Moraalinen onglema...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaana syystäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaana syystäkin

Vieras
Meillä oli miehen kanssa aika vaikea kriisi syksyllä ja erokin oli tosi lähellä. Hakeuduttiin pariterapiaan ja asiat on nyt todella hyvin, ollaan läheisempiä kuin koskaan ja molemmat aidon onnellisia!

Eräs aika läheinen ystävä on vaan alkanut nyppiin mua rajusti. Se ei millään suostu uskoon, että meillä menee nyt oikeasti hyvin. Vähän väliä soittelee ja kyselee, miten menee ja kun vastaan että hyvin, tuntuu, että pitää tilittää ja selittää hulluna, miten se on mahdollista. Lähettelee koko ajan sähköpostiin ja kännykkään "huolestuneita" viestejä ja linkkejä nettisivuille, joista katsoo olevan hyötyä meille. (samat sivu kävin itse läpi jo silloin kriisin aikana, osaan nääs itsekkin googlettaa...)

No ihan hyvä, että on huolissaan, mutta kun itsestä tuntuu, että haluais mennä eteenpäin ja nauttia tästä onnesta eikä vatvoo tän ystävän kanssa meidän suhdetta. Ja nyt tuli viimeinen niitti, se oli puhunut jollekkin terapeuttiystävälleen meidän tapauksesta ja melkein varannut ajan sinne!! Meillä siis on jo oma terapeutti...

Satun tietään tästä ystävän aviomiehestä (joka ystävän mielestä on niin täydellinen ja ihana, eikä heillä koskaan ole mitään ongelmia) että se on käynyt kaksi kertaa vieraissa niiden naimisissaoloaikana. Nyt mun tekis mieli täräyttää se tän mun hyväätarkoittavan ystävän naamalle!! Enkö olekkin kamala??? Haukkukaa mua nyt kunnolla, että tulisin järkiini!

En osaa vastata ongelmaasi, vaikka ymmärrän ehkä miltä sinusta tuntuu. Ehkä kannattaa tuohon ystävään pitää vähän välimatkaa heken ajan ettei mitään peruuttamatonta riitaa tule hänen kanssaan.
Mutta siis oikeasti olisi halunnut tietää mistä saitte parisuhdeterapiaa ja paljonko kustansi? Montako kertaa kävitte terapiassa? Millaista apua sieltä sai?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
En osaa vastata ongelmaasi, vaikka ymmärrän ehkä miltä sinusta tuntuu. Ehkä kannattaa tuohon ystävään pitää vähän välimatkaa heken ajan ettei mitään peruuttamatonta riitaa tule hänen kanssaan.
Mutta siis oikeasti olisi halunnut tietää mistä saitte parisuhdeterapiaa ja paljonko kustansi? Montako kertaa kävitte terapiassa? Millaista apua sieltä sai?

Kaupungin perheneuvolasta ja saatiin ns. kriisiaika, kun ero uhkasi ja on pienet lapset! Ja ei maksanut mitään. Suosittelen! (=

Sun pitää saada se ystävä ymmärtämään, et koet ahistavana sen, et se puuttuu asioihin- vaikka hyvää vaan tarkottaakin..

Mä en tykkää, et kostoks tuollaisia pettämisjuttuja käytetään..
Muuten kyllä suosittelisin kertomaan..

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Kaupungin perheneuvolasta ja saatiin ns. kriisiaika, kun ero uhkasi ja on pienet lapset! Ja ei maksanut mitään. Suosittelen! (=

Niin ja siis pariterapiaa, minä, mies ja kaksi terapeuttia. Keskustelua ja kotitehtäviä, on ollut suuri apu!

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

okei...meillä ei ole lapsia, mutta joskus tuntuu, että olisi hyvä käydä keskustelemassa asioista...

Viestin viejä ammutaan aina ensin, että luultavasti saat kyllä ystävästäsi vihgollisen, jos kerrot, mutta toisaalta...jos olet jo kertonut hänelle, että olette asianne selvittäneet ja nyt jatkatte eteenpäin, eikä sana kuulu, niin onko se sitten oikea ystävä???
Mulla taitais kyllä töksähtää, ettei se omakaan avioliittos niin kaksinen ole, mitäs jos laittaisit sen ensin kuntoon ja sit vasta sorkkisit muiden suhteita noin urakalla :whistle:

Itse ihan samassa tilanteessa ja sama olotila!!! Pelkäsin jo, että teksti on mun kirjottama mutta jostain syystä en muista sitä kirjoittaneeni :D Pelkään, että menee välit poikki ystävään, hän ei todellakaan usko et nyt ja näin on hyvä olla, muistelee vanhoja ja maalaa piruja seinille :(

Mun ois varmaan pitänyt silloin kertoa tälle kaverille hänen miehensä tempuista, kun sain tietää, mutta jotenkin en vaan pystynyt. En halunnut rikkoa sitä niiden täydelliseltä näyttävää harmoniaa... nyt vaan ärsyttää niin suuresti, kun koko ajan tuputtaa neuvoja ja sympatioita, eikä niitä enää tarvittais. Tosiaan tekis mieli sanoa, että lueppas kuule itse sieltä netistä niitä sivuja ja keskity sen oman liittos kulissien ylläpitoon... Olen kamala ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Sanot sille, et teillä on nyt hyvä, etkä halua enää vatvoa menneitä.

Ystävä olis mun mielestä kertonu jo aikoja sitte miehen petturuudesta..

Auts!

Noin minäkin ajattelin aina ennen, että jos kuulen jostain ystäväni miehestä tuollaista, kerron heti, mutta kun tuli kohdalle, en vaan saanut suutani auki. )=

Yhteistyössä