MOT-ohjelma - miksi poikien silpominen sallitaan Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja kaunistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
siistiii
luulisin, että ympärileikattuna on huomattavasti helpompi pitää puhtaana se alue, eikä tule tulehduksia, johtuen siitä mm että kertyy töhnää sinne nahan alle. Ja juu, voihan sitä sanoa, että osaahan jokainen mies pestä vehkeensä siihen malliin että sieltä altakin pesee...mutta miettikääpä kun ihminen tulee vanhaksi, eikä muutenkaan osaa välttämättä enää huolehtia hygieniastaan, niin se on sitten hoitajan tehtävä huolehtia siitä...yksi epämiellyttävimpiä tehtäviä vanhustenhoidossa.

onkohan se se syy miksi ne ameriikoissa suosittelee sitä kaikille miehille tehtäväksi.. kun häveliäisyys syistä ei haluta että myöhemmässä vaiheessa joku joutuisi työn puolesta sitä esinahkaa ronklaamaan.
 
asdasd
Alkuperäinen kirjoittaja mietimpäettä;27215667:
no jos ajatellaan että pojan ympärileikkaus on lapsen pahoinpitely, niin eikös sitä ole myös sellainen, että otetaan vauvalle lävistys eli korvakorut. Niiden laiton syyhän on ainoastaan vanhempien turhamaisuus/kulttuurilliset seikat. Ihan turhaan siinäkin aiheutetaan vauvalle/lapselle kipua, eikä niissä koskaan käytetä puudutusta tai sitä tehdä nukutuksessa.

Mitäs jos sitten säädettäs kerralla sellanen laki että kaikenlainen kehon leikkely ja lävistely on pahoinpitely mikäli se kohdistuu alaikäiseen, eikä ole tehty sairaalassa lääketieteellisistä syistä johtuen.

Ei vaan vielä ole sattunut silmään uutinen jossa vanhempaa olisi syytetty lapsensa pahoinpitelystä oikeudessa korvien lävistämisen vuoksi....Eikös näitä julkimoita löydy suomessakin, jotka ovat sillä tavoin lastansa pahoinpidelleet??
Ne reiät kasvaa umpeen viikossa. Esinahka ei kasva koskaan takaisin. Korvakorut tai reiät korvissa eivät tuhoa ihmisen seksuaalisuutta, niinkuin esinahan poisto.
 
456y4
[QUOTE="mies";27215778]Mut on ympärileikattu, tosin lääketieteelliset syyt. Kaunein k*rpä, sanovat naiset ;)

En ole kokenut asiaa mitenkään ikävänä missään vaiheessa. Päin vastoin.[/QUOTE]

Kyllä se muurahaiskarhun näköinen nahkakyrpä onkin ruma. Puhumattakaan naisten lörpöttävistä häpyhuulista, tai pienen kullin kokoisesta klitoriksesta.

Pois vaan kaikilta. Näyttää paremmalta.
 
asas
[QUOTE="vieras";27218061]Voi kauheeta, mun miehen seksuaalisuus on siis tuhottu, eikä se oo sanonu mulle mitään! Voi hitsi, sen olis varmaan sittenkin pitäny pitää se liian ahdas esinahkansa :([/QUOTE]

Ei sillä miehelläsi taida olla vertailukohtaa siihen, mitä olisi olla kokonainen. Entäs tytöt? Eikai klitoriksen hupun poistosta ole mitään haittaa? Käytännössähän nuo ovat sama asia.
 
dssd
[QUOTE="vieras";27218061]Voi kauheeta, mun miehen seksuaalisuus on siis tuhottu, eikä se oo sanonu mulle mitään! Voi hitsi, sen olis varmaan sittenkin pitäny pitää se liian ahdas esinahkansa :([/QUOTE]

Nahka venyy, oletko kuullut.
 
Kyllähän siinä tuntoherkkyys katoaa kun vehje roikkuu ilman suojahuppua hinkaten ties mihin milloinkin. Sen verran herkkä tuo peniksen pää, että en voisi kuvitellakaan sen hinkuttavan huosuissa paljaana.

Mut en tiedä niin, ehkä se aktin kesto pitenee kun tunto heikkenee...
 
[QUOTE="vieras";27218061]Voi kauheeta, mun miehen seksuaalisuus on siis tuhottu, eikä se oo sanonu mulle mitään! Voi hitsi, sen olis varmaan sittenkin pitäny pitää se liian ahdas esinahkansa :(
Nahka venyy, oletko kuullut.[/QUOTE]
Ikävä kyllä nahka ei veny aina. Lapsuudessa ja teini-iässä tehdyt nahan venytysyritykset ovat voineet vahingoittaa nahkaa niin paljon että siihen muodostuu arpikudosta. Sen jälkeen on turha haaveillakaan mistään nahan vähäisestäkään liikkuvuudesta.
Mukava se on miehellä yrittää puhdistaa penistä kunnolla kun edes pumpulipuikko ei mene esinahan sisälle. Ja vaimo joutuu sietämään miestä, jonka penis haisee jatkuvasti kuselle ja muulle lialle, kun virtsa tai siemensyöksy ei pääse tulemaan normaalisti ulos.
Ja kun aikuisena vasta tehdään korjausleikkaus, niin tuloksena on epänormaalin näköinen penis, jonka päässä on osittain kiinni kasvaneen esinahan riekaleita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietimpäettä;27215667:
no jos ajatellaan että pojan ympärileikkaus on lapsen pahoinpitely, niin eikös sitä ole myös sellainen, että otetaan vauvalle lävistys eli korvakorut. Niiden laiton syyhän on ainoastaan vanhempien turhamaisuus/kulttuurilliset seikat. Ihan turhaan siinäkin aiheutetaan vauvalle/lapselle kipua, eikä niissä koskaan käytetä puudutusta tai sitä tehdä nukutuksessa.

Mitäs jos sitten säädettäs kerralla sellanen laki että kaikenlainen kehon leikkely ja lävistely on pahoinpitely mikäli se kohdistuu alaikäiseen, eikä ole tehty sairaalassa lääketieteellisistä syistä johtuen.

Ei vaan vielä ole sattunut silmään uutinen jossa vanhempaa olisi syytetty lapsensa pahoinpitelystä oikeudessa korvien lävistämisen vuoksi....Eikös näitä julkimoita löydy suomessakin, jotka ovat sillä tavoin lastansa pahoinpidelleet??
Mun mielestä sekin on väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietimpäettä;27215667:
no jos ajatellaan että pojan ympärileikkaus on lapsen pahoinpitely, niin eikös sitä ole myös sellainen, että otetaan vauvalle lävistys eli korvakorut. Niiden laiton syyhän on ainoastaan vanhempien turhamaisuus/kulttuurilliset seikat. Ihan turhaan siinäkin aiheutetaan vauvalle/lapselle kipua, eikä niissä koskaan käytetä puudutusta tai sitä tehdä nukutuksessa.

Mitäs jos sitten säädettäs kerralla sellanen laki että kaikenlainen kehon leikkely ja lävistely on pahoinpitely mikäli se kohdistuu alaikäiseen, eikä ole tehty sairaalassa lääketieteellisistä syistä johtuen.

Ei vaan vielä ole sattunut silmään uutinen jossa vanhempaa olisi syytetty lapsensa pahoinpitelystä oikeudessa korvien lävistämisen vuoksi....Eikös näitä julkimoita löydy suomessakin, jotka ovat sillä tavoin lastansa pahoinpidelleet??
Mun mielestä sekin on väärin.
Samalla voisi minun mielestäni kieltää myös oikomishoidot. Sillä niilläkin tuotetaan paljon särkyä ja vahinkoa lapsille. Ja kaikki vain kauneuden vuoksi.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27218061]Voi kauheeta, mun miehen seksuaalisuus on siis tuhottu, eikä se oo sanonu mulle mitään! Voi hitsi, sen olis varmaan sittenkin pitäny pitää se liian ahdas esinahkansa :([/QUOTE]

Tässä on kylläkin keskusteltu ei-lääketieteellisestä silpomisesta. Sinun ukollasi ei ole ollut vaihtoehtoja.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27218881]Tässä on kylläkin keskusteltu ei-lääketieteellisestä silpomisesta. Sinun ukollasi ei ole ollut vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Niin no mä vaan ihmettelin tuota "tuhottu seksuaalisuus"-kommenttia, se varmaan koskettais mistä syystä tahansa leikattua.
 
"aapee"
Kyllä niitä tehdään enimmäkseen juurikin siitä syystä. Suurin osa oikomishoidon läpikäynneistä olisi pärjännyt elämänsä ihan hyvin sikin sokin olevilla hampaillaan.
Sinä siis puolustat sukupuolielinten silpomista? Onko oma alapääsi silvottu? Oletko antanut silpoa tyttäriesi ja poikiesi sukupuolielimet?

Esimerkkisi on aivan naurettava, koska ympärileikkauksissa on kyse silpomisesta. Hampaiden oikomisessa ei ole kyse silpomisesta.

En voi uskoa, että oikeasti näin idiootteja ihmisiä löytyy Suomesta.
 
Kyllä niitä tehdään enimmäkseen juurikin siitä syystä. Suurin osa oikomishoidon läpikäynneistä olisi pärjännyt elämänsä ihan hyvin sikin sokin olevilla hampaillaan.
Enimmäkseen tehdään kyllä ihan siitä syystä että hampaat mahtuu suuhun ja osoittavat suurin piirtein oikeaan suuntaan, että niistä olisi iloa ihan käytössä. Ei siksi että ne olisivat nätisti rivissä. Sen lisäksi korjataan yli ja alipurentoja. Yleensä tavoitteena on saada toimivat hampaat eikä täydellisen näköinen hammasrivistö.
 
Enimmäkseen tehdään kyllä ihan siitä syystä että hampaat mahtuu suuhun ja osoittavat suurin piirtein oikeaan suuntaan, että niistä olisi iloa ihan käytössä. Ei siksi että ne olisivat nätisti rivissä. Sen lisäksi korjataan yli ja alipurentoja. Yleensä tavoitteena on saada toimivat hampaat eikä täydellisen näköinen hammasrivistö.
Turhuutta on että hammasrivistö näyttää täydeltä. Yli- ja alipurennat ovat ymmärrettäviä korjauksia, mutta sen lisäksi oikomiseen ympätään täysin turhaa oikomista ja pidennetään lasten kidutusta useammalla vuodella.
 
adfsa
[QUOTE="vieras";27218931]Niin no mä vaan ihmettelin tuota "tuhottu seksuaalisuus"-kommenttia, se varmaan koskettais mistä syystä tahansa leikattua.[/QUOTE]

Osaatko kuvitella miltä tuntuisi elää ilman klitoriksen huppua? Mieti sitä tovi päässäsi, ja tule sitten kertomaan esinahattomien täydestä seksielämästä.
 

Yhteistyössä