Montako tiliä sulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joannaz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joannaz

Vieras
Montako tiliä sulla on ja miksi?

Mulla on kaksi tiliä. Säästötili ja käyttötili. Olen vasta valmistunut koulusta äippälomien yms takia, joten en ole ehtinyt kovin paljoa säästää vielä. Kaikki ihmettelevät, miten mulla on vaan kaksi tiliä.

1. Käyttötili
2. Säästötili, josta joskus siirrän rahaa käyttötilille
3. Säästötili, joka aina määräaikainen
4. arvo-osuustili
5. Joku vanha nordean tili, jossa ehkä muutama satanen. En ole jaksanut tehdä sille tilille mitään.

Kaksi. yksi oma palkkatili ja toinen miehen kanssa yhteinen tili, joltahoidetaan talolaina ja yhteiset laskut. Yhteiselle tilille kumpikin laittaa tulojensa mukaan rahaa, mies enemmän kuin minä. Sitten molemmille jää omille tileille rahaa jota käyttää omiin tarpeisiin. Tämä on todettu meillä hyväksi ja tasapainoiseksi ratkaisuksi ja laskuihin on aina varattu etukäteen tarpeeksi rahaa.

kaksi tiliä löytyy...

toinen on käyttötili ja toinen eräänlainen varatili "isommille summille":D
Esim. otin opintolainat kahdessa erässä aina, joten pamahti 2krt vuodessa tilille päälle tonni rahaa... Ne sit oli siellä varatilillä ja niistä aina maksoin vuokran... Helpotti oman talouden seuraamista ja hallitsemista, kun sai pidettyä käyttörahat ja vuokrarahat erillään...

Käyttötili, pari säästötiliä, miehen kanssa yhteinen säästötili, eläkesäästötili (jonne en tosin ole antanut mennä rahaa juurikaan), S-pankin tili bonuksille ja sitten vielä yrityksen nimissä pari tiliä. Täytyis lakkauttaa ainakin toinen omista säästötileistä kun se on ollut kauan tyhjillään ja käyttämätön.

Mulla on käyttötili ja sitten eri pankissa toinen tili, johon talletan n. 300€/kk, joista rahoista kustannan joskus (toivottavasti tämän vuoden puolella) pienen pintarempan ja kylppärirempan. Kunhan vaan löytyis niille tekijä.

[QUOTE="vieras";24966897]Miksi teillä on monia säästötilejä?

Mulla käyttötili, tavallinen säästötili ja asuntosäästötili[/QUOTE]

mulla on 2 säästötiliä ainakin sen takia että toiseen säästän pojalle ja toiseen meille yhteisesti.

[QUOTE="vieras";24966897]Miksi teillä on monia säästötilejä?

Mulla käyttötili, tavallinen säästötili ja asuntosäästötili[/QUOTE]

Luultavasti siksi, että pimittävät soskulta muut tilit ja nostavat toimeentulotukea sen tilin perusteella, jossa lepää muutama euro.

Yhteistyössä