Montessoripäiväkoti, mitä mieltä?

  • Viestiketjun aloittaja Blume
  • Ensimmäinen viesti
Meillä
Meillä tyttö malminkartanossa, pk Mammolinassa ollyt perustamisesta asti. Meidän tytölle sopii todella hyvin ja ohjaajat ovat olleet samat alusta asti. Oma keittäjä, joka mm. Leipoo yms.. Ja lapset saavat leipoa itse yms.. Teatteriretkiä kerran kuukaudessa yms... En vaihtaisi mihinkään.

Olen myös kuullut todella huonoista montessori pk:sta missä on juuri noita kokemuksia mitä aikaisemmin mainittu. Eli tehdään vähän sinnepäin. Ei niinkuin kuuluisi.
 
"niinu"
Olisin kiinostunut kysyä -- onko sen Kukonaskel niin huono paikka kuin mainitsitte? (vanhempi23, En saanut hyvää kuvaa, kokemusta on) Kävin tutustamassa, tykkäsin paikasta...
 
"lukija"
Mä (11.v) oon ollu leikkikoulussa ja 10 enkku! Koulussa melkeimpä kaikki aineet on ollu helppoja (varsinkin englanti) että huhhuh! Koska siellä aina opeteltiin kaikkee uutta! Laulettiin ja leikittiin, pelattiin ja ulkoiltiin. Ja kun oli isovanhempien käymis pv niin aina leivottiin isovanhemmille! :) mä oon tykänny tosi paljon! Kukaan tällä hetkellä mun luokkalainen ei oo ollu leikkikoulussa mutta esim. englanti on ollu mulle aina todella helppoa! Kun toiset opettelevat 3 luokalla värit, laskemaan jne. Niin mulle se on vaan pientä kertausta. Missään aineessa ei oo ikinä ollu mitään ongelmia koska opettelin laskemaan, lukemaan, kirjoittamaan ja puhumaan englantia jo pienenä :> kyllä ne mun pikku päähän on jäänyt :D ps. Mun pikkuveli tällä hetkellä on leikkikoulussa ja kyllä se tykkää! Ja siis etsin silja linen sitä sivua mut eksyin johonki laivakessuihin ja sitä kautta tänne ja ajattelin nyt kertoo omat kokomukseni :D
 

Yhteistyössä