Montako sektiota sinulle on tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Haava parani siististi, mut jokin (tikki?) aiheutti sen, et toisella puolella tuntui viiltävää polttavaa kipua niin kauan että tikki suli. Inhottavaa oli. Pariekaa päivää oli pahimmat. Seuraava synnytys oli imukuppi ja yli 20 tikkiä. Sen rytinän jälkeen alapää oli tosi kipeä niinikään viikkokausia kunnes tikit suli. Molempi pahempi, en osaa valita kumpi pahempi :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onneks ei yhtää! en ymmärrä miten jotkut haluavat suoraa sektioon!

No siinäpä ihmettelet sitten.

Kaksi sektiota takana, toinen suunniteltu, toinen kiireellinen. Vikasta aikaa 4kk. Kummastakin toivuin hyvin ja olin jalkeilla nopeasti. Ensimmäinen vuorokausi on kivuliain.

Alatiestä sen sijaan meni lähes vuosi toipumiseen :D

Mulla kaksi sektiota.

1. sektio tehtiin kiireellisenä, koska veriset lapsivedet olivat menneet jo pari päivää aikaisemmin, mulla nousi tulehdusarvot ja vauvan syke tikutti koko ajan lähes kahdessasadassa. Tuloksena kahden pisteen vauva, joka vietti ensimmäisen viikkonsa keskolassa, mulla paha kohtutulehdus ja tooooosi pitkä ja inhottava toipuminen.

2. sektio tehtiin suunniteltuna, odotin kaksosia jo viikolla 39+2 eikä mulla ollu paikat auenneet yhtään. Lääkärit eivät uskaltaneet odottaa synnytyksen alkamista enää kauempaa. Mä olin jo seuraavana päivänä pystyssä ja kävelin, olin siis paljon paremmassa kunnossa kuin ensimmäisen sektion jälkeen.

Sektiota en ensisijaisesti kuitenkaan suosittele kenellekään, se ei ole mikään helppo ratkaisu!

1 sektio on tehty minulle, koska en pystynyt synnyttämään alakautta. Ihmeen hyvin toivuin sektiosta! Minulla ei haava kipuillut paljoakaan ja jos haavaa kutisi niin ihana hoitaja toi minulle jäädytetyn jumbositeen jonka sitten laitoin siihen haavan päälle, se oli ihanaa :D Kaikista kipeintä teki minulla jälkisupparit ja se kohdun painelu sielä heräämössä... Kotiin tullessani olin jo todella hyvin voiva, särkylääkettä en olisi tarvinnut, mutta sairaalassa suositeltiin syömään lääkettä vaikkei tarvitsisikaan.. Sama homma sairaalassa! Parina ekana päivänä pyysin särkylääkettä, sitä käsisysteemiin työnnettävää mihin laitetaan myös tippa ja sitten myöhemmin hoitajat joutuivat tulla muistuttamaan mua että täytyy syödä särkylääkkeitä :D

Yksi kiireellinen sektio takana. Olin tosi kipeä sen jälkeen. Varsinkin heti leikkausta seuraavana aamuna. Leikkaus tehtiin myöhään illalla.
Toivoisin,että seuraavalla kerralla pääsen synnyttämään alakautta...

Kolme. Hätäsektio, kiireellinen ja suunniteltu, ekasta toivuin hitaimmin ja kolmannesta nopeimmin. Haava pystysuuntainen mutta parantunut joka kerralla todella hyvin, ei minkäänlaisia kiinnikkeitä vielä kolmannessakaan sektiossa.

1 oli suunniteltu sektio, sydänvikani vuoksi.
2 sektio oli kiireellinen sektio, kun aloin vuotamaan paljon verta+lapsivettä.

Molemmista toivuin nopeasti, ensimmäisen sektion jälkeen tulehdusarvot nousivat päivä leikkauksen jälkeen kolmeensataan. Suonensisäisen antibioottihoito sairaalassa seur. 3 vuorokautta ja kotiin suun kautta otettavia antibiootteja.
Kotiin 6pv. kuluttua leikkauksesta.
Toinen sektio dramaattisuudestaan huolimatta, sujui niin hyvin että että sain vauvan heti syliin heräämön jälkeen (minua ei nukutettu). Ei tulehduksia. Kotiin 4pv. kuluttua.

Yhteistyössä