Montako imetyspaitaa ja millaisia?

Millaisia imetyspaitoja käytätte, ja monellako paidalla pärjäätte? Oletteko käyttäneet "oikeita" imetyspaitoja vai tavallisia paitoja (millaisia)? Miten on sujunut?

Itse käytän kotioloissa yleensä ihan vaan tavallista paitaa. Helmaa nostamalla imetys sujuu hyvin, kun ei tarvitse murehtia "siveellisyysnäkökohdista". ;) Mutta ongelmana onkin lähinnä se, millaista paitaa käyttäisi yleisissä tiloissa. Minulla on huikeat kolme kappaletta "oikeita" imetyspaitoja ja niistäkin yksi on sellainen jota ei tule näin talvisaikaan käytettyä. Alkaa jo pursuta korvista, että aina pitää olla jompi kumpi noista kahdesta paidasta päällä, kun lähtee ihmisten ilmoille. Harvoin sitä normikauppareissulla tulee imetettyä, mutta silti on varmempi olo kun on imetyspaita päällä.

Asumme Sveitsissä, ja täällä tuntuu julkinen imettäminen olevan harvinaisempaa. Jo kunnollisella imetyspaidalla imettäessä joutuu olemaan "silmätikkuna", vaikka silloin ei todellakaan näy mitään eikä rintakehä ole sen ihmeemmin esillä. Minua ei julkinen tissittely vaivaa ollenkaan, se on niin luonnollinen asia, mutta toiset ihmiset saattavat tietysti vähän vaivautua. Senkin takia olisi kiva jos olisi hyvä imetyspaita käytössä. Kaupungissamme vain yksi Henkkamaukka myy äitiysvaatteita, joten pitää viikonloppuna kyllä suunnata sinne. Kovin hyvää äitiysvaateliikettä en ole löytänyt, joten siksi tuntuu niin hankalalta löytää sopivia vaatteita. Harmittaa, kun tuntuu että itselläkin olisi mukavampi liikkua vauvan kanssa, kun olisi vähän paremmin pukeutunut. Vauvakin on jo viisi kuukautta, joten hän viihtyy kaupunkireissuilla hyvin kun on vilinää katseltavana.
 
Käytössä Boob:n kaksi siistimpää ja kaksi kotioloihin lyhythihaista paitaa sekä glamourmom toppeja (joiden kanssa ei tarvitse liivejä) 4, joista kaksi koti/yöpaitoina. Onko sinulla mahdollisuus ostaa huuto.netistä tai vastaavasta? Niistä ainakin löytyy, jos ei Sveitsissä ole kaupoissa. T-paidan tai topin päällä usein villatakki tms. josta saa napit helposti auki.

Huomasin saman ongelman viime kesänä Saksassa, kun etsin odotusajan vaatteita. En prinsessa-tyylistä välitä enkä ollut valmis maksamaan yli 60 euroa vaatteesta, jota käytän max. puoli vuotta. Keski-Eurooppa on kotiäiti-aluetta, joten Suomessa meininki, onneksi, on vapaampaa. Ja ymmärretään, että äiti liikkuu kodin ulkopuolellakin. Siellähän vieläkin katsotaan pitkään, jos pienen lapsen äiti menee töihin.
:(
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Localoba:
Käytössä Boob:n kaksi siistimpää ja kaksi kotioloihin lyhythihaista paitaa sekä glamourmom toppeja (joiden kanssa ei tarvitse liivejä) 4, joista kaksi koti/yöpaitoina. Onko sinulla mahdollisuus ostaa huuto.netistä tai vastaavasta? Niistä ainakin löytyy, jos ei Sveitsissä ole kaupoissa. T-paidan tai topin päällä usein villatakki tms. josta saa napit helposti auki.

Huomasin saman ongelman viime kesänä Saksassa, kun etsin odotusajan vaatteita. En prinsessa-tyylistä välitä enkä ollut valmis maksamaan yli 60 euroa vaatteesta, jota käytän max. puoli vuotta. Keski-Eurooppa on kotiäiti-aluetta, joten Suomessa meininki, onneksi, on vapaampaa. Ja ymmärretään, että äiti liikkuu kodin ulkopuolellakin. Siellähän vieläkin katsotaan pitkään, jos pienen lapsen äiti menee töihin.
:(
mul oli muutamia boobin paitoja lyhyt ja pitkähihaisen ja tunikana ja sit glamourmomin toppi ja sit henkkamaukka pitkähihainen.
 
Joo, selailinkin tässä erilaisia nettikauppoja (esim. Babyidea). Ja yksi vaihtoehto on aina se, että joku kaveri tuo Suomesta mukanaan, kun tulee tänne kyläilemään. Korkea aika hommata jo jotain uutta!
 
Itse olen pitänyt eniten hihattomista imetystopeista, joita pidän tavallisten trikoo ym. paitojen alla. Boobsin paidat (varsinkin pitkähihainen) ovat mun mielestä tosi kuumia kun ne ovat niin tyköistuvia, oon aina ihan hiessä kun on sellainen päällä.
 
iru
Mulla on kaks lyhythihaista H&M:n imetyspaitaa ja neljä niitä toppeja.. toppeja pidän kotona ja niitä paitoja kylässä yms. pyykkiä tulee pestyä jatkuvasti niin mulle noi on ainaki riittäny. Värit on tylsät musta ja valkoinen. Ovat ihan laadukkaat ja kestävät, kohtuuhintaiset.
 
Mullakin oli kolme imetyspaitaa, mutta niihin kyllästyttyäni siirryin kahden paidan systeemiin, eli laitoin aina julkisille paikoille lähtiessäni päällimmäiseksi suuriaukkoisen paidan, jonka saa vedettyä alas ja sen alle topin jonka saa vedettyä ylös. Tai vaihtoehtoisesti päälle ylösvedettävä ja alle syväänuurrettu alasvedettävä, mutta tuo eka vaihtoehto on huomaamattomampi.
 

Yhteistyössä