Monta korvatulehdusta pitää olla ,että pääsee putkitukseen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiqustiina

Vieras
Pojallamme 8kk on nyt menossa kolmas tulehdus korvissa kuukauden sisään. Vaikutaisi siltä että seuraa siskonsa jalanjälkiä korvakierteen suhteen ja putkitukseen joutuu.
Kuinka monta tulehdusta pitää olla että pääsee kunnallisen kauttaa putkitukseen,kysyn sen takia koska tytöllä putkitettiin yksityisellä niin en tiedä kunnallisen käytännöstä.

Siis eihän tuossa ajassa ennätä ekakaan tulehdus parantua et eikö tuo ole vaan pitkittynyt tulehdus ja en muista äkkiä monta piti olla mutta yllättävän monta niitä täytyy olla.

olikohan se 3 korvatulehdusta 6kk sisään? Tai sitten jos on jo kehittynyt liimakorvaksi asti.

Yksityiselle pääsee aina, mutta se tulee aika kalliiksi ilman vakuutusta.

Meillä vaadittiin 6 tulehdusta.. Nyt jonotettu jo 5kk putkitukseen, ja tänä aikanakin ollut jo 4 tulehdusta.. Eli yhteensä ollut jo 10 tulehdusta ..Viime heinäkuusta lähtien siis.. :( Enää 3vk nii on onneksi se putkitus.

Meillä syötiin 1,5 vuoden aikana lähemmäs 20 ab-kuuria (n.15 tulehdusta, osa pitkittyneitä) ennen ku saatiin lähete putkitukseen. Vaadittiin kyllä jo paljon aikaisemmin, mutta korvalääkäri ei nähnyt syytä putkitukselle....

Ne on kauheita ja kun sille kierteelle ei mahda yhtään mitään. Nosta ens kerralla puheeks putkitus lääkärin kans et mitä mieltä ois ja miten pian mahdollista (meillä vaadittiin enemmän kun neljä koska mun mielestä se oli tosi paljon ennen kun oli mahdollista putkittaa että taitaa vaihdella). Enää eivät näin keväällä mielellään putkitakkaan mutta aina kannattaa kysyä. Meillä ei putketkaan auttanu että sama määrä tulehduksia putkilla ja ilman :(

Meidän pojalla on ollut tasan kolme ja nekin oli tosi harvakseltaan. Mentiin kolme ja puolivuotiaana käymään foniatrisella jossa todettiin liimakorvat ja kuulonalentuma. Eli ei se tulehdusten määrä aina mitään kerro. Meidän lapsi ollu edes ituinen et olisin tajunnu viedä lääkäriin. Eikä räkänen.

[QUOTE="tatti";23578603]no kokemuksesta voin sanoa että ei se putkitus aina auta,vaan ikä[/QUOTE]

Meidän kokemuksesta taas voin sanoa että putkitus laittoi stopin korvatulehduksille. :)
Putket ovat pysyneet jo toista vuotta korvissa. Ja ei mitään ongelmia enää ole ollut. :)

Me päästiin kun vuoden sisään oli tullut 7 tulehdusta ja liimakorva. Mä oon käsittänyt että liimakorvassa laitetaan aina putket vaikka olis ollut vaan muutama tulehdus...

riippuu lääkäristä sanoisin,mun esikolla oli kerenny olla 5kk tauotta korvatulehdus ja ennen sitä kärsinyt korvatulehduksista vuoden.putkitus lääkäri sanoi jälkeenpäi että oli todella akuutti tilanne pojan korvissa,että ois ilman muuta pitäny päästä jo aijemmin.

Yhteistyössä