Montako lasta sinä kaikkiaan haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
täs
[QUOTE="vieras";28277756]Ja montako lasta nyt on?[/QUOTE]

Ennen esikoista ajattelin että viisi. Esikoinen kun syntyi, niin ekan vuoden ajattelin ettei koskaan enää. :D Kuitenkin oli tunne, että tästä perheestä vielä joku puuttuu, tämä tunne häivisi kun kakkonen syntyi, perhekokomme on siis klassinen 2+2 ja tyytyväisiä ollaan.

"diipadaapa"
Olisin halunnut viisi lasta, sain kolme. Ei tule enempää, koska huomasin, että tarvitsen paljon omaa yksityistä aikaa, en oikein jaksa sitä vauvavaihetta, kun laspi vaan möllöttää ja mun pitää olla kotona lasten kanssa. Se kotona olo on pahinta, tylsää ja yksinäistä. Ei ikinä enää...onneksi sain kolme, joille energiani riittää, ovat jo isompia, saan käydä töissä ja touhuta myös omiani. =)

"Vesipeto SUrku"
Kolme elävää ja yksi enkelilapsi on. Haluaisin vielä yhden. Tai vaikka kaksikin. <3 Mutta alkaa kohta ikä tulla vastaan kun pitäs opiskellakin vielä lisää.. Taitaa siis jäädä haaveeksi vaan vauvantuoksu omassa perheessä.

Alunperin en halunnut yhtään.
Sitten yksi tuntui sopivalta määrältä. Sitten sovimmekin jo toisesta. Päätimme että kaksi on meille sopiva ja riittävä määrä, mies olisi halunnut myöhemmin joskus iltatähteä tehdä mutta sanoin että nämä kaksi riittää.

No nyt on kolmas tulossa, vanhin lapsi on 2v6kk, toinen 1v3kk ja nyt tämä kolme todellakin riittää.

5+2+lemmikit
Halusin 2-4 alunperin, mutta nälkä kasvanut syödessä ja sain 4. Lisäksi "sain" myös sijoitetun lapsen ja ehkä myöhemmin harkitaan sijoitettuja. Omiin on "pakko tyytyä" en voi loputtomasti tehdä lisää lapsia (ikääkin jo 35) ja mahtaakohan onnikaan ikuisesti kestää (lapset terveitä yms)

Joten jos lisää lapsia halutaan niin sitten sijoitettuja, jos on perheitä tarvitsevia.

mä...
Olishan se kiva, jos vielä muutaman vuoden saisin pitää ainokaisen kotona. Hän on 15-vuotias. Luojan kiitos tuli yksi ja Luojan kiitos tuli vain yksi ja Luojan kiitos tämä yksi on aivan ihana.

Ennen kuin minulla oli yhtään lasta, halusin kuusi. Kun sain ensimmäisen, mietin että neljä on parempi. Kun lapsia oli kaksi, päätin että kolme on sopiva luku. Luonto päätti kuitenkin että kaksi saa riittää.

2-3 oon halunnu ja kaks meillä jo on. Kolmannesta sitten keskusteltiin ja mies ei halunnut, joten ajattelin että meille riittää kyllä nämä kakskin ja asia jätettiin siihen, nyt mies kuitenkin alkanu puhumaan että josko sittenkin se yks vielä jonkun ajan päästä, mutta kattellaan...

"vieras"
Te, jotka ette halunneet yhtään lasta mutta nyt niitä lapsia/lapsi on: ettekö osaa käyttää ehkäisyä tai jälkiehkäisyä/abortointia? :) Ei ole kenenkään hyöty, jos lapsia ei halua mutta sellainen "sattuu tulemaan". Jokainen aikuinen tietänee, miten lapsia tehdään.

"vieras"
haluaisin 6-8 lasta.

Minulla on 4 ja enempää ei tule, jos ei ihmettä satu. Ts. mies on 100% varma, ettei lisää halua, minulla on yksi varmimmista ehkäisyistä (hormonikierukka) ja ikääkin jo reippaasti yli 30v

onnellinen yh
En yhtään alunperin, mutta yksi 10vuotias on ja olen onnellinen.
Ei enempää kuitenkaan, en ole mikään lapsi-ihminen.
Omassa lapsessa on parasta se että sen kanssa voi jo käydä mielenkiintosia keskusteluja, ja meillä on sama huumorintaju ja olen onnekseni huomannut että myös samanlaiset arvot (ainakin vielä). Lapseni rakastaa maailmassa samoja asioita kuin minä, ja vihaa samoja asioita, mutta osaa myös ajatella itsenäisesti eikä suinkaan ole kaikessa samaa mieltä kanssani. :)
Me ollaan sellanen oma tiimi, voimakaksikko.

Yhteistyössä