Mpr rokote

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Minkä ikäiselle annetaan? Mul on reilu 1v poika ja pelottaa kyseinen rokote,koska olen kuullut,että muilla lapsilla tullut pahoja oireita:(
Miten teillä muilla on mennyt tämä rokotus?
En tiiä uskallanko ottaa ainakaan vielä...

Annetaan 1.5 v iässä ja tehoste myöhemmin (olikohan 6 v?). Ei tullut kummallekaan mitään oireita. Minusta on tärkeää suojata lapset tuhkarokkoa, sikotautia ja vihurirokkoa vastaan.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/yleisen_rokotusohjelman_rokotteet/tuhkarokko_sikotauti_vihurirokko__rokote_%28mpr%29/

Mpr:stä tulee monille kuume n. viikon päästä rokotuksesta. Muut oireet ovat hyvin harvinaisia. Kannattaa lukea rokotusvastaisten sivujen lisäksi myös rokotusmyönteisiä sivustoja. Rokotukset on vähän niinkuin verot, eihän niitä ole kiva ottaa, mutta niistä seuraa paljon hyvää koko yhteiskunnalle.

1,5 -vuotiaalle annetaan ja meidän tytölle ei tullut mitään oireita. En kyllä ole kuullut, että kenelle muullekaan tuttavapiirissä olisi tullut muuta kuin pientä kuumetta. En halua, että lapseni sairastuu rokotteella estettävissä oleviin sairauksiin, jotka voi olla tosi pahoja!

Miun pojalle annetaan 2vuotiaana vasta kun halusin lykätä hiukan myöhemmäksi sen takia kun ollaan nyt oltu jatkuvasti flunssassa tai kuumeessa niin sais kesän ajan lepäillä kuumeilulta (jää nyt hoidosta kesälomalle niin jos ei sit tauteja tulis kesän aikana).

älä suotta pelkää ! itsekkin olin peloissani, kun olin kuullut kauhutarinoita mutta rokotteesta nyt 3vkoa eikä tullut MITÄÄN, ei edes kuumetta tai pattia reiteen kuten edellisestä rokotteesta. ja lapsi siis 1v4kk

Yhteistyössä