Montako hoitoa saa?

Meillä oli tuolla odotusta odottavien pinossa keskustelua aiheesta, mutta lopputulos jäi yhä epäselväksi eli seuraavia pohdin:

1) Jos on yksityisellä hoidoissa, niin voiko mennä samaan aikaan julkiselle jonottamaan?

2) Vähentävätkö yksityisellä saadut hoidot julkisella saatavien määrää?

3) Onko millaiset rajat siinä montako hoitoa tehdään?

Kiitos kaikille jotka viitsitte vastata!
 
täälläkin kovasti kaivataan tietoa julkisen puolen hoitomäärä rajoista??? kyllä meni eilen yöunet kun tämä aihe nousi esiin tuolla odotusta odottavissa :'(

tietoa siis kaipaillaan.... onko paikkakunta eroja? onko kellään tietoa PKKS:n tilanteesta?
 
Julkisella puolella ei kai sinänsä ole rajoitusta hoitomäärässä, mutta meille lääkäri sanoi, että Kela-korvaukset saa kolmesta hoidosta. Sen jälkeen siis kustannukset nousee aika rankasti, jos haluaa jatkaa...
 
Mulla on ollu siis se käsitys että 3 keinohedelmöitysta (inseminaatioo) ja 3 koeputkihedelmöitystä (ivf) ?? Ja jos joku tuottaa tuloksen (siis johtaa synnytykseen) niin ne nollautuu. Empä oo tullu ajatelleeks että lasten kertamäärä ois jotenki pois seuraavista hoitomääristä?!
Niin ja miten, jos tulee raskaaks hoidolla mutta menee kesken niin lasketaanko tuloskettomaks hoidoks? Eli että siinä meni yks hoitokerta?

Ja vielä, jos on käyttäny noi kaikki julkisen tarjoomat hoidot niin saako yksityisellä enää niitä kolmee kelakorvattavaa?
Kai se on aika sairaala/lääkärikohtasta.. oon lukenu että joku ois poikkeustapauksessa saanu neljännenkin insemionaation julkisella..
 
Ei ne julkisen puolen hoidot nollaannu jos saa lapsen. Se on se kolme hoitoa tai kaksi lasta.
Ja juu, jos saat keskenmenon ja pakkasessa ei oo mitään, ni se oli se hoitokerta. Mutta tietysti kaikki pakkasessa olevat alkiot, jotka on saatu samasta punktiosta ja hedelmöityksestä, on samaa hoitokertaa.
 
Se sitte niistä suurperhehaaveista.. :ashamed: mutta siis yksityisellä saa rajattomasti jos vaan rahaa lyö pöytään? Tarvii siis ruveta säästeleen...

Entä jos on aiemmin saanu yhen lapsen ilman hoitoja? Lasketaanko sekin vai vaan hoidoilla tulleet.. Ja entäs kun miehelle lapsettomuus on primaarista?
 
Julkisesta puolesta ei ole kokemusta, kun aloitimme suoraan yksityisellä. Yksityisellä saa kyllä hoitoja rajattomasti, mutta Kela ei välttämättä korvaa niitä enää monen tuloksettoman hoitokerran jälkeen. Meillä on nyt neljäs ICSI tulossa ja se vielä korvataan, mutta jatkosta en tiedä. Meillä takana yksi keskenmeno, muut hoidot tuloksettomia. Periaatteessa kuulemma onnistuneeksi hoidoksi lasketaan vain syntynyt lapsi, eli kesken mennyttä raskautta ei sellaiseksi lasketa vaikka raskaus olisi edennyt pitkällekin.

Mulla on myös se käsitys, että jos on aloittanut yksityiseltä niin sen jälkeen olis vielä mahdollisuus niihin kolmeen hoitoon julkisella. Täällä päin vain niin pitkät jonot, ja meillä sen verran ikää, että voi jäädä meiltä käytttämättä.
 
Tarkoittaako se kolme keinohedelmöitys hoitoa vai lasketaanko siihen inseminaatiot mukaan? Vai onko se että yhteensä kolme vai että kumpaakin kolme?
Olettaisin, että kolme kertaa per hoitotyyppi (eli kumpaakin kolme), mutta ihan satavarma en ole, kun itsellä on vain tuo IVF oleellinen.

Jostakin muusta keskustelusta luin, että yksityisellä tehdyt hoidot vähentäisivät julkisen puolen hoitojen määrää, eli jos yksityisellä puolella olisi jo tehty kolme hoitoa niin julkiselle ei enää pääsisi. Mutta ehkä tämä on paikkakuntakohtaista?
 

Kysyn nyt ihan suoraan: voiko julkiselle mennessä salata sen että on saanut hoitoa yksityisellä? Tai salata osittain: esim. kertoa/näyttää paperit parista inseminaatiosta yksityisellä jotta pääsisi suoraan ivf:ään julkisella.

Ei tosin olla vielä oltu ivf:ssä yksityisellä, mutta se on varmaan edessä elokuussa jos heinäkuun inssi ei tärppää.
Elokuun lopussa meillä on eka neuvotteluaika Naikkarille ja siitä saattaa olla puoli vuotta jonoa. Jonotusaikana aiomme jatkaa hoitoja muualla samalla jonossa sinnitellen. Täytyy myöntää että tässä tilanteessa en ole yhtään huolestunut toiminko sääntöjen mukaan vai ei..

 
Me kävimme toisen julkisen ICSIn jälkeen kokeilemassa yksityisellä. Sanoimme julkisella, että haluamme pitää tauon :ashamed: Kun menimme kolmannen julkisen suunnitteluun, lääkäri kysyi suoraan, että ollaanko tässä välissä käyty muualla. Kerroimme, että ollaan. Käyttivät suunnittelussa apuna tietoja tuosta yksityisellä käydystä hoidosta.
 
Me olemme olleet yksityisellä 10kk hoidoissa, ja olemme saaneet kaikista hoidoista (ov.induktiot x6, IUIx1, SSGx1, punktiotx2) sen Kela-korvauksen ja niitä on keretty siis tehdä useita.. Yksityisen lääkäri laittoi lähetteen maaliskuun alussa julkiselle ja eka aika elokuussa.. Hoitoja oli siis vielä maalis-kesäkuu.. Saapi nähdä miten julkisella alkaa, monta tonnia on rahaa työnnetty tutkimuksiin, toivottavasti eivät halua niitä uudelleen.. jos niin :kieh: Voipi olla että pyydän, jos onnistuisi muutama ov.ind. (on toimiva kaava menopurilla) + IUI, ja sitten marras-joulukuussa IVF jonoon.. mutta en tiedä miten lääkäri on tästä yhtä mieltä :D Kuitenkin ovulaatioita on saatu aikaiseksi neljä, mutta ei toivottua tulosta...
 
Me ollaan käyty julkisella ensimmäinen ICSI hoito 2006 ja jonotettu silloin n8kk.
Tästä tuloksena poika joka nyt kohta 1v7kk. Haaveissa toinen lapsi, Pas helmikuussa josta
kemiallinen ja pakastin sen jälkeen tyhjä. Soitin heti Oyksiin ja ilmoittauduin jonoon, sanottiin että ei voida luvata edes tälle vuodelle pääsyä sinne!! Eli jono on vaan kasvanut, hoitotakuu ei "ihan" toteudu.

Samantien soitto väestöliittoon Ouluun ja varasin ajan. Nyt siis tehty toinen ICSI kesäkuussa yksityisellä ja samalla ollaan jonossa julkiselle. Kysyin soittaessani yskityiseltä tästä asiasta ja sanoi ettei siinä ole mitään estettä toimia näin. Mutta täytyy katsoa ettei liian usein tehdä rankkoja hoitoja/hormonikuureja ja saadut tiedot kannattaa puolin ja toisin hyödyntää hoidoissa tehtiin ne sitten kummassa tahansa. Toki tämä on yksityisen kanta asiaan, julkiselle en uskaltanut kertoa aikeistani. Samaa olen miettinyt että mitähän sielä sanotaan asiaan kun soittelen :ashamed: Elokuussa on määrä ilmoittaa sinne kuukautiskierrot, itse hoitohan menee ens vuoteen lähes varmasti.Toki tilanne on mutkikas muutenkin kun pakkasessa on nyt 7 huurunenää odottamassa siirtoa, tuoresiirtoa tässä hoidossa ei voitu tehdä hyperin takia. Eli kroppa toipuu vielä edellisestä kierroksesta ja kyllähän se pakastin tyhjennetään ennen uutta hoitoa. Sen verran rankkaa se taas oli :/ Elokuussa yritetään ekaa Passia.

Onko kellään kokemusta varsinkin Oyksin kannasta kyseiseen asiaan jos välillä on hypännyt yksityiselle??Tiedot haluan kyllä käytettävän hyväksi koska olen altis hyperille(ekassa nestettä vatsaontelossa ja oireita, toisessa kunnon potkupallo maha, munasarjat n.10cm, nestettä täynnä.. ja edelleen maha kipeytyy esim.pienestäkin hölkästä ja annokset on pienemmät kuin monella muulla. Lisäksi olen ongelmatapaus punktiossa kun ekassa pyörryin ja toipuminen kesti useamman tunnin. Tämä toinen meni hyvin kun sain tosi pieniä annoksia niitä lääkkeitä ja tehtiin kohdunkaulan puudutus. Saakohan sitäkään ollenkaan julkisella?

Tulipa pitkä sepostus ja vähän aiheen vierestäkin mutta yrittäkää saada selvää ;)
 
Tuli väärään paikkaan tuo yksi silmänisku!!Ekaa kertaa olen kirjautuneena ja homma ei vielä oikein suju =)Toki se on muillakin hypellyt mihin tahtoo, itsepäinen merkki?!

Muoks.Osasin poistaa väärän merkin edellisestä, vau..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele-:
Lisäksi olen ongelmatapaus punktiossa kun ekassa pyörryin ja toipuminen kesti useamman tunnin. Tämä toinen meni hyvin kun sain tosi pieniä annoksia niitä lääkkeitä ja tehtiin kohdunkaulan puudutus. Saakohan sitäkään ollenkaan julkisella?
Minulle on suuren rakkulamäärän vuoksi (ekassa yli 80 ja toisessa hoidossa yli sata punktoitua rakkulaa) punktio tehty nukutuksessa kahden ICSI-hoidon yhteydessä. Ja hoitopaikkana on ollut julkinen (TYKS). Joten kyllä julkisellakin pyritään kaikki 'helpotukset' antamaan :) Minulle lääkäri totesi heti, ettei halua alkaa minua kiusaamaan, vaan toimenpide tehdään nukutuksessa. Suuren määrän vuoksi punktio kesti normaalia kauemmin.
 
Hei!Eilen tuli miehelle soitto oyksista, kysyivät hiv yms verikokeista kun tuloksia ei heillä näy. Olivat laskemassa hoitosuunnitelmia. Mies sanoi että ne otettiin yksityisellä. Ja keskustelu johti siihen että kysyivät ollaanko me hoidossa yksityisellä tällä hetkellä. Mies vastasi että ollaan ja he sanoivat että meidät otetaan pois jonosta koska kahdessa paikassa ei voi olla yhtäaikaa!! Eli nyt tiedän oyksin kannan tähän asiaan. Jäin niin hämmästyneeksi etten osannu tehdä mitään, harkinnassa on soittaa perään ja kysyä onko tosiaan näin. Kukapa osaisi vastata tähän voiko näin todella pykälien mukaan tehdä??? Periaatteesta haluttais nostaa meteli. Pitäis ainakin kysyä eikö se käy että meitä siirrettäis eteenpäin jonossa eikä pudotettaisi kokonaan pois. Ajattelin nimittäin sanoa sinne kuukautisia ilmoittaessani että meidän tilanne ei salli nyt hoitoja ja oltais valmiit keväällä/kesällä.

Tottahan tuo onkin, ensin siirretään pakkasesta kaikki ja ellei tärppää niin sitte uusinta kierros taas. En toki tiedä haluanko enää julkiselle kun yksityisellä on saanut niin hyvää hoitoa ja ajat voi sopia mihin haluaa, jonoja ei ole, hankalia soittoaikoja ei ole jne.

Poikkesin taas aiheesta mutta laitoinpa tiedoksi muille että näinkin voi tosiaan käydä, varmaan alle minuutin puhelu ja jonotus on ohi. :attn: :headwall:
 
Hannele. Olen kuullut, että myöskään Taysissa ei hyväksytä jonotusaikana hoitoja yksityisellä. Pudottavat jonosta, jos saavat tietää. Pohdit myöskin kipulääkityksestä julkisella punktion aikana. Itse ainakin sain kohdunkaulanpuudutuksen suonensisäisen lisäksi. Ja muutenkin sain kaikenkaikkiaan hyvän ja ystävällisen palvelun julkisella (Tays). :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ei ne julkisen puolen hoidot nollaannu jos saa lapsen. Se on se kolme hoitoa tai kaksi lasta.
Ja juu, jos saat keskenmenon ja pakkasessa ei oo mitään, ni se oli se hoitokerta. Mutta tietysti kaikki pakkasessa olevat alkiot, jotka on saatu samasta punktiosta ja hedelmöityksestä, on samaa hoitokertaa.
MEILLÄ KYLLÄ LAPSEN SAAMINEN NOLLASI HOITOKERRAT,MUUTENHAN MEILLÄ OLISI TÄTÄ SEURAAVAA LASTA YRITTÄESSÄMME 2 HOITOKERTAA JÄLJELLÄ.LÄÄKÄRI SANOI ETTÄ HOITOJA ON NYT JÄLJELLÄ 3 KERTAA YRITTÄÄ SEURAAVAA LASTA/LAPSIA(JOS SAA SIIS KAKSOSET)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa81:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Ei ne julkisen puolen hoidot nollaannu jos saa lapsen. Se on se kolme hoitoa tai kaksi lasta.
Ja juu, jos saat keskenmenon ja pakkasessa ei oo mitään, ni se oli se hoitokerta. Mutta tietysti kaikki pakkasessa olevat alkiot, jotka on saatu samasta punktiosta ja hedelmöityksestä, on samaa hoitokertaa.
MEILLÄ KYLLÄ LAPSEN SAAMINEN NOLLASI HOITOKERRAT,MUUTENHAN MEILLÄ OLISI TÄTÄ SEURAAVAA LASTA YRITTÄESSÄMME 2 HOITOKERTAA JÄLJELLÄ.LÄÄKÄRI SANOI ETTÄ HOITOJA ON NYT JÄLJELLÄ 3 KERTAA YRITTÄÄ SEURAAVAA LASTA/LAPSIA(JOS SAA SIIS KAKSOSET)
No meille sanottiin just noin, kun edellä kirjoitin. Kun asiaa ihan varta vasten kysyin, sillä neljästä lapsesta olen haaveillut. Missä sä Kaisa oot hoidossa?
Mä nyt ihan vähän ihmettelen jos tosiaan vaihtelee hoitopaikan mukaan toi käytäntö.
 
oltiin just miehen kanssa sellasella keskustelukäynnillä julkisella, meillä jo takana siellä yks IVF jonka 1. PAS nyt elokuussaa tulossa. kysyttiin hoitojen määrästä, kun mekin haaveillaan 3 lapsesta... sanottiin, että voi saada 4:kin kertaa hoitoja, jos kaikki ok, ja voidaan olettaa niistä hyötyä olevan. täällä ei myöskään mitään ehdottomia ylä ikärajoja, kaikki suunnitellaan aina yksilöllisesti parin tarpeiden mukaan. toki ei "turhiakaan" hoitoja anneta.

ja me on kyl saatu tosi hyvää hoitoa ja palvelua :heart: , paikkana siis julkinen PKKS(joensuu)

-soja-
 
niin saattaahan se tosiaan vaihdella hoitopaikan mukaan,mutta se ei sitten tukisi yhdenvertaisuuslakia yms,kaikille samat oikeudet.. hoitopaikkana k-hks/tays eli seuranta yms k-hks:ssä ja istuttelut yms tayssissa.
 

Yhteistyössä