella mitä meille aikanaan tapahtui. Josko sitten jo saisin tämän miehen mielestäni pois!!!!

Mä luulen, että se johtuu juuri tuosta, että haikailet aika ajoin miehen perään ja pidät häntä juuri sinä ainoana Oikena. Eli siitä, että ette ole eläneet suhdetta loppuun asti ja käsitelleet eroa. Se on jänyt kesken. Varmaan olisi hyvä idea keskustella asiasta.

Samoilla linjoilla kuin Riba. Voithan tavata Bigin, mutta älä missään tapauksessa sänkyyn suostu (sänkyynhän tuo vkl-matka viittaa). Jos mies suostuu aloittamaan jonkinlaisen oikean suhteen kanssasi, vaikkei seksiä alussa saisikaan, niin sitten voit miettiä vakavampaakin jatkoa hänen kanssaan.