monta kysymystä vauvoista :)

• Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"annika"
kannattaa katsella käytettyjen lastentarvikkeiden tarjontaa esim huuto.netistä. käytetyt laadukkaat vaunut voi olla paljon parempi ostos kuin samanhintaiset uudet muoviset rattaat.sossu tosiaan kyllä avustaa noissa hankinnoissa, mutta mitään kalleimpia rattaita niillä rahoilla tuskin saa.
vauvanvaatteita, varsinkin niitä ihan pieniä, saa tosi halvalla käytettynä. kirpputoreilta esimerkiksi. monesti ainakin suuremmilla paikkakunnilla on pelkästään lastentarvikkeisiin keskittyviä kirpputoreja, täälläpäin ainakin MLL järjestää kirpputoreja neljä kertaa vuodessa. niissä monesti hintataso on vielä alhaisempi kuin normikirpparilla.

"odottaja"
Kerran kun olin eräitä vähän alle vuoden vanhoja kaksospoikia nukuttamassa vaunukävelyllä joku nainen tuli luokseni ja kyseli vauvoista kaikkea. No vastailin hänen kysymyksiin koska luulin että hän tajusin etten ole äiti. Järkytys oli kauhea kun hän kysyi oliko kaksosraskaus kovin rankka ja kuinka palauduin hoikaksi niin nopeasti. Vastaus oli tietusti että olen lapsenvahti. Hän pyyteli vuolaasti anteeksi. Näin jälkeenpäin tapaus naurattaa :D

tiedän tunteei "odottaja" itsekkin 19V saanut esikoisen ja 17V odotin ekaa ( meni kesken) mutta ennen kun täytin 18V olin naimisissa ja nyt 13V jälkeenpäin edelleen naimisissa saman ihmisen kanssa ja tosiaan raskausaikana kasvaa äidiksi ja uskon että päräät :) siskoni sai juuri syksyllä pikkuisen ja hän täytti 16V vain kk ennen pikkuisen syntymäpäivää ja pärjää loistavasti.pikkuneiti syntyi mun syntymäpäivänä ja minusta tuli kummi :)

"mä vaan"
Tsemppiä "odottaja"! :) Voisit selvittää vaikkapa netistä, toimiiko asuinpaikkakunnallasi HOPE-yhdistys. Sinne voisit ottaa sähköpostitse yhteyttä ja pyytää apua tarvikehankinnoissa. Ihmiset sinne lahjoittavat hyvää tavaraa lapsiperheille, ja HOPE jakaa niitä sitten eteenpäin.

rdhdhd
Oletko hakenut omaa asuntoa? Minä muutin 15-vuotiaana omilleni. Ei siis tietenkään paras vaihtoehto jos et itse sitä ole ajatellut, mutta mietin vain että jos et voi asua kotona niin meinasitko sitten siellä tädillä ja kavereilla pyöriä vaihtelevasti? Sosiaalihuollon kautta voisit saada helpommin asunnon, luulen että joudut heidän kanssaan tekemisiin joka tapauksessa. Käsittääkseni heillä on velvollisuus tarkistaa tilanne aina kun alaikäinen saa lapsen (tästä en ole varma, saa korjata jos ei mene näin)

"heips"
No ihan mite vaa.. jotenki kuulostaa hullulta et alaikäne napsii e-pillerei..
Kai mie sitte oon erilainen nuori ku en oo koskaan ajatellu edes sekstailevani alaikäisenä tai saatika hankkia pillereitä sen takia..
Jotkut alkaa syömään pillereitä aikasin, esim. jos pahat menkkakivut (kuten ystäväni aloitti 14-vuotiaana siitä syystä). En tiedä kovinkaan monta joka olisi ollut neitsyt täysikäisenä... Tietenkin pillerireseptin saa myös alaikäisenä eikä vanhempien tartte siitä tietää. Taidat olla uskovainen ja menettänyt neitsyytesi vasta kun olit naimisissa?

Yhteistyössä