Montako alkiota siirretty 1. IVF:ssä?

  • Viestiketjun aloittaja Millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Millipilli
Meillä mahdollisesti pian ensimmäinen ivf edessä ja mietin tätä alkoinsiirtohommaa.

Onko niin, että monesti ensimmäiselle kerralla siirretään vaan yksi? Olen lukenut, etttä useinkaan lääkärit eivät ole kovin innostuneita ekaksi siirtämään kahta, vaan kokeillaan yhdellä.

Vaikuttaako tähän alkioiden luokka? Onko tilanteita jolloin kannatta vaatia kahden alkion siirtoa?

Kiitos jo vastauksista, olisi kiva kuulla kokemuksia että tietää mitä kysellä lääkäriltä suunnittelussa.
 
Minulle on joka kerta tuoresiirrossa laitettu vain yksi alkio, se huippuyksilö niistä. Ja pakastesiirroissa aina kaksi. Tietysti, jos oljesta vain yksi selvinnyt sulatuksesta, niin silloin vain yksi. Lääkärin kanssa yhdessä neuvotellaan asiasta.
 
Yleensä siirretään vaan yksi koska se kaksoisraskaus on aina riskiraskaus. Jos on 2 alkiota, joista molemmat huonolaatuisia niin silloin voidaan siirtää molemmat tukemaan toisiaan. Pasissa myös voidaan siirtää helpommin 2 kuin tuoresiirrossa koska siinä harvemmin molemmat kiinnittyy. Naistenklinikalla ainakin tällaset säännökset. Mulle on tehty 7 alkionsiirtoa(tuore+pas) ja kerran laitettu 2 muulloin 1.
 
Ennenkuin edes oli tietoa paljonko alkioita ja minkälaatuisia saadaan lääkäri sanoi että ekalla kerralla laitetaan vain yksi.
No se hoito meni mönkään (ei alkionsiirtoa) ja seuraavilla olen aina saanut kaksi kerralla, johtuen että eivät ole olleet mitenkään huippuja, kaksoisraskauksen mahdollisuus pieni.
 
huomenna olisi siirto edessä.tänään soittivat että siirrettävää on.biologi kysyi myös että montako siirretään,mutta kun lääkärin kanssa ei varsinaisesti ollut puhetta määrästä niin sanoin että meille sopii että kaksi.sanoi laittavansa papereihin tämän.huomenna siispä selviää suostuuko lääkäri siihen
 
Moi!
Meillä näin:
Tuoresiirrossa 1, ekassa PAS:ssa 1, tokassa PAS:ssa 2.

Suosittelevat yhtä jos on hyvälaatuinen alkio. Toki potilaan mielipide on myös tärkeä.
Mutta kaksosraskaus on kuitenkin aina riskiraskaus.
Mulle lääkäri ehdotti itse 2 alkion siirtämistä koska kaksi epäonnistunutta siirtoa oli jo tehty ja viimeisei kaksi alkoita olivat samassa oljessa.

Anni
 
Millipilli
Kiitos vastauksista. Tietysti mennään tilanteen mukaan. Tiedän nyt sitten kuitenkin kysellä jos siirrettävät vaikka ovatkin huonompilaatuisia (olettaen että siirrettäviä tulee).
 
Heissan!

Yritän minäkin -vieraileva taustailija- auttaa sinua kantamalla korteni kekoon.

Niin, meille lääkärimme sanoi, että ensimmäisellä kerralla siirretään vain yksi alkio. Yli 35-vuotiailla voidaan sitten harkita kahden alkion siirtämistä tapauskohtaisesti.

Siirtopäivänä lääkärimme kuitenkin sanoi, että on nyt meidän päätettävissämme siirretäänkö yksi vaiko kaksi. Nimittäin yksikään alkioistamme ei ollut ihan "priimaa". Olimme kotona miettineet asian jo valmiiksi, joten päätimme ottaa riskin ja pyysimme kahden alkion siirtoa.

Tänään sain sitten tietää plussanneeni tuosta ensimmäisestä tuoresiirrosta! :) Jos kaikki menee hyvin, niin kolmen viikon päästä saamme sitten tietää onko siellä mukana yksi vai kaksi kaveria... :)

Toivon onnea yritykseenne!
 
tänään sitten siirrettiin kaksi kaveria kyytiin!
punktion saalis oli 12 mutta niistä neljä lähti jakautumaan ja tänään sitten selvisi että kaksi ei ollut siirtokelpoisia eli kaksi siis jäi mitkä siirrettiin.nytpä vain jännitetään...
 
Meillä ekassa IVF:ssä siirrettiin 1.Kaiken kaikkiaan alkioita oli silloin 4kpl, joten 3 niistä meni pakkaseen.Nyt olisi PAS edessä ja mietin vähän samaa että jos tuuri käy ja selviävät hyvin sulatuksesta niin siirtvätköhän 2.En tiedä.Alkiot on kahdessa ampullissa eli toisessa yks ja toisessa kaks.
 

Yhteistyössä