Montako lämmintä ateriaa lapsi tarvitsee päivässä?

  • Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti
Hmm..
Sain juuri tietää, että ystäväni lapset saavat lämpimän ruuan koulussa, kotona syödään vain leipää. Jos lämmintä ruokaa halutaan, tekee vanhimmainen sen itse, ja se ruoka on makaroonia ja makkaraa, koska se on ainoa, mitä hän osaa tehdä. Vanhimmainen on 12-vuotias tyttö.

Mitä mieltä?
 
ap
Meillä kans kaksi, osa lapsista syö yhden koulussa lounaalla, osa kotona, illalla tehdään ruokaa.

Tää lapsi oli meillä viikonloppukylässä ja ahmi lihakastiketta ja sanoi, että onpa ihanaa syödä lihaa, kun koulussa on niin pahaa ja kotona ei saa... :(
 
No siis viisi ateriaa päivässä. Mikä lasketaan lämpimäksi? Meillä syödään aamulla puuro kaikki syö myös isot lapset, lounas, välipala se on joku leipä, jugurtti, pirtelö, hedelmä tms, päivällinen ja iltapala joka on pienillä puuro ja isoilla joku leipa tai muu :) mut siis kaksi liha/kala/kana tms. ruokaa lounas ja päivällinen jos niitä tarkoittaa lämpimällä ruualla.
 
maaliskuun milja
Kaksi ruokaa, viisi ateriaa. Jos aamuin illoin syö puuroa niin lämpimiä aterioita voi tulla vaikka neljä. Mutta lapset tarvitsevat sekä lounaan että päivällisen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kans kaksi, osa lapsista syö yhden koulussa lounaalla, osa kotona, illalla tehdään ruokaa.

Tää lapsi oli meillä viikonloppukylässä ja ahmi lihakastiketta ja sanoi, että onpa ihanaa syödä lihaa, kun koulussa on niin pahaa ja kotona ei saa... :(
ja otathan huomioon sitten sen että moni lapsi puhuu omiaankin, että ennenkuin soitat sinne lastensuojelun kuumaan linjaan
 
ap
Niin ja noillä lämpimillä tarkoitin juuri "oikeaa ruokaa", joka on valmistettu liedellä ja sisältää proteiiniä, hiilareita ja kaikkia muuta, mut siis ei pelkkää puuroo tai leipää.
 
Voi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja noillä lämpimillä tarkoitin juuri "oikeaa ruokaa", joka on valmistettu liedellä ja sisältää proteiiniä, hiilareita ja kaikkia muuta, mut siis ei pelkkää puuroo tai leipää.
Puuroakin voi olla joskus ruuaksi. Kouluissakin on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kans kaksi, osa lapsista syö yhden koulussa lounaalla, osa kotona, illalla tehdään ruokaa.

Tää lapsi oli meillä viikonloppukylässä ja ahmi lihakastiketta ja sanoi, että onpa ihanaa syödä lihaa, kun koulussa on niin pahaa ja kotona ei saa... :(
ja otathan huomioon sitten sen että moni lapsi puhuu omiaankin, että ennenkuin soitat sinne lastensuojelun kuumaan linjaan
Mikä sua vaivaa??

En tosiaan ole sossuun soittamassa, lapset on onnellisia (tosin hirveän pienikokoisia, mikä ei välttämättä johdu ruokavaliosta), mietin vaan, että pitäiskö mun vihjaista ystävälleni, että sitä lämmintä ruokaa on tapana tarjota kotonakin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Voi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja noillä lämpimillä tarkoitin juuri "oikeaa ruokaa", joka on valmistettu liedellä ja sisältää proteiiniä, hiilareita ja kaikkia muuta, mut siis ei pelkkää puuroo tai leipää.
Puuroakin voi olla joskus ruuaksi. Kouluissakin on.
Joo, niin voi, meilläkin tarjoillaan joskus viikonloppuisin puuroa kera kinkkuleipien tai joskus jopa lasten lempparia, (täysjyvä)makaroonia, voisilmällä ja ketsupilla höystettynä ja lisukkeena kinkkua tai muuta paistia, lapsista kun on niin hauska lusikoida pelkkää makaroonia kitaansa! =)

Mutta tää lapsi ei kyllä puhunut höpöjä, on ollut rivien välistä luettuna aiemminkin, että kotona ei liiemmin kokkailla.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä kans kaksi, osa lapsista syö yhden koulussa lounaalla, osa kotona, illalla tehdään ruokaa.

Tää lapsi oli meillä viikonloppukylässä ja ahmi lihakastiketta ja sanoi, että onpa ihanaa syödä lihaa, kun koulussa on niin pahaa ja kotona ei saa... :(
ja otathan huomioon sitten sen että moni lapsi puhuu omiaankin, että ennenkuin soitat sinne lastensuojelun kuumaan linjaan
Mikä sua vaivaa??

En tosiaan ole sossuun soittamassa, lapset on onnellisia (tosin hirveän pienikokoisia, mikä ei välttämättä johdu ruokavaliosta), mietin vaan, että pitäiskö mun vihjaista ystävälleni, että sitä lämmintä ruokaa on tapana tarjota kotonakin...
Minä varmaankin kutsuisin ystäväni lapsineen joskus meille illalliselle. Siinä ohessa voisi jutella asiasta.
Nykyään on näitä uusavuttomia, jotka ei osaa/viitsi laittaa ruokaa. Mutta ihme, jos ei edes mitään eineksiä lapsilleen tarjoa!
 
tiu
kyllä mä ainakin ihan hyvin oon kasvanut, vaikka kouluikäisenä se koulurouka oli arkena ainoa lämmin ruoka. en ollut koskaan niin nälkäinen, että toista lämmintä ruokaa oisin kaivannut.
oma muksu vielä masussa, joten sitä en osaa sanoa tuleeko meillä myöhemmin (kouluiässä) olemaan kaksi lämmintä ruokaa...
 

Yhteistyössä