Tehän mahdutte hyvin sinne ja vielä pitkän aikaa! Kaksi vanhinta lasta jakaa vielä pitkään makkarin, te nukutte siinä toisessa ja tuleva vauva myös. Sitten kun tuleva vauva nukkuu yöt kuten vanhemmat lapset, teette omasta makkarista toisen lastenhuoneen ja muutatte itse sinne olkkariin tulevaan pienempään lisähuoneeseen nukkumaan (aikuiset ei tarvitse niin paljoa tilaa, lapsille leikkitila on tärkeä). Voi kun mä saisin tulla teille suunnittelemaan muutokset, tykkään tällaisista ihan hirveästi! =)
Meillä on 60m2 kaksio jossa tällä hetkellä asutaan miehen ja taaperon kanssa. Vauva syntyy kesällä. Tällä hetkellä me kaikki nukutaan makkarissa, mutta jossain vaiheessa siitä tulee lastenhuone ja me aikuiset "muutetaan" olkkariin, joka onneksi on sen mallinen että sinne mahtuu meidän sänky. Kodin pienuus ei ole hirveästi haitannut, joskus toivoo sitä toista makkaria mutta kuitenkin harvoin. Aiotaan asua tässä niin pitkään kuin mahdollista. Rahaa säästyy ja kaikkea turhaa tulee hankittua vähemmän, kun miettii onko sille tilaa. Olen järjestelmällinen ihminen ja suorastaan rakastan miettiä nerokkaita sisustusratkaisuja! Sisustus myös pysyy kauniina pienessä kodissa kun joka paikka ei pursua roinaa.
Ja joo, lähipiirissä tuntuu, että pariskunnat vaihtavat kaksion kolmioon heti kun raskaustesti näyttää plussaa. Kyllä mekin ollaan saatu silmien pyörittelyä kun kerrotaan että asuminen ei ahdista yhtään ja ei olla muuttamassa vielä mihinkään. =) Loppukaneettina, omasta kokemuksesta kummuten, neuvoisin että kun muiden kommentit alkavat herättää teidän epäröintiä omaa valintaanne kohtaan, mietitte niitä asioita jotka kodissanne ovat hyvin ja kuinka paljon kodistanne tykkäätte, saa se ajatukset taas oikeaan perspektiiviin; sehän on TEIDÄN kotinne, ei kenenkään muun.