Monta kertaa olet ollut raskaana? Montako lasta sinulla on?

  • Viestiketjun aloittaja outolintu
  • Ensimmäinen viesti
Kerran raskaana ja yksi lapsi.

On vaikea ymmärtää toisen pahaa mieltä ja katkeruutta, kun itsellä on lapsia. Itsellä yksi lapsi enkä tiedä saanko lisää. Minulle on monta kertaa sanottu, että onhan sulla edes yksi lapsi. On joo ja rakastan häntä ylikaiken, mutta ei silti vähennä sitä tuskaa kun haluaisi lisää lapsia. Monet jotka ovat sanoneet noin mulle, ovat itse saaneet useamman lapsen ilman sen kummempia ongelmia...
 
Outolintu
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kerran raskaana ja yksi lapsi.

On vaikea ymmärtää toisen pahaa mieltä ja katkeruutta, kun itsellä on lapsia. Itsellä yksi lapsi enkä tiedä saanko lisää. Minulle on monta kertaa sanottu, että onhan sulla edes yksi lapsi. On joo ja rakastan häntä ylikaiken, mutta ei silti vähennä sitä tuskaa kun haluaisi lisää lapsia. Monet jotka ovat sanoneet noin mulle, ovat itse saaneet useamman lapsen ilman sen kummempia ongelmia...
Joo monet ei ymmärrä lainkaan sekundääristä lapsettomuutta! Yhtä lailla se tuska jatkuvasta epäonnistumisesta koskee ihmiseen vaikka jo yksi tai useampi lapsi olisikin. Monet kun ajattelevat, että pitää olla kiitollinen (niin kuin varmasti jokainen vanhempi on!) siitä jo olemassa olevasta lapsesta, eikä enää ole oikeutta valittaa :(

Mutta tuota tuskin kunnolla ymmärtää kukaan, ennenkuin se omalle kohdalle osuu. Tai lapsettomuuden tuskaa yleensäkään. Joskus joku viisas on sanonut, että niiltä pareilta jotka ovat yrittäneet ja toivoneet lasta vuosikausia, lapsettomuus ei koskaan kuole, he kokevat yhä paljon samoja tunteita vaikka lapsen jossain vaiheessa saisivatkin.
 

Yhteistyössä