Montako munarakkulaa hoidon alussa?

Hei

Yleinen galluppi asiasta montako munarakkulaa teillä on todettu IVF/ICS hoidon 1. ultrassa? Onko hoidon aikana munarakkulat lisääntynyt?

Minulla oli 4 + 7 ja lääkäri meinasi, että vähänlaisesti ja jäi minua huolestuttamaan. Myös se että kohdun limakalvo oli 4 mm, ja käsitin, että sekään ei ole hyvä. Onko positiivisia kokemuksia?
 
Äh en muista. Mutta mä käsitin että se että lopulta mulla saatiin 5 kypsytettyä oli ihan hyvä tai hyvyys oli siinä että niistä 4 lähti jakautumaan ja 3 selvisi alkioksi :heart: :heart: :heart:

Hoito onnistuikin ekalla alkiolla. Nyt pakastimessa ( labran) 2 sisarusta vielä jäljellä odottamassa vuoroaan jos näin suodaan...

Eli se merkitsee että kuinka hyvin lopulta alkio lähtee jakautumaan. Normaalistihan keskenmenojakin on n.33% Moni on raskaana tietämättään vaikkapa yhden päivän! Ei se määrä siis.. vaan laatu!
 
Moi,

mulla ekan IVF:n ekassa ultrassa 5+6 munarakkulaa.

Punktioon mennessä niitä pukkasi tuplat lisää eli loppuviimeksi punktiossa saatiin 22 munasolua. Mut ei se määrä vaan se laatu, noista 22 vain 11 hedelmöittyi ja vain 5 lähti jakautumaan ja olivat siirtokelpoisia.

 
just oli keräys maanantaina.arvioitiin et 6 +6 ja saatiin 11 munasolua.limakalvo oli viimeviikolla keskiviikkona viimeisessä ultrassa 13,9 mm et kai se siitä on nyt kasvanut.et voisko olla siin 15 mm?jo ny ku siit o viiikko.mut siis kuten muut sanoivat jo ni semmonen 10 munasolua o tavoite.laatua,ei niinkään määrää pitää korostaa.
 
Astarte
Mulla oli 5+7 munarakkulaa alussa ja käsittääkseni sama määrä myös punktiossa. Asiantunteva lääkäri sanoi koko ajan, että se on hyvä määrä eikä hyperstimulaation vaaraa ole.

Punktio jouduttiin tekemään perjantaina vähän pienille rakkuloille, kun lääkäri ei uskaltanut odottaa maanantaille etteivät ne kypsyisi ja irtoaisi esim sunnuntaina itsekseen.

Niinpä saatiin 7 munasolua, joista 4 oli kypsiä. Kaikki 4 hedelmöittyivät ja jakautuivat.

Olen itse tosi tyytyväinen tulokseen eli vaikka sun 11 tuntuisi vähältä niin eipä se todellakaan sitä ole. Optimi on kuulemma 5-15 rakkulaa (vai olikohan se munasolua..).
 
Mä en nyt muista, montako munista oli hoidon alussa, mutta yhteensä mulla saatiin punktiossa 7 munasolua, joista vain 3 oli kypsiä. Nämä kaikki kolme kuitenkin hedelmöittyivät hyvin ja jakaantuivat hyvälaatuisiksi alkioiksi. Yksi siirrettiin ja tärppi tuli, nyt rv 18 =)

Tuosta limakalvosta. Mulla se oli hoidon alussa vain 2,5 mm eli todella ohut. Luveris-nimisellä piikitettävällä hormonilla sitä paksunnettiin, mutta alkionsiirtovaiheessakaan se ei ollut kuin 7,5 mm. Se kuitenkin riitti, kun tosiaan tärppi tuli.
 
Meillä on ensimmäinen IVF meneillään. Meillä oli 1. ultrassa 6 + 4 munista ja lääkäri vaikutti olevan määrään ihan tyytyväinen. Huomenna 2. ultra, mut huomenna selviää lopullinen määrä sekä punktio- ja siirtopäivä.
 
kajastus
Mulla oli ekassa ultrassa (tiistai) tosi pienet rakkulat; oikealla 5x 6mm ja 6x8mm, vasemmalla 10x7mm, eli yhteensä 21kpl, mikä oli ihan reilusti, mutta jos laatu ei ole hyvä, ei määrä paljoa lohduta. Lääkäri sanoi olevansa vähän huolestunut pienestä koosta, niimpä gonalin annosta nostettiin 187,5:een. Minulla siis lyhyt kaava menossa.

Toisessa ultrassa (perjantaina) ei ollut hirveästi edistystä tapahtunut. Silloin oli oikealla 2x7mm, 5x8mm, 2x12mm ja 1x14mm. Tämä oikea puoli oli siis kuitenkin edistynyt, tai muutama yksilö oli lähtenyt reippaasti kasvamaan. Vasemmalla oli 4x7mm ja 6x8mm. Eli ei paljoa kasvua ollut kolmessa päivässä. Olin ihan rikki ja varma, että nuo oikealla kasvaneet kehittyvät kystiksi ja tuo pienikokoinen suuri joukko ei ehdi kypsyä tarpeeksi. Gonalin määrä nostettiin 225:een.

Punktio oli ke, lääkäri sanoi, että ainkin vasemmalla näyttivät pieniltä, mutta ei niitä rakkuloita siinä enää mitattu. Saldoksi tuli kaiken kaikkiaan oikealta 9 munista ja vasemmalta 4, eli saldo 13! Olin ihan onneni kukkuloilla, sillä olin varma, ettei niistä pienistä ole mihinkään tai että niissä rakkuloissa ei ole munasolua vielä lainkaan. Tänään sitten soitin ja kysyin mitä poikasille kuuluu ja kuulema 7 on hedelmöitetty, icsillä siis. Tai varmaankin kaikki on yritetty hedelmöittää, mutta hengissä oli enää 7. Huomenna olisi siirtopäivä ja toivon että hengissä olisi vielä jotain siirrettävää, pakkasesta en uskalla edes haaveilla.

Tämä on meidän toinen ivf/icsi. Keväällä oli ensimmäinen, silloin saldona oli 12 munasolua, joista 7 hedelmöittyi (näistä vain 3 icsillä) ja siirtopäivään selvisi vain 3 alkiota. Yksi oli hyvä ja kaksi huonoa. Se yksi hyvä ja toinen huonompi siirrettiin ja toinen huono joutui roskikseen :( sillä se ei olisi kuulema selvinyt pakastuksesta. Nämä ekan ivf:n rakkulat olivat isompia kuin tämänkertaiset, silloin oli käytössä pitkä kaava. Tästä siirrosta seurasi kohdunulkoinen raskaus. Viimeksikin saldo oli ihan hyvä, mutta siirtoasteelle selvisi vain 3, siksi en uskalla elää kovin suuressa toivossa tälläkään kertaa.

Mutta maasta se pienikin ponnistaa, joten eletään toivossa pienten rakkuloittemme kanssa!
 

Yhteistyössä