Monokoriaalinen-diamniaalinen raskaus

Tervehdys!

Täällä monokoriaalinen diamnaalinen raskaus 12+1 viikoilla..
Olisin halunnut kuulla millä viikoilla teillä on aloitettu ultra-seurannat?
Onko kokemuksia Tays:n äpkl:stä?

Muitakin kokemuksia ja vihjeitä voinnin seurantaan otetaan mielellään vastaan, sekä ajatusten vaihtoa muilta saman tyypin raskautetuilta..

Aurinkoista kevättä B)
 
Moi,

ja tervetuloa joukkoon!

Minulla sama raskaus menossa (vk18+6). Tiesin kaksosraskaudesta jo viikolla 7 ja ensimmäinen ultra oli viikolle 12+. Ja tämän jälkeen olen käynyt ultrassa vk 16 ja 18. Tällä hetkellä on siis ultraus aina kahden viikon välein. Asun Oulun lähellä, käyn siis Oyssissa.

Olenkin kirjoitellut tälle palstalle nim. huolestunut. Aika huolissani tosiaan olen aina välillä vauvojen hyvinvoinnista ollut. Mutta vauvat voivat ainakin toistaiseksi hyvin. Ja on tosi ihana päästä näkemään ne ultrassa niin useasti.

Mukavaa kevättä!
 
Onnea sinulle tuplaraskaudesta!

Menin ekaan ultraan rv 13 ja siellä todettiin tuo raskaus. Sain uuden ajan jo heti parin viikon päähän. Usein siis ultrattiin ja se oli kerrassaan positiivista aina käydä toteamassa tilanne ja kurkistamassa vauvoja.

Hyviä kokemuksia minulla pelkästään, jos asut Tampereella, käyt luultavasti aika pitkään keskusäitiysneuvolan ultrassa. Lähipaikkakunnilta lähetetään sitten Taysiin äitiyspolille seurantaan jo aikaisemmin. Niin oli tilanne silloin kun itse odotin, saattaahan tuo olla muuttunutkin.
 
hei!

Mä sain tietää jo 8.viikolla, kun sain lähetteen gynekologille erittäin kamalan raskauspahoinvoinnin takia. Sen jälkeen kävin viikoilla 10 ja 13 lähialueen sairaalassa ultrassa ja rakenneultraan mut laitettiin Ouluun, jossa todettiin ko. raskaustyyppi. Sen jälkeen oon käyny OYS:ssa parin viikon välein. Pikkutyttäret ovat kasvaneet tosi hyvin ja tasasesti, viime ultrassa painoarviot oli 1421g ja 1469g. Torstaina mennään taas :) Tiistaina tulee täytee 33 rv, voiton puolella =) Olo on kylläkin ku milläkin norsulla, kamalan iso maha ja turvotusta. Mutta kertaakaa ei oo supistellu, onneks.

Oikein paljon onnea odotukseen :)
 
memmi82
Täällä 7kk ikäiset tytöt samaisesta raskaudesta. Sain tietää odottavani kaksosia rv 15+4,siitä lähtien ultra kuukauden välein ja neuvola samoin,neuvolalääkärin sai unohtaa. Raskausaika meni tosi hyvin ja nautin siitä todella,kunhan epävarmuus ja pelko ennenaikaisuudesta oli kaikonnut. Tytöt syntyivät käynnistyksellä alateitse rv 38+3,3130g ja 3105g ja molemmat 51cm. Eli tosi pieni painoero vaikka välillä ultrassa veikattiin sen olevan hieman enemmän ja luulivat a-vauvaa pienemmäksi. Apgar pisteitä saivat 9/10 ja 10/9,eli tosi hyvin meni. 5päivää oltiin sairaalassa että saatiin imetys käyntiin ja sitten kotiin. Tytöt on ollu tosi terveitä koko ajan,ainoastaan vatsavaivoja oli ensimmäiset kuukaudet.
Mulla alettiin muistaakseni vasta rv 34 ultraamaan 2viikon välein,kun mitään hätää ei ollut ja vointi hyvä. Valkuaista tuli lopussa mutta maksakokeet sun muut oli hyvät. Onnea kaikille odottajille! :)

Memmi ja tytöt 7kk
 

Yhteistyössä