N
"napsu"
Vieras
mulla siis 6kk ikäinen, joka syö "haarukalla pienennettyä" eli menee isomatkin kokkareet (esim. riisi kokonaisena).
Millaista vaihtelua tämän ikäiset tarvii ruokaan, muut raaka-aineet meil on käytössä paitsi kala ja syömme 5 ruokakertaa päivässä.
Aamulla puuroa n. 1dl
peruna yms ruoka n. 1dl
välipala n. 1dl (tai esim. banani)
ruoka n. 1½dl
puuro n. 2dl
Puro: 4-viljaa, ruis + kaura
ruuat teen yleensä itse, pohjana porkkana/peruna tai pataatti, sit saatan lisätä sekaan esim. purkin maissia.
Possun liha joko lihana tai jauhelihana (pienin toki), hirvi. Kana sekä nauta on tähänsaakka syöty valmissoseista.
Viimeksi tein satsin:
pataatti, maissi + hirvenliha
Tänään satsin makaroni + jauheliha ´+ peruna + porkkana
syömme 4-5 ruokakertaa samasta-annoksesta.
Väliin teen pohjan peruna + kasvissuikaleet...
.... mistä makua ruokiin? joko tomattisosetta (siis näitä mis on pelkkää tomattia murskaa) vois lisätä ruokiin, entä mitä mausteita?
Millaista vaihtelua tämän ikäiset tarvii ruokaan, muut raaka-aineet meil on käytössä paitsi kala ja syömme 5 ruokakertaa päivässä.
Aamulla puuroa n. 1dl
peruna yms ruoka n. 1dl
välipala n. 1dl (tai esim. banani)
ruoka n. 1½dl
puuro n. 2dl
Puro: 4-viljaa, ruis + kaura
ruuat teen yleensä itse, pohjana porkkana/peruna tai pataatti, sit saatan lisätä sekaan esim. purkin maissia.
Possun liha joko lihana tai jauhelihana (pienin toki), hirvi. Kana sekä nauta on tähänsaakka syöty valmissoseista.
Viimeksi tein satsin:
pataatti, maissi + hirvenliha
Tänään satsin makaroni + jauheliha ´+ peruna + porkkana
syömme 4-5 ruokakertaa samasta-annoksesta.
Väliin teen pohjan peruna + kasvissuikaleet...
.... mistä makua ruokiin? joko tomattisosetta (siis näitä mis on pelkkää tomattia murskaa) vois lisätä ruokiin, entä mitä mausteita?