motti tississä, pitääkö tehdä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urpo

Vieras
Voisitteko te kertoa, joilla on tietoa tai tuntumaa näistä asioista...
Jos tississä on sellanen pieni pahkura, joka ei näy mutta tuntuu... ihan tissin alussa ( ;) eli yläpuolella)...
Kauanko pitää odottaa, että se häviää itekseen ennen kun menee lääkäriin? Vai pitääkö tollasesta mennä?
Halkasija sillä on n. pari senttiä ja se on sellane ihan tasanen pyöree, pieni kohouma... ei kiinni ihossa, vaan siellä alla.
Jostain loppusyksystä sen muistaakseni huomasin. Oli sillon isoja imusolmukkeita kaulalla ja korvan takanakin pullollaan, mut kaikki muut hävis paitsi tää kyseinen.
Oonko tässä nyt nimimerkin mukanen vai olisko tosiaan syytä huoleen???

No tuollaisen kanssa ei odotella, että häviäisi, Huoh :(

Jos on parisenttinen niin se on iso ja toivon koko sydämestäni, että on hyvälaatuinen, mutta nyt kipin kapin lääkäriin.

Äitini sairasti rintasyövän ja rinnanpoiston, lääke ja sädehoidon jälkeen on nyt ollut 4v terveenä, vuosi kerrallaan mennään eteenpäin.

Ei ole leikinasia tuollainen, jos jo syksystä asti olet katellu sitä ja nyt ontalvi niin sinuna pelkäisin ja paljon ja maanantaiaamuna tilaisin lääkärille ajan

Kokeillaanpa uudestaan.... olisko muilla jotain, mistä viisastuisin asian suhteen?????
Mä oon kuitenkin vasta hädintuskin 30v ja patti on ihan matala, enkä oo ainakaan huomannu sen muuttuneen tänä aikana.
Jos meen lukeen lääkäripalstoja, saan montakin diagnoosia ja kuolenkin varmasti jo huomena ;)

Voi olla ns. mastopatiaa tai sitten sulla on vain joku kyhmy. Mutta oli mitä oli, lääkärille se on näytettävä ja mammografia tai ultra otettava jotta selviää patin laatu. Sun ikä ei ole mikään este sille etteikö rintasyöpää voisi olla, mä olen paljon nuorempiakin rintasyöpäpotilaita hoitanu.

Minä menisin kyllä näyttämään lääkärille, koska jos on ollut noin pitkään ei ole mikään hormoneista johtuva patti. Hyvänlaatuinenkin voi ajan saatossa muuttua pahanlaatuiseksi. Ei tarvi alkaa hautajaisia suunnitella mutta ei siitä haittaakaan ole jos sitä käyt näyttämässä.

Mun äitiltä leikattiin justiinsa 1.5cm patti rinnasta, oli siis syöpä, etten sinuna odottelis. Hulluko oot, oikeesti? Ei millään pahalla siis.. Äitillä ei ollut onneksi levinny, mutta sytostaatit+sädehoidot saa vielä päälle. Ja tätä pattia äiti ei itte edes löytänyt, että pienikin jo on pahasta ja toi sun ei oo mikään pieni enää.

Toivottavasti tää Kiitos näkyy teille, jotka vastailitte!!!! Sain sentään lääkärin varattua, et jotain ainakin tapahtuis asialle. Varmasti olisin vielä odotellu saamattomana, jos vastaukset ei olis ollu noin yksiselitteisiä. Kiitos. Muutaman viikon päästä varmasti jo tiedän enemmän :)

Käy EHDOTTOMASTI tarkistuttamassa. Ei ole iso vaiva. Itse olen nuorempana käynyt kaksi kertaa pienten pattien ja toisella kerralla myös kiputuntemusten vuoksi. Todettiin vaarattomiksi. Muistan vieläkin se jännityksen ja hermoilun...huh. Nyt edessä viiskymppismammografia. Toivottavasti yhtä hyvin tuloksin. -Onnea matkaan! :)

Yhteistyössä