Montako lasta perheessäsi on ja "varallisuutenne"

• Viestiketjun aloittaja lady of the lake
  • Ensimmäinen viesti
onnellinen
yksi lapsi ja käteen jää yhteensä 2700? sisältää lapsilisän..
ja se ketju ei ollut että "saako köyhät hankkia lapsia" vaan "lapsia vain jos on rahaa".. mulla vissiin ei ole oikeutta keneltäkään kieltää lasten hankintaa.. :D

kaksi lasta,mies tienaa käteen min. 3000 euroa. oon äitiyslomalla ja saan itse rahaa yht.980 euroa kk. töihin en näillä näkymin pääse aikoihin (raskaana) mutta tarkoituksena olis ruveta rakentaan. ihan hyvin pärjätään toistaiseksi,mutta kaikki rahat kyllä palaa. ja suurin osa täysin turhuuteen.

lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
ja se ketju ei ollut että "saako köyhät hankkia lapsia" vaan "lapsia vain jos on rahaa".. mulla vissiin ei ole oikeutta keneltäkään kieltää lasten hankintaa.. :D
Kuinka monta lasta uskoisit itse voivanne hoitaa ongelmitta tuloillanne?

ada
"saako köyhät hankkia lapsia", "lapsia vaan jos on rahaa" - pointti on jokseenkin sama. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitat enkä ole siitä eri mieltä.

onnellinen
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Kuinka monta lasta uskoisit itse voivanne hoitaa ongelmitta tuloillanne?
tod näköisesti kolme lasta on se mihin tähdätään.. tulot kuitenkin nousevat kun menen töihin takaisin..
mutta katsotaan nyt miten elämä kehittyy ja miten asuntojen hinnat kehittyy..
ei ne suuret tulot vaan pienet menot :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja elin:
Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Me kaksin ton pikku-ukon kanssa. Nettotulot n. 1300 riippuen kuukaudesta + herran lapseneläke nettona reilut 500, sekä lapsilisä yh-korotuksella. Ei asumistukea.
mikä toi lapseneläke on?
Sitä saa lapsi jonka toinen vanhemmista on kuollut
Näin just. Ja se lasketaan sen kuolleen vanhemman tuloista (meidän ukkokaan ei saa kelalta, ku saa isänsä entisen työnantajan eläkekassasta).

Me kaksin ton pikku-ukon kanssa. Nettotulot n. 1300 riippuen kuukaudesta + herran lapseneläke nettona reilut 500, sekä lapsilisä yh-korotuksella. Ei asumistukea.
mikä toi lapseneläke on?
onko se noin suuri?
Niinku tohon jo ehdin kirjottaa, ni lasketaan isänsä tuloista tuo eläke. Eli tämä ei ole kelan maksamaa eläkettä, vaan isänsä työnantajan eläkekassan, kelan maksama olis paaaaljon vähemmän.

elin
mikä toi lapseneläke on?
onneksi saa noin paljon. Haleja.

onko se noin suuri?
Niinku tohon jo ehdin kirjottaa, ni lasketaan isänsä tuloista tuo eläke. Eli tämä ei ole kelan maksamaa eläkettä, vaan isänsä työnantajan eläkekassan, kelan maksama olis paaaaljon vähemmän.

Yhteistyössä