Mpr-rokote 1-vuotiaalle, kauanko oireet kestivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän napero sai viime keskiviikkona mpr-rokotteen ja perjantaina pistokohta turposi punaiseksi ja kosketusaraksi. Illalla nousi lämpö, rintakehä helahti punaiselle röpelölle. Nyt on siis viikko rokotteen saamisesta ja lapsi on yhä helkkarin äkäinen ja huono syömään jne. Päivisin väsynyt, yöunet kuitenkin hyvät ja aamulla jopa normia pidemmät. En koe, että sitä sattuisi, mutta aika kiukkunen kaveri on. Toisaalta voi olla että poskihampaatkin vaivaa ja siksi ei syö.

Miten kauan tämän voisi olettaa jatkuvan? Ensimmäinen kerta kun meillä kumpikaan lapsi reagoi rokotteeseen mitenkään.

Sen mitä olen lukenut kyseisestä rokotteesta on antanut sellaisen kuvan, että paljon tulee ns. voimakkaita oireita jotka kestävät kauan. Minusta tuo teidän tilanne kuulostaa siltä, että kävisin lääkärissä hieman penäämässä missä vika. Meillä annettiin tuo rokote vasta kaksivuotiaana eikä tullut lainkaan oireita. Uskon että syy juuri tuo, että myöhemmin annettiin.

Esikoinen sai 1,5v eikä oireillut. Nyt antavat täällä jo 1v kun kyseisest taudit ovat yleistyneet meidän alueella.

Jos ei ala helpottaa vien loppuviikosta lääkäriin. Iho-oireet ovat ohi. Äkäisyys vain on aika hurjaa. Tässä vaan on päällä niin monta asiaa yhtä aikaa. Yksiin uniin siirtyminenkin. Ennen kaikkea ne hampaat.

Sen mitä olen lukenut kyseisestä rokotteesta on antanut sellaisen kuvan, että paljon tulee ns. voimakkaita oireita jotka kestävät kauan. Minusta tuo teidän tilanne kuulostaa siltä, että kävisin lääkärissä hieman penäämässä missä vika. Meillä annettiin tuo rokote vasta kaksivuotiaana eikä tullut lainkaan oireita. Uskon että syy juuri tuo, että myöhemmin annettiin.

Minä taas olen kuullut päinvastaista, eli että ei ole juurikaan sivuoireita tullut. Omista lapsistani esikoinen sai MPR:lle tyypillisen "kymmenennen päivän kuumeen", joka kesti yhden illan. Muut kaksi eivät ole saaneet siitä mitään. Eikä esikoinenkaan enää saadessaan toisen annoksen 6-vuotiaana.

MPR on tuhkarokon yleistymisen vuoksi kuitenkin tuikitärkeä rokote, minkä vuoksi se aikaistettiin annettavaksi yhden vuoden iässä. Siksi en missään nimessä lykkäisi sen antamista.

Rokotteiden sivuoireiksi luetaan usein paljon sellaisia oireita, jotka ovat tulleet ihan rokotteesta riippumatta. Kuten ap nyt pohtiikin poskihampaiden ja unirytmin luonnollisen muuttumisen myötä :) En siis olisi huolissani, koska iho-oireet ovat loppuneet.

Meillä oli 3-4 päivää tosi kiukkuinen ja itkuherkkä rokotuksen jälkeen. Kuumetta oli yli 38 astetta ja nukkunu viikon verran tosi huonosti, heräili monia kertoja yössä vaikka oli vasta alkanut nukkumaan katkottomia yöunia. Mutta viikon jälkeen alko helpottamaan.

Me käytiin tiistaina 1v rokotuksissa..seuraavan päivän oli todella väsynyt ja vähän lämpöä oli. Nyt on kamalan itkuherkkä ja kiukkunen ja öisin heräilee eikä meinaa millään rauhoittua..ilmeisesti siis rokotuksesta johtuvaa vieläkin. Särkylääkettä oon antanu yöks mutta ei oo ollu vaikutusta.

Yhteistyössä