Monta kertaa teidän lapset käyvät yöllä pissalla ( 3-5 vuotiaat)?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli siinä se kysymys tulikin. Ne kenen lapsilla yövaippa jäänyt pois niin montako kertaa yöllä käyvät pöntöllä/ potalla pissalla? Käyvätkö itse vai herättävätkö teidät mukaan?

"hanu"
Meidän 3 v tytöltä n kuukausi sitten jäänyt yövaippa pois ja käy potalla tai vessassa 0-2 kertaa. Herättää minut mutta sanon vaan että käy pissillä, mun ei tarvi enää nousta mukaan. Mutta alkuun mäkin nousin.

"vieras"
Meillä tytöllä nyt jäi yövaippa pois ja kävi yöllä 2x potalla... Vistiikö tuo nyt siitä ettei olisikaan kypsä jättämään vaippaa pois? Eli ettei sitä hormonia vielä eritykään tarpeksi jolloin pissamäärät ovat suuria....

"mie"
Ei meillä muut ole käyneet öisin vessassa mutta meidän 6 v. käy melkein joka yö. Taitaa olla enemmän sellainen tapa et jos herää niin käy vessassa. Ihan itse on aina käynyt.

"mie"
Ei meillä muut ole käyneet öisin vessassa mutta meidän 6 v. käy melkein joka yö. Taitaa olla enemmän sellainen tapa et jos herää niin käy vessassa. Ihan itse on aina käynyt.

"hanu"
[QUOTE="vieras";28631516]Meillä tytöllä nyt jäi yövaippa pois ja kävi yöllä 2x potalla... Vistiikö tuo nyt siitä ettei olisikaan kypsä jättämään vaippaa pois? Eli ettei sitä hormonia vielä eritykään tarpeksi jolloin pissamäärät ovat suuria....[/QUOTE]

Mullekkin sanottiin ettei olis vielä valmis jos käy yöllä pissalla. Mutta meidän lapsi ei vaan enää halunnut vaippaa ja itse herää vessaan yöllä, eli en mä koe ettei olis valmis.

"vieras"
Ei yleensä käy. Joskus jos on ollu päivällisellä vähän suolaisempaa/mausteisempaa ruokaa ja juo illalla normaalia enemmän, niin sitten saattaa kerran käydä. Mutta aika harvinaista on. Poika 4v.

"xXx"
3v2kk ollut yökuiva sellaisen 9-10kk, eikä ole koskaan käynyt yöllä vessassa. Jaa, kipeä kun oli niin herätessä sai juotavaa ja vietiin vessaan. Samainen kuumetauti kun oli, niin oli ainoat pissavahingot, josta siis viisastuneena vietiin vessaan seuraavana yönä. Oli vissiin niin kipeä raukka ettei osannut pidättää ja sai toki paljon juotavaakin.

-
Meillä 3v 4kk tyttö halusi jättää itse vaipan pois pari kuukautta sitten.
Aluksi sänky kastui noin joka toinen yö. Ei herännyt vessaan.
Ei kommentoitu siihen mitään, vähin äänin pesin lakanat aamulla.
Kuivina öinä kehuttiin aina aamulla.

Nyt 2kk ilman vaippaa, enää ei sänky kastu.
Yleensä ei käy yöllä vessassa. Joskus käy kerran.
Potta on yleensä sängyn vieressä.

Eli voi tuo tiheä käynti olla ihan sitä alkuopetteluakin?

"vieras"
Toinen kävi vielä 5v vähintään kerran yössä vessassa. Yleensä yksin, joskus huuteli mut mukaan. Toinen taas ei juurikaan käy öisin vessassa. Jos niin tapahtuu, on takana jotenkin erikoinen ilta tai käy aamulla tosi aikaisin. Tuo ensimmäinen taitaa käydä vieläkin melko usein vessassa öisin. Nyt jo 9v. Ei joka yö, mutta joskus. (ei nykyään pyydä mukaan :D

Yhteistyössä