moraalinen dilemma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellu"

Vieras
pitäisi tunnin päästä mennä esimiehen kanssa keskustelemaan ensi keväästä ja siihen liittyvistä suunnitelmista. olen raskaana rv 12 enkä haluaisi vielä paljastaa raskautta työpaikalla... työsoppari vain maaliskuun loppuun. onko moraalisesti arveluttavaa tai väärin olla kertomatta raskaudesta kun suunnitellaan työsuhteen jatkoa? äippäloma alkaisi vasta toukokuussa, ja työsoppari siis maaliskuun loppuun... voisin olla kyllä loppuun saakka töissä. :/ Mut mut... kertoa vai ei?

Vaikea kysymys. Raskaushan ei saisi vaikuttaa työsuhteen jatkoon, joten jos kerrot, joutuu työnantaja vähän huonoon valoon, ellei jatka soppariasi. Olin itse vähän samassa tilanteessa enkä kertonut ja työt loppuu kesken vanhempainvapaan.

Toiallata, jos et halua kertoa, niin sinulla ei ole mitään velvollisuutta kertoa vielä moneen kuuakuteen. Itse en halunnut, koska raskauden jatkuminen on aina epävarmaa.

Älä kerro ihmeessä. Itselleni meinasi käydä köpelösti kun minulle oli suullisesti luvattu lisää töitä määräaikaisena vuodeksi eteenpäin mutta tunnollisena kerroin raskaudesta juuri samoilla viikoilla kun tehtiin suunnitelmia pomon kans ajalle jolloin tiesin olevani jo ä.lomalla. Noh, kuinka ollakaan pomoni sanoi että tekee määräaikaisen sopimuksen vain siihen saakka kunnes jään ä.lomalle. Olisin menettänyt paljon rahaa tämän vuoksi, huom.paljon. Sanoin ettei käy, vuodeksi on luvattu ja vuodeksi se sopimus kirjoitetaan. Aikamme tästä väännettiin ja lopulta työsoppari kirjoitettiin vuodelle. Näin oli käynyt monen muun kanssa myös. Pomoni itse sanoi ettet olisi vielä kertonut raskaudestasi... Joten älä nyt ihmeessä kerro!

Siis näkyyhän se sun raskaus jo silloin maaliskuussa kun soppari loppuu. Silloihan se päätös jatkamisesta tehdään, vaikka nyt jo suunnitelmia tehtäisiin. Näillä puheilla, koska et voi raskauttasi salaten työsopparia jatkaa, niin kertoisin, esimies saattaa kovastikin arvostaa suoruuttasi. :)

Kertoisin ilmanmuuta. Sanoisin vaan että en ihan vielä halua muiden tietävän. Luottamuksen pitää pelata molemmin puolin, musta on salailua jos et kerro. Onnea raskaudesta!

Yhteistyössä