Morfiinia raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meerian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meerian

Jäsen
04.02.2007
56
0
6

*hah* avasitpas.. :kieh: :saint:

Eli onkos kukaan käyttänyt vahvoja kipulääkkeitä raskaana ollessaan?
Kokemuksia kaipailisi...
Kuinka raskaus sujui? Olitko erikoistarkkailussa?

Pienen pieni mahdollisuus on että raskaana olen.
ja nuo lääkitykset on melkoiset tällä hetkellä.
Mietityttää..

Myös jos täältä löytyisi joku joka on ollut korvaushoidossa raskausaikana???

Kokemuksia? Mietteitä?
Ei moralisointia!
Kiitos.

Ota nyt mahdollisimman pian selville oletko raskaana ja yhteyttä lääkäriin. Kipulääkkeiden kanssa löytyy varmaan joku ratkaisu. Korvaushoidosta en tiedä. Se on melkonen myrkky ja riski sikiölle...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Ota nyt mahdollisimman pian selville oletko raskaana ja yhteyttä lääkäriin. Kipulääkkeiden kanssa löytyy varmaan joku ratkaisu. Korvaushoidosta en tiedä. Se on melkonen myrkky ja riski sikiölle...

Kiitoksia kaikille vastauksista :)

No enpäs tiedä saako tk:n lääkäreiltä juuta tai jaata mihinkään :xmas:

Kipulääkkeille ei taida löytyä ratkaisua. Toki jos raskaana olisin vähentäisin ne niin minimiin kuin pystyisin, mutta pois niitä ei saa.

Kyselin korvaushoidossa olleita ihmisiä sen takia että syömäni lääkkeet ovat samaa sukua kuin käytetään opiaatti-riippuvaisten vieroituksessa.

Aivan. =) sanana kaunis. yritin vaihtaa nikkini, mut enhän mä osannu :ashamed:

Se nauratti kaikista eniten että yritin saada aikaiseksi oikein raflaavan otsikon ni sitten sen myöskin voi lukea juuri: nim.merk. morfiinia on raskaana :snotty:
Pitänee vielä vähän harjoitella tätä että millä otsikolla saa vastauksia viesteihin :whistle:
:saint:

nomin' olen syönyt sirdaluddia tuon kolmosen aikana, jumalattomaan mystiseen kylkikipuun. niin pitkälle kun pystyin koitin välttää mutta kyllä oli pakko ottaa. ja sitten toista lääkettä myös satunnaisesti. triptyl (pienin annnos) yllättäviin kupitiloihin...
lääkäri sanoi että jos on pakko ota-

Olen syönyt vahvoja kipulääkkeitä jumalattomaan selkäsärkyyn joka vasta vuosien päästä selvisi selkärankareumaksi. Kolme ekaa kuukautta söin kun ensin en tiennyt olevani raskaana ja sitten ennen kuin neuvolan lääkärille selvisi mitä lääkkeitä söin ennen kuin hän käski lopettamaan. Loppuraskauden kiduin siten kipujen kanssa, käytössä olevat lääkkeet eivät auttaneet. Nyt meillä on sitten 12-v kehitysvammainen lapsi. Onko syynä lääkkeet, se ei selviä ehkä koskaan.:(
suosittelen välttämään mahdollisimman pitkälle lääkkeitä raskaana ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus tämäkin:
Olen syönyt vahvoja kipulääkkeitä jumalattomaan selkäsärkyyn joka vasta vuosien päästä selvisi selkärankareumaksi. Kolme ekaa kuukautta söin kun ensin en tiennyt olevani raskaana ja sitten ennen kuin neuvolan lääkärille selvisi mitä lääkkeitä söin ennen kuin hän käski lopettamaan. Loppuraskauden kiduin siten kipujen kanssa, käytössä olevat lääkkeet eivät auttaneet. Nyt meillä on sitten 12-v kehitysvammainen lapsi. Onko syynä lääkkeet, se ei selviä ehkä koskaan.:(
suosittelen välttämään mahdollisimman pitkälle lääkkeitä raskaana ollessa.

Olen pahoillani.
Voisitko kertoa mitä lääkkeitä söit?
Ja mitä lääkkeitä sait loppuraskaudesta syödä? pelkkää panadolia?

Alkuperäinen kirjoittaja miet:
nomin' olen syönyt sirdaluddia tuon kolmosen aikana, jumalattomaan mystiseen kylkikipuun. niin pitkälle kun pystyin koitin välttää mutta kyllä oli pakko ottaa. ja sitten toista lääkettä myös satunnaisesti. triptyl (pienin annnos) yllättäviin kupitiloihin...
lääkäri sanoi että jos on pakko ota-

Kiitos vastauksesta :flower:
Harmi että noista lääkkeistä ei oo mun kipuun mitään apua :'(

Vieläkin kaipailen niitä jotka ovat luvan kanssa syöneet kipulääkkeitä raskaus aikana.
Erityisesti morfiini-johdannaiset eli opiaatti pohjaiset lääkkeet kiinnostaa.mm. Panacod (josta olen kuullutkin että annetaan joskus ottaa)ja tramal ovat vähän miedompia niistä.
Temgesic ja oxycontin (oksikodoni) mm. vahvempia. (jotka mulla nyt käytössä )

minä söin.. ja paljon..
viimeiset neljä kuukautta kärsin iskias-vaivasta, joka "rampautti" minut aivan totaalisesti. Panacodi-annosta suurennettiin viikko viikolta. Loppuajan söin niitä jopa 6 kpl/pv. (yksi lääkäri väitti että olisin voinut syödä jopa 8 kpl. päivässä) ja lisäksi vielä panadolia pahimpiin päiviin. Olin aivan "huumeessa" sillä lääke määrä oli suuri, mutta niin oli kipukin.
Se aika oli kauheaa kun pelkäsin vauvan puolesta ja yritin jaksaa kipua kärsimällä.. Näin jälkeenpäin voin vain kiittää Luojaani siitä, että poika on terve ja oma iskias kipuni on hellittänyt.
Ota yhteys lääkäriin, ja toimi niiden ohjeiden mukaan.

ai niin... aivan loppu raskaudesta sairaalasta määrättiin minulle myös tramal-lääkettä, mutta en koskaan ottanut sitä (sillä tiedän henkilöitä joilta menee pää aivan sekaisin, kuin huumeesta) ja toisaalta myös pelkäsin, etten huomaa synnytyksen alkua, jos olen ottanut tramalia. Neuvolatätini myös ihmetteli tätä lääkemääräystä, sillä tramalia käytetään synnytyksessä usein.

tässäpä näitä minun kokemuksiani...

Kiitokset kaikille :flower:
Helpottavaa tietää että isojakin panacod annoksia saa ottaa ja että raskaus on mennyt hyvin. Ja ennen kaikkea et lapset on terveitä.

Mulla on käytössä vähän vielä vahvempi lääke, mut joka tapauksessa nää tuo toivoo.. tosin siis :ashamed: enhän mä edes vielä tiedä olenko raskaana :xmas:

minä kanssa söin ainakin 2 kuukauden verran panacodia, yleensä 6-8kpl päivässä. ja ihan terve poika on.

saanko udella että mihin kipuun lääkkeitä syöt? onko jatkunut jo pitkään?

Joudun syödä oxycodonia säännöllisesti vakavan jalkavamman, murska pirstalemurtuma , naulaus, komplikaatiot , kaularangassa pullistumia,oikoryhti, nikaamasiirtymää, degeneraatiota jne. Melkein saa kysyä mitä EI ole kaula - ja rintarangassa vialla. Pahin kipu johtuu graavista viidesti leikatusta vatsaonteloendometrioosista. Endo leikataan kuudennen kerran kohtapuolin.
On lapsettomuutta ja toiveena edes yksi lapsi. Valitettava fakta on, etten pärjää ilman voimakkaita kipulääkkeitä. En mahdollisen raskauden aikanakaan.
Olen selvitellyt asiaa ja oksikodoni ei tutkimusten mukaan ole teratogeeninen, eli sikiötoksinen. Sen sijaan moni epilepsiaryhmän lääke on, kuten lyrica. Mikäli raskaus tulee onnistumaan, joudutaan jättämään epilepsialääkkeitä pois KOKONAAN ja raskausaika on mentävä opiaatin ja panadolin yhdistelmällä.

Anestesialääkäri kipupolilla sanoi, että ainoastaan se kurja juttu on, että vastasyntynyt joutuu lastenosastolle lääkkeen purkuun ja tarkkailuun. Se tuntuu pahalta.
Synnyttää en saa enkä voi alakautta. Endometrioosivaurioiden takia.

Tämä on kipeä ja vaikea asia. Kertokaa pliis jos on muilla vakavista kivuista kärsivillä ollut opiaattikipulääkitys raskauden aikana. Kiitos jo ennakkoon !!!

Noita korvaushoitolaisia on "paljon" , vahvoja kipulääkkeitä käyttäviä (mm. Lyrica) harvemmi . Kyllä ne syntyessään lapset yleensä on terveitä, teholle joutuu vieroitukseen :(. Jatkoista en sit tiedä, miten lapset voi....

Yhteistyössä