Monta pipoa teillä on yhdelle pienelle tytölle nyt syksyyn ja talveen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä äsken tein inventaarion ja meinasin pyörtyä. En edes kehtaa sanoa, monta pipoa löytyi niin syksyyn kuin talveenkin ja lapsi on alle 2 v. Okei, osa pipoista on veljen vanhoja...mutta silti....

"Vilukissa"
Mä puljasin hiljattain noiden syksyasusteiden kanssa ja huomasin, että meidän kaksivuotiaalle on kolmet syyspipot/hatut ja ..hmm..olettaisin että talveksi sitten kahdet talvihatut. Näillä pärjäämme, itse tuskin hommamme tytölle lisää...

Saako vastaa mitä pojalla on? :)

Meillä on nyt 3v pojalla syyspipoja 5kpl, osa ostettu viime keväänä ja mahtuu vielä.

1v pojalla on näitä välikausipipoja 3kpl

Talvipipoja on varastossa ainakin pienemmälle n määrä :)

"pipsa"
Trikoopipo, 2 neulepipoa joista toinen korvaläpillä ja nauhoilla. Noita trikoopipoja on kiva ommella ite, joten niitä veinasin vielä pari surauttaa. :) Talvihattua ei ole vielä hommattu, mutta 1-2 on varmaan tarpeen.

"vieras"
Varsinaisia talvipipoja on kaksi toiselle ja yksi toiselle, eli toiselle tarvii löytää vielä toinen. Tämä lähinnä siksi et kun tarvii pestä on lämmin pipo varalla, tai jos kastuu lumileikeissä.
Syksypipoja on muutamia, menee osin päällekkäin kesäpipojen kanssa.

"aloittaja"
Okei, meiltä löytyi 18 kpl yhteensä, kaksi villakypärämyssyä ja loput on syyspipoja ja paksumpia talvipipoja...

Isoveljellä on 2 talvipipoa ja 1 syyspipo....

"kolmen äiti"
Hattuja löytyy tästäkin talosta aika monta
Kaikilla kolmella on kolme tai neljä eri väristä puuvillapipoa, pari kolme fleece pipoa/hattua ja kolme tai neljä villaista pipoa.
Kuopuksella lisäksi pari puuvillaista kypärämyssyä, pari villaista kypärämyssyä jne

"aloittaja"
Okei, mun puolustukseksi voi sanoa, että kenkiä on vähän. Eli kesällä oli sandaalit, kumpparit ja lenkkarit, eli kolmet kengät. Nyt syksyyn on ne samat kumpparit ja uudet lenkkarit. Talveen tulee vain yhdet talvisaappaat.

Mä en oo mikään pipofriikki. Muksulla on ei-villaisia kai 7 ja villaisia (pipo/kypärä) ehkä 6 tai 7. Ajattelin tehdä 1-2 villapipoa vielä tänä vuonna.

Yleensä on pipo tai pari per puku ja nyt on sitten kertynyt aikaisemmilta kausilta vanhoja. Nehän menee usein pidempään kuin yhden kauden. Mutta mulla on jo 5vee.

En jaksa laskea.. Rakastan erilaisia lasten lakkeja ja pipoja ja niitä on kerääntynyt tuon mukaan.. Kaksivuotiaalle sopivia hattuja on varmasti päälle kymmenen, kuten myös isommille. Aktiivisessa arkikäytössä on ehkä viitisen lakkia tällä hetkellä. Ihan paksuimpia talvihattuja ei taida olla kuin pari/lapsi.

"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;24668166:
Laskin että tytöllä on 15 erilaista hattua ja veljellään saman verran tai muutama enemmän...Mistä näitä hattuja oiken tulee :D
Ne on niin halpoja ja kivoja....ja helposti ne tarttuu mukaan.

"..."
Pakko kysyä tässä pipoaiheisessa ketjussa, onko kukaan nähnyt söpöjä valkoisia tai ruskeita pipoja tytöille? Mieluiten verkkokaupassa. H&M:llä on tosi kivoja valkoisia ja vaaleanpunaisia, mutta niiden koot oli vähän kummallisia.

Ja meillä on pipoja ehkä noin 5-10 per lapsi per kausi. Pitää olla eri asuihin eri värisiä.

Yhteistyössä