Montakos lukkoa teidän päiväkodin portissa on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppari

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
20 819
8
38
Ihan vaan sillä kysyn kun tänään oli ilmestynyt kolmas lukko porttiin..
Ehtikin olla jo pari päivää niin että toinen lukko ei toiminut niin nyt sitten siinä on kolme lukkoa joista yksi on turvaketju.

Aikamoista räpeltämistä tuo haku nyt sitten.

Otin kuvan kännykällä, mutta ajattelin ottaa huomenna kuvan ihan kameralla ja laittaa tekniselle virastolle kyselyn että ettettekö todellakaan keksi mitään viksumpaa ratkaisua.

Sekin on vielä selvittämättä ovatko päiväkotilapset Tampereella vakuutettuja vaiko eivät.

Kaksi... tai no toinen on vaan semmoinen "ripa", joka ns. lepää portin ja vastapuolen päällä ja sitä nostamalla portti aukeaa. Sitten on normaali liukulukko vai miksikäs sitä sanoisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ehtikin olla jo pari päivää niin että toinen lukko ei toiminut niin nyt sitten siinä on kolme lukkoa joista yksi on turvaketju.

Otin kuvan kännykällä, mutta ajattelin ottaa huomenna kuvan ihan kameralla ja laittaa tekniselle virastolle kyselyn että ettettekö todellakaan keksi mitään viksumpaa ratkaisua.

Sekin on vielä selvittämättä ovatko päiväkotilapset Tampereella vakuutettuja vaiko eivät.

Kaksi lukkoa, toinen on turvaketju joka ei kyllä kun vähän hidasta yli 3-vuotiaita..

Eivät ole vakuutettuja päivän aikana, tietty jos jotain sattuu niin sitten hoidetaan,mutta automaattisesti ei ole ketään vakuutettu..

Yksi lukko per portti, paitsi pojan pk:n yhdessä portissa on kaksi lukkoa.
Ne lukot on sen verran korkealla ja aidan väärällä puolella että lapset ei saa niitä räpellettyä auki.

Ärsyttää kun vanhemmat jättää hakiessaan ne lukot auki |O |O Niitä on kaksi ja portteja on yksi, kameravalvonta naapurilla ympäri aitauksen + 24h poliisi/vartija päivystys

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Mä asun Treella ja ainakaan meidän lähellä olevien päiväkotien porteissa ei ole kun yhdet tosi simppelit lukot.

No tämä kyseinen päiväkoti on juuri Tampereella.

Näyttää olevan sitten eroja niiden lukkojen suhteen. Täällä suunnalla on lukkoina lähinnä ne portin päällä olevat systeemit.

No voi hyvät hyssykät kun on hirvieetä kun on ihan kolme lukkoa portissa! Ja ihan räpeltää täytyy hakiessa lasta!!! Ja sitten jos juuri MINUN lapseni karkaisi niin ai mikä haloo nousisi kun ei oo kunnon lukkoja portissa....

Alkuperäinen kirjoittaja täti:

No voi hyvät hyssykät kun on hirvieetä kun on ihan kolme lukkoa portissa! Ja ihan räpeltää täytyy hakiessa lasta!!! Ja sitten jos juuri MINUN lapseni karkaisi niin ai mikä haloo nousisi kun ei oo kunnon lukkoja portissa....

Et osannuta asiaasi nätimmin ilmaista?

Kolme lukkoa ja portin ulkopuolella, että sisäpuolelta eivät varmasti lapset auki saisi. Eipä ole minulle tullut mieleenkään asiasta valittaa. Olen ollut tyytyväinen, että on kunnon lukot, turvallisuuttahan se on! Melko hyvin on kyllä portit kiinni, aikuisethan ne on jotka auki niitä jättää jos jättää. Joskus on kolmesta lukosta yksi auki. Ja hoitajat kyllä varmasti sanovat vanhemmille jos näkevät että joku auki jättää, olen joskus tälläistä tilannetta todistanut ja tuli kyllä satikutia vanhemmalle :) Ja kyltit tietenkin portin pielessä muistuttavat, että LUKOT AINA SULJETTAVA! Ja itselläni useampi lapsi, yksi aina sylissä ja kyllä lukkojen avaaminen onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:

No mä en todellakaan pelkää että mun lapsi lähtisi yhtään mihikään sieltä päiväkodista. Eikä lukot todellakaan pidättele jos lapset tosissaan haluavat karata. Siksipä onkin paikallaan selvittää onko lapset Tampereella vakuutettuja vaiko ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Kaksi... tai no toinen on vaan semmoinen "ripa", joka ns. lepää portin ja vastapuolen päällä ja sitä nostamalla portti aukeaa. Sitten on normaali liukulukko vai miksikäs sitä sanoisi...

Meidän tarhassa vain yksi portti jossa tälläinen lukko, mutta portti on kyllä niin korkea että meidän 5,5v yltää juuri ja juuri sen aukasemaan.

Ihan oikeasti? Kolme?

Ei meiltä löydy kuin yksi hepponen jonka lapset osaavat varmasti avat (ainakin meidän 3v osaa)... mutta kyllähän hoitajilla pitää olla lapset silmien alla koko aika kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:

Meillä kolme, joista yks tuollanen kuvailemas. Sit haka ja liukulukko.

portissa on yksi haka, josta nyt ei oo mitään hyötyä kun pihasta pääsee suoraan kaupungintalon pihaan ja siitä tielle. hoitopaikan ja kaupungintalon pihojen välissä siis ei oo aitaa ollenkaan. Oon muuten huomannu senkin, että ketterimmät lapset pääsee näin talvella myös sen aidan yli ja kesällä kuulemma aidan ali, että tosi turvallinen piha

Yhteistyössä