Montako tippaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Devitol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Devitol

Vieras
Kohta aletaan juomaan tavallista maitoa kun ikää on vuosi. Neuvola oli pari kuukautta sitten ja muistelen että ohjeistivat siellä nostamaan d vitskun määrän 5 tippaa/vrk? Vai olikohan se kolme? Auttakaas kun en muista:) Tähän asti saanut 3 tippaa/vrk. Vai pitääkö talvella antaa enemmän D:tä?

Mä olen käsittänyt että tavalliseen maitoon siirryttäessä annetaan 3 tippaa, koska maito on d-vitaminoitua. Meillä neuvolassa ohjeistettiin silti antamaan 4 tippaa, sillä tavallisessa maidossa on niin vähän d-vitamiinia verrattuna korvikkeeseen. Mä olen käsittänyt ettei vuoden ajalla ole väliä, vaan Suomessa annetaan lapsille vuoden ympäri d:tä ja määrä on vakio.

Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Devitolin annostusta en tiedä, mutta Jekovit-tippoja annetaan 5 tippaa ensimmäisen vuoden ajan ja maitoon siirtymisen jälkeen 3 tippaa kolme vuotiaaksi asti.

Eikös noissa kuitenkin ole sama annosteluohje.

Siis 5 tippaa eka vuosi?? Minä en ole tällaista ikuna kuullut:/ Neuvolassa sanoivat, että jos rintamaidolla niin 5 tippaa mutta jos korviketta saa niin 3 tippaa. APUA olenko nyt tähän mennessä antanut liian vähän!?

Yhteistyössä