Montaks kahvilusikallista sitruunamehua pullosta vastaa puolen sitruunan määrää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kakuntekijä(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eiköhän se joku 8-10 lusikallista olisi sitten, jos ajatellaan, että sitruunasta tulee noin desi mehua ja puolesta puol ja pikkulusikka on 5ml niin , niin sitten niin..

Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
eiköhän se joku 8-10 lusikallista olisi sitten, jos ajatellaan, että sitruunasta tulee noin desi mehua ja puolesta puol ja pikkulusikka on 5ml niin , niin sitten niin..

mä en laittas noin paljoo. musta se pullossa oleva on paljon tujumpaa kun oikeesta sitruunasta puristettaessa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:

mä en laittas noin paljoo. musta se pullossa oleva on paljon tujumpaa kun oikeesta sitruunasta puristettaessa

voishan sitä vaik maistaa välissä? ;) sitäpaitsi ei toi hyytelökakkuun ole määrä, eikä mikään!

Puolikas sitruuna just puristin ja sain 0.3dl mehua. Pienessä pullossa on 115ml eli noin kahden sitruunan mehut.
(y) Hyvä nosto. Näitä kun aina välillä joku googlettelee, niin saatiin kokemusperäistä infoakin. Mutta tässä on tärkeää huomata, että usein pullomehu on tiivisteestä valmistettua ja paljon hapokkaampaa kuin hedelmän mehu. Silloin niissä kyllä yleensä lukee suhteet. Itse käytän lasipulloissa myytävää ReaLemon-mehua, jossa lukee että 2 tl vastaa yhden sitruunan mehua. Ja se kyllä varmasti pitää paikkansa. Leivonnassa en oikein viitsi tiivistettä käyttää.

Yhteistyössä