Montako teillä asuu ja paljonko on neliöitä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Huh, kuulostaa omiin korviin niskaan kaatuvalta katastrofilta (siis meidän perheen kohdalla) :D Mutta varmasti ihana ympäristö asua. Mäkin haluaisin vanhan maalaistalon, pihapiireineen mieluiten kiitos :heart:
minä aina haaveilin että pääsen maataloon asumaan vaikka olenkin kaupungista lähtöisin ja täällä sitä ollaan nyt 17 vuotta oltu enkä mihinkään lähtisi enää. Lähikaupunkiin ei kuitenkaan ole kuin 17 km matkaa ja kylällä sen verran asukkaita että on oma koulu, neuvola, nuorisoseura jne. Toimintaa löytyy jos on halukas lähtemään mukaan. Tontti on sen verran kookas että miehen sanonnan mukaan voi portailta kusasta niin ettei naapuri näe ( tosin ei ole tullut kokeiltua) ja peltoa niin että tallissa oleville parille hepalle saa laitumen kesäksi ja heinät omasta maasta. Itse kasvatan oikeastaan kaiken muun ruoan paitsi lihan, ei luonne kestä teuraaksi ketään viedä.
 
[QUOTE="vieras";28596924]minä aina haaveilin että pääsen maataloon asumaan vaikka olenkin kaupungista lähtöisin ja täällä sitä ollaan nyt 17 vuotta oltu enkä mihinkään lähtisi enää. Lähikaupunkiin ei kuitenkaan ole kuin 17 km matkaa ja kylällä sen verran asukkaita että on oma koulu, neuvola, nuorisoseura jne. Toimintaa löytyy jos on halukas lähtemään mukaan. Tontti on sen verran kookas että miehen sanonnan mukaan voi portailta kusasta niin ettei naapuri näe ( tosin ei ole tullut kokeiltua) ja peltoa niin että tallissa oleville parille hepalle saa laitumen kesäksi ja heinät omasta maasta. Itse kasvatan oikeastaan kaiken muun ruoan paitsi lihan, ei luonne kestä teuraaksi ketään viedä.[/QUOTE]

Meillä on miehen kriteerinä tontin koolle se, että tikkaa pitää pystyä heittämään omalla pihalla perse paljaana ilman naapurien häirintää/häiriintymistä :D
 
[QUOTE="vieras";28596881]Miten tuohon neliömäärään on saatu mahtumaan noin paljon huoneita :) ihan mielenkiinnosta kyselen ku meillä kohta samankokoinen perhe, samankokoinen talo mutta 3h+k+s+ns. khh tai apukeittiö... loppuu huoneet ennenkuin neliöt :D[/QUOTE]

Uusissa kerrostaloissa on joka "vaatehuonekin" laskettu huoneiksi, esim. olohuone on normaalin eteisen kokoinen..

Ja tuo oli hyvä pointti joiltain muiltakin, että vaikuttaahan lasten ikäkin asumisneliöihin. Jos on esim. 2 + 3, niin reilut kk:n vanhat kaksoset + 2v tyttö varmasti nukkuu helpommin 40 m2 kaksiossa, kuin 2 + lapset 17, 15 ja 8v...
 
mami espanjasta
2 aikuista, 1 teini ja pieni koira, neliöitä 83 ja lisäksi taloyhtiön katolla oma "kattohuoneisto" n.20 neliötä, siellä pesukone ja toinen pakastin sekä parvekkeella grilli, hyvin meille riittää.
 
2+1 89 neliössä, isompikin kelpaisi. Isompi keittiö ja kodinhoitohuone olisi kivat. Lapselle isompi huone. Vaatehuone. Kaksi vessaa. Vierashuone. Olisihan näitä turhia tarpeita. Ennen asuttiin kolmistaan 52 neliössä ja se tuntui pieneltä.
 
"vieras"
Meillä asuinneliöitä n.250, kokonaispinta-alaa en muista tarkkaan. Aikuisia 2 ja pieniä lapsia 2. Ainakaan toistaiseksi ei lemmikkieläimiä. On toisaalta ihanaa kun on väljää tilaa, koti on avara ja valoisa. Pienemmässäkin pärjättäisi tietenkin, mutta me teimme tälläisen valinnan. Siivottavaa on enemmän, tottakai, mutta toisaalta "väljempää" tilaa on helpompi siivota kuin ahdasta ja tavarantäyteistä. Näin ainakin ytitän uskotella itselleni. Omakotitalossa asuminen on tietynlainen elämäntapa, aina riittää tekemistä. Nytkin nurmikko pitäisi leikata ym. Pihatöitä miettiä, ikkunanpesuprojekti on isohko jne. Silti en haluaisi kerrostaloon tässä elämänvaiheessa, jossa elämä lisi ehkä tietyllä tavalla helpompaa. Veikkaan, että olisimme lasten kanssa koko ajan menossa. Nyt kun tilaa, niin viihdymme hyvin kotona. Vietämmekin melko paljon aikaa kotona puuhastellen.
 
"vieras"
[QUOTE="Neljä lasta";28596625]6 henkeä ja 90m2, 5h+k+s. Ostettiin mieluummin uusi koti hyvältä alueelta kuin enemmän neliöitä vanhasta läävästä tai OK-talo :) Hyvin mahdutaan, kun ei olla mitään hamstraavaa sorttia. Paikkana Helsinki.[/QUOTE]

Paljonko maksoi uuso 90 m2 Helsingistä hyvältä alueelta?
 
jotain 152 neliötä??? Ei oo kukaan koskaan mittaillu. Vanha talo ja vielä entinen kauppa.
minä ja kaksi teini-ikäistä poikaa josita toinen muuttaa eksällä pois ja tilalle tulee vihto-oppilas.
Kolme koiraa,kaksi kania ja kaksi gerbiiliä... (lukematon määrä hiiriä,kärpäsiä,hämähäkkejä,koppakuiriaisia jne,jne )
 
Liian vähän
Asun kahden kissan kanssa, eli 1+2k :p. Neliöitä 75, 3h+k+s. Aluksi tuntui autiolta asua yksin, mutta nyt on alkanut jo tuntua ahtaalta :D. Tavaraa minulla ei paljon ole ja osa säilytystilasta onkin tyhjänä, mutta olen alkanut kaipaamaan esim. erillistä kodinhoitohuonetta (nyt pesukone kylppärissä) sekä isompaa keittiötä ja olohuonetta. Makkarikin saisi olla tilavampi... Liian hyvälle sitä on tottunut :D.
 

Yhteistyössä