Montako statussymbolia sulla näistä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä taidan olla senverran nuori että noi on lähinnä tavotteita mihin pyrin... (28v). Moni noista jutuista vaatii sen vuosien työn että ne saavuttaa. tietysti miten kukin asiat ajattelee...

Peesailen. Olen mielestäni hyvä työssäni 5 vuoden työkokemuksella, mut jos vertaan työkaveriin jolla 20v takana niin.... kaikki on suhteellista. Tavoitteita on hyvä olla!

Nämä sain:
* Olla hyvä työssään
* Selkeä elämänkatsomus
* Olla taitava käsistään
* Antaa aikaa ja rahaa vähempiosaisten auttamiseen
* Oma tyyli

Marraskuussa kun saan esikoisen niin silloin täyttyy myös tämä:
* Olla hyvä ja omistautuva isä/äiti

Tuohon hyvään ja omistautuvaan isyyteen ja äityteen taidettin sen lehtijutun mukaan liittää se että teet päivätyötä ja olet illat lasten ja perheen parissa kotona. Siis ettei juosta harrastuksissa ja rillumarei. Koen olevani hyvä äiti mut siis jos noihin lehden kritteireistä puhutaan niin en yllä..

Tuohon hyvään ja omistautuvaan isyyteen ja äityteen taidettin sen lehtijutun mukaan liittää se että teet päivätyötä ja olet illat lasten ja perheen parissa kotona. Siis ettei juosta harrastuksissa ja rillumarei. Koen olevani hyvä äiti mut siis jos noihin lehden kritteireistä puhutaan niin en yllä..

Eli kotiäiti/isä ei kelpaa? :)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Se on varmaan pois sitten siitä että olet hyvä työssäsi, koska ethän sä ole työelämässä silloin? ei kai hyvä äiti pidä omien lastensa hoitoa työnä?

Olla hyvä työssään - olen ihan ok
* Olla rakentanut omaisuutensa itse - kyllä
* Hyvä yleissivistys - kyllä
* Olla hyvä ja omistautuva äiti - kyllä
* Osata puhua sujuvasti montaa kieltä - kyllä
* Selkeä elämänkatsomus - ei
* Olla taitava käsistään - ei todellakaan
* Elää pitkässä ja vakaassa avioliitossa - kyllä
* Antaa aikaa ja rahaa vähempiosaisten auttamisee - rahaa kyllä, aikaa ei
* Oma tyyli - kai

Se on varmaan pois sitten siitä että olet hyvä työssäsi, koska ethän sä ole työelämässä silloin? ei kai hyvä äiti pidä omien lastensa hoitoa työnä?

Kai sitä voi olla hyvä työssään, vaikka olisikin kotiäitinsä/ -isänä tai vaikka työttömänä. Eihän se taito mihinkään katoa, vaikkei olisikaan työsuhteessa/työelämässä juuri sillä hetkellä.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:

Kai sitä voi olla hyvä työssään, vaikka olisikin kotiäitinsä/ -isänä tai vaikka työttömänä. Eihän se taito mihinkään katoa, vaikkei olisikaan työsuhteessa/työelämässä juuri sillä hetkellä.

Siis teoreettinen oletus että olisi hyvä riittää? On monenlaista työtä ja työpaikkaa, voi olla että toisessa paikassa olet hyvä ja toisessa jostain syystä et olekkaan, vaikka tekisit samoja tehtäviä. Myös perhetilanne voi heikentää työnlaatua ja muut tilanteet, mistä tiedät olisitko kaikissa olosuhteissa hyvä, jos ei sitä määriteltäisi sen perusteella miten juuri sillä hetkellä pärjäät työssäsi. Työttömänä ollessa ei kerry työkokemus mikä minusta on yksi edellytys että voi sanoa olevansa hyvä työssään.

* Olla hyvä työssään= no joo, olen hyvä työssäni mutat työ itsessään ei ole arvostettua
* Olla rakentanut omaisuutensa itse= perintöjä en ole saanut, eli kaiken mitä mulla on olen itse tienannut ja ostanut mutta itse omaisuushan ei suuri ole :D
* Hyvä yleissivistys= suht ok yleissivistys
* Olla hyvä ja omistautuva isä/äiti= toivon mukaan hyvä äiti
* Osata puhua sujuvasti montaa kieltä= nope, englantia tyydyttävästi, ruotsia ja saksaa auttavasti tai olemattomasti
* Selkeä elämänkatsomus= kyllä
* Olla taitava käsistään= ainakin yritän
* Elää pitkässä ja vakaassa avioliitossa= koitetaan toistamiseen
* Antaa aikaa ja rahaa vähempiosaisten auttamiseen=nope
* Oma tyyli=kyllä..
eli aika heikosti menee :D

* Olla hyvä työssään
* Hyvä yleissivistys
* Osata puhua sujuvasti montaa kieltä -Jos lasketaan englanti ja suomi moneksi kieleksi ;)
* Selkeä elämänkatsomus
* Olla taitava käsistään - joissain asioissa, joo-o.
* Elää pitkässä ja vakaassa avioliitossa
* Oma tyyli

Mielestäni 8/10 Jos ei kieliä lasketa, niin 7/10

;)

* Olla hyvä työssään- yhdessäkään työssä en oo mielestäni ollu vielä hyvä
* Olla rakentanut omaisuutensa itse- aika pitkälti oon erilaisia tukia saanu, joksus jopa palkkaa
* Hyvä yleissivistys- tähänpä en osaa sanoo
* Olla hyvä ja omistautuva isä/äiti- en koe itteeni mitenkään hyväks äidiks
* Osata puhua sujuvasti montaa kieltä- suomen lisäks sujuvasti englantia
* Selkeä elämänkatsomus- mitä tällä tarkotetaan?
* Olla taitava käsistään- no en tod.
* Elää pitkässä ja vakaassa avioliitossa- avioliitto kestäny tähän mennessä pian 3v
* Antaa aikaa ja rahaa vähempiosaisten auttamiseen- en
* Oma tyyli- tähänkään en osaa sanoo

Mulla ei siis varmaan juuri statusta ole...

Ette taida taas lukea linkkiä vaan ruksitte pelkkää listaa?

Huomaan kulkevani (taas) listatun lifestylen etujoukoissa valintoineni.

Kävin lukemassa ja arvojamme ovat myös jutussa mainitut aitous ja ns hidas elämä. Ne näkyvät esim ruuanlaitossa ja vapaa-ajan rauhoittamisena. Ei suoriteta vapaa-aikaa ja olla aina toohottamassa sinne tänne. Ei vietetä perheen yhteistä aikaa shoppaillen ostoshelveteissä. Ruokaa tehdään itse ja ajan kanssa kunnon raaka-aineista eikä tehotuotetuista tai lisäaineellisista höttöaineksista.

* Hyvä yleissivistys
* Olla taitava käsistään
* Elää pitkässä ja vakaassa avioliitossa
* Oma tyyli

Tosin koulutusta ja työpaikkaahan mulla ei ole.

Yhteistyössä