MPR-rokotuksen oireet noin viikon päästä?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Meillä on huomenna 1½-vuotisneuvolalääkäri ja olis sen MPR-rokotteen aika, mut kaveri sanoi, että jos oireita tulee, niin ne tulee vasta viikon päästä. Niille oli noussut kuume kolmeksi päiväksi.

Voiko sen siis ottaa vasta 2-vuotiaana.

Mä kanssa pohdin lykkäämistä kun en oikeastaan haluaisi sitä antaa pojalleni ollenkaan. Täällä se tuikattais 1v3kk neuvolassa. Ainakin 1v6kk neuvolaan lykkään.
Mun käsittääkseni sitä voi ihan vapaasti lykätä kun ei siinä mitään aikarajaa ole. Neuvolan täti sanoi että se on hyvin yleistä antaa myöhemmin.

No kun meilläkin olis ollu se tuolloin 1v 3kk neuvolassa, mut en antanut antaa sitä ja nyt meillä on "pakollinen meno" silloin ens viikon viikonloppuna, joten en haluaisi kuumeisen muksun kanssa sinne mennä.
Ja sit on vielä sitä kaksisuuntaista tietoa siitä autismiin altistumisestakin (vaikka se lääkäri kyllä menetti lääkärilupansa Briteissä, mut silti...).

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;21893465:
Mä kanssa pohdin lykkäämistä kun en oikeastaan haluaisi sitä antaa pojalleni ollenkaan.

Mulla vähän samoja mietteitä. Mulla on ollut jo pidemmän aikaa huonot fiilarit ko. rokotuksen antamisesta ja meillä se olis parin kuukauden sisällä edessä.

Eilen luin joitain vanhoja ketjuja aiheesta ja siellä joku ei ollut saanut sitä enää 2,5-vuotiaalle. Tiedä sitten mikä on nykyisin ja mitkä tuon jutun taustat olivat.

Meillä 5v. poika, 4v, ja 2v. tyttö, joille kellekkään ei oo annettu mpr:ää. Eikä anneta. Ollaan luettu rokotteesta ja taudeista mitä vastaan tuo rokote on ja päädytty vahvasti siihen tulokseet, että ei edes rokoteta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;21893481:
No kun meilläkin olis ollu se tuolloin 1v 3kk neuvolassa, mut en antanut antaa sitä ja nyt meillä on "pakollinen meno" silloin ens viikon viikonloppuna, joten en haluaisi kuumeisen muksun kanssa sinne mennä.
Ja sit on vielä sitä kaksisuuntaista tietoa siitä autismiin altistumisestakin (vaikka se lääkäri kyllä menetti lääkärilupansa Briteissä, mut silti...).

Eikö tuo autismijuttu ole jo täysin loppuun käsitelty. Sitähän tutkittiin vuosikausia isolla rahalla, ja paljastui huijaukseksi koko homma.

En minäkään sano, että 1v 3 kk on se oikea ikä MPR:lle, mutta kyllä elämässäni olen monta kertaa ollut kiitollinen siitä, että se minuun on pistetty. Viimeksi viime keväänä matkustin maahan, jossa se on todellakin tarpeeseen. Ja nyt raskaana ollessani on todella mukavaa, kun on yksi huoli vähemmän, eli vihurirokko.

En jostain syystä saanut tuota rokotusta lapsena, mutta kun aikanaan aloitin th-koulun niin sit piti se ottaa. Joitain lieviä oireita siitä tuli.
Sikotatutihan pitkittyneenä voi aiheuttaa poikalapselle sterilsaatiota eli ikävät voi olla siinäkin jälkiseuraamukset.

Mun poika sai mpr- rokotteen 1,5vuotiaana ja viikon päästä tuli korkea kuume kolmeksi päiväksi. .Itse olen saanut tuon rokotuksen vasta aikuisena eikä se aiheuttanut mitään oireita

[QUOTE="mä";21895812]En jostain syystä saanut tuota rokotusta lapsena, mutta kun aikanaan aloitin th-koulun niin sit piti se ottaa. Joitain lieviä oireita siitä tuli.
Sikotatutihan pitkittyneenä voi aiheuttaa poikalapselle sterilsaatiota eli ikävät voi olla siinäkin jälkiseuraamukset.[/QUOTE]

Puhumattakaan tuhkarokon aiheuttamasta enkefaliitista. Kuolema- ja vammautumisprosentit ovat aika hurjia.

Meillä poika sai rokotteen 1,5v-neuvolassa. n. viikon päästä tuli aika hurjat oireet, periaatteessa sairasti kaikki rokotteen taudit. Kovasti säikäytti, mutta nyt pitäis ainakin olla immuunivasteet kunnossa.

Terkka meillä puhuu että tulisi 10pv jälkeen oireet jos on tullakseen ja aika lailla niillä main on pientä lämpöilyä tullut. Ei mitään kunnon kuumetta ja on ollut ohi päivässä.

MPR ja autismi, niin.. onhan siitä tehty dokumenttikin mutta muistaakseni siinäkään ei sitä yhteyttä pystytty todistamaan.
Vähän niinkuin nyt puhutaan H1N1 rokotteesta ja narkolepsiasta.
Mun mielipide molempiin on se, että se ominaisuus on ollut jo olemassa. Yksistään rokotus ei niitä voi aiheuttaa eli autismi ja/tai narkolepsia olisi puhjennut/tullut ilmi jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin.

Mutta tokihan on helpottavaa saada aina syyttää jotain, kun jotain ikävää tulee eteen.

Meilläpäin mpr annetaan 1 1/2 vuoden ikäisenä, mutta mieheni kanssa ollaan päätetty, että se annetaan lapsellemme vasta myöhemmin. Siksi olemme päätyneet tähän ratkaisuun, koska tuon ikäinen on vielä kovin pieni ja oma luontainen immuunipuolustus vasta kehittymässä. Odotamme siis myöhäisemmäksi, jotta elimistö olisi sitten vahvempi tuon rokotteen kanssa. Kolme edellistä lasta on saanut sen ajallaan, mutta olimme silloin paljon "tietämättömämpiä" ja "sinisilmäisiä" kaikesta.

MPR-rokotteen voi siirtää siis myöhäisemmäksi, vanhemmat sen päättävät. Ei neuvolantäti tai lääkäri.

Yhteistyössä