Montako lahjaa ostat/lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja Jooh
  • Ensimmäinen viesti
Jooh
Ja paljonko käytät yhden lapsen lahjoihin rahaa?

Meillä ostettuna lapselle 5 pakettia, rahaa niihin mennyt n. 120 euroa. Enempää emme aio ostaa, koska mielestämme tuokin määrä on jo aika paljon 4 vuotiaalle.
 
Loppujen lopuksi on kaikille 2 kirjaa (paitsi vauvalle), vaatepaketti, leluksi luokiteltava ja yksi muu kaikille yhteinen. Hintaa on vaikea sanoa, kun noi vaatteet olen ostellut pitkin syksyä eri eleista. Kirjat ja lelut on maksaneet yhteensä 10-15e/lapsi.
 
hmm
Meillä lapselle (10kk) on ostettuna 3 lahjaa ja vielä pitää ostaa taaperokärry ja pari kirjaa. Lapsi tulee saamaan melko läjän lahjoja, koska kaikki kummit ostavat, sekä miehen sisarukset ostavat kaikki. Lapsella 3 kummia, miehellä 3 sisarusta ja siihen päälle mummut ja papat, minun veljeni sekä minun omat isovanhempani. No, onneks kaikki on kuitenkin sellaisia lahjoja, mitä lapsi tarvitsee oikeastikkin, uusia vaatteita ja vähän isompien lasten leluja, nyt on laatikossa vain vauvaleluja. Eli lapsemme tulee saamaan varmaan lähes 20 lahjaa...
 
mm
me ei osteta vielä tänäkään vuonna lahjoja meiän lapsille ( 2v. ja 2kk) koska tiiän et kummeilta ja sukulaisilta tulee ainakin im´sommalle pari pakettia. ehkä isommalle jo ens vuonna vois yhen ostaa. mutta ollaan sovittu ettei totuteta lapsia hirveeseen lahjavuoreen koska milläs ne lahjat sitten ostetaan jos jóku vuosi meillä ei olekaan rahaa millä ostaa paljon.
 
alli
n. 10 lahjaa per nuppu. Kahdelle lapselle. Rahaa mennyt n. 1000? yhteensä. Mutta yksi lahja on Wii jonka saavat yhteiseksi. Ja siihen pari peliä ja lisä ohjain nunkkareineen. Eli nuo ovat haukanneet siis ison osan tuosta tonnista.
 
3-vuotiaalle olemme mieheni kanssa ostaneet

1. Puuha-Pete dublopakkauksen (50e)
2. Lego junaradan (80e)
3. Miina ja Manu kirjan (5e)
4. Puuha-Pete kirjan (22e)
5. Liitutaulun (n20e)
6. Suksipaketin (110e)
7. Rattikelkan. En tiedä hintaa, kun mies osti sen.

Poika saa sukulaisilta (ainut pieni suvussa) vielä hirveästi lahjoja ja kummeilta ja minun kavereiltani. Tiedän, että saa kyllä ihan liikaa. Itse sain pienenä ihan älyttömästi lahoja ja kaiken mitä toivoin, jotenkin sitä tekee omalle lapselle näköjään samaa. Onneksi ei ole vaikuttunut mitenkään negatiivisesti minuun.

 
maaria
Meidän lapsi saa lahjoja isovanhemmilta, kummeilta sekä minun ja mieheni sisaruksilta. Vahingosta viisastuneina emme ole itse ostaneet lapselle kuin yhden paketin.
Viime jouluna lapsi sai sellaisen läjän paketteja (meiltä 6), että tammikuussakin vielä osa oli aukaisematta. (Meillä pyritään siihen, että avataan paketti kerrallaan ja katsotaan kunnolla, mitä paketissa on.)
 
Millipidetär
3,5-vuotiaallemme ollaan ostettu:
lego belville hevostalli (40)
my little puhuva poni (10)
lompakko (10) + 5e rahaa
naula ja vasarasetin + alusta (20)
rattikelkka (50)
barbi (15)
logistiikkalinnapeli (25)
puinen suklaakakku (30)
hiiritossut ja 2 hellokitty sukkaa ´(20)
Näköjään 225e on mennyt rahaa, suunnitelmissa oli käyttää 100e
 

Yhteistyössä