Montako lasta sinulla on ja oletteko kaikkien lasten kummien kanssa tekemisisssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vai onko tullut valituksi sellaisiakin kummeja jotka ovat vain kaikonneet?
Onko kummeja jotka pitävät yhteyttä aktiivisemmin kuin toiset? KUinka usein näette niiden aktiivisten kummien kanssa? Ja kuinka usein niiden joita näette harvoin? Harmittaako sinua?

Meillä kaksi lasta ja molemmilla valitettavasti kummeja joita nähdään vain kerran-kaks vuoteen synttäreillä ja pikana jouluna kun tuovat lahjat.Omat elämät heillä vaan sellaisia ettei kertakaikkisesta kiinnosta. :/

Kolme lasta, kaikilla kaksi kummia. Yksi kummi on nähnyt kummilastaan vain kaksi kertaa lapsen ollessa melkein 4-vuotias, ei ole koskaan muistanut kummilastaan millään tavalla, ei tule synttäreillekään. Meni valinta hieman vikaan hänen kohdallaan.

Muut kummit ovat olleet jatkuvasti läsnä lasten elämässä.

Meillä kaksi lasta (5v ja 1½v). Lapsilla ihanat kummit. Esikoisella ystäväpariskunta ja kuopuksella sukulaispariskunta. Missään nimessä ei enempää kummeja haluttu. Meistä oli ihanaa että juuri nämä ihmiset saimme lapsillemme kummeiksi. Välimatkan vuoksi emme kuukausittain näe, mutta useamman kerran vuodessa sekä tietenkin postia laitamme puolin ja toisin, valokuvia, sähköpostia, tekstiviestejä ym ym.

1 kakara jolla kaksi kummipariskuntaa. Yhteyksiä pidetään jokasuuntaan ja viimeksi eilen oltiin toisessa paikkaa käymässä. Yökyläilyä sinne ollaan puuhaamassa pojan suhteen. Kiva että kiinnostaa ja haluavat olla kummilapsen kanssa.

Ensimmäisen kummeina 3 pariskuntaa. Miehen sisko, nähdään kerran pari vuodessa. Olosuhteet vaan sellaset ettei enempään juuri mahdollisuuksia. Mun veljen kanssa ollaan kausittain enemmän ja kausittain vähemmän.
Mun entinen koulukaveri, aina harvemmin ja harvemmin tekemisissä. Arvot ja ajatusmaailmat kasvaneet eri suuntiin. Kukaan ei enää mitenkään aktiivisesti muista kesällä ripille pääsevää kummilastaan.

Toisella on kummeina miehen veli ja mun sisko. Miehen veljeä nähdään aina vaan harvemmin, nyt jotain pari vuotta edellisestä kerrasta. Pieni paketti saattaa jouluna tulla heiltä. Mun sisko muistaa aina kun näkee. Jututtaa lasta kunnolla ja muutenkin huomioi. Muistaa ainakin jouluna lahjalla. Asuu kaukana ettei montaa kertaa vuodessa nähdä.

Kolmannella on miehen veli ja kaveripariskunta. Miehen veli muistaa synttäreillä ja sillon kun nähdään. Kaveripariskunta kans jotenkin etääntynyt. Saattaa synttäreillä muistaa.

Neljännellä on kaveripariskunta ja mun täti. Täti muistaa ja huomioi aina kun nähdään. Asuu tosin kaukana. KAveripariskunnan kanssa ei oikeastaan muuta kuin se pakollinen synttärivierailu kerran vuodessa. Muuttivat täältä ja sen jälkeen ei enää ehtineet ikinä tapaamaan.

Viidennelllä on miehen veli ja kaveripariskunta. Miehen veli saattaa synttäreillä muistaa. Kaveripariskunta muistaa ja huomio lasta aina kun nähdään.

Kuudennella on mun veli ja kaveripariskunta. Veli muistaa ja huomioi aina ja nähdään aika usein. Kaveripariskunta asuu kaukana mutta muistavat lasta synttäreillä ym ja huomioivat lasta kun näkevät.

Ja siis nuo siskot ja veljet on kaikki puolisoineen en jaksanu vaan kirjoittaa.
Paljonhan tuossa vaikuttaa se että kuinka paljon ollaan muuten tekemisissä. Mutta kuten tuosta litaniasta näkee joidenkin kanssa ne tiet vaan kulkee eri suuntiin.

Toisaalta en kyllä ole kummeilta mitään vaillakaan. Vaikka onhan se lapselle iso asia jos on aktiiviset kummit.

Kaksi lasta joilla molemmilla yhdet kummit. Paljon ollaan tekemisissä, molemmat sukulaisia. Ottavat muksuja hoitoon, nähdään muutenkin, muistavat aina merkkipäivinä jne. Hommat hoidossa :)

Yhteistyössä