mievaa09
Olipas lapsella 5-vuotisneuvola. Kaikki muut meni hyvin, mutta lapsi ei osannut tehdä oikein tehtäviä:
"Laita lusikka renkaan läpi, laita lusikka kuppiin, tuo kuppi renkaan viereen."
Lapsi otti lusikan, laittoi sen kuppiin, toi kupin renkaan viereen.
"Ota lusikka ja laita se kupin taakse." Laittoi kupin sisälle.
Tuli passitus puheterapeutille.
Vuosi sitten oli puheterapeutilla käynti vähän samoista jutuista, ettei lapsi ymmärrä kaikkia moniosaisia ohjeita tarhassa, mutta pt totesi lapsen olevan ikäisensä tasolla kehityksessä.
Kotona testailin samalla mallilla, hieman eri tavaroilla (lusikka, kuppi, kulho) ja ainakin kotona osasi tehdä ja oli jopa hauskaa. Piti leikkinä ja nyt pyytää minua tekemään sitä sun tätä vastaavilla ohjeilla.
Millaisia tehtäviä teidän lapsilla on ollut kun olen kuulut erilaisista (ilmeisesti eri neuvoloissa erilaisia) tehtävistä.
"Laita lusikka renkaan läpi, laita lusikka kuppiin, tuo kuppi renkaan viereen."
Lapsi otti lusikan, laittoi sen kuppiin, toi kupin renkaan viereen.
"Ota lusikka ja laita se kupin taakse." Laittoi kupin sisälle.
Tuli passitus puheterapeutille.
Vuosi sitten oli puheterapeutilla käynti vähän samoista jutuista, ettei lapsi ymmärrä kaikkia moniosaisia ohjeita tarhassa, mutta pt totesi lapsen olevan ikäisensä tasolla kehityksessä.
Kotona testailin samalla mallilla, hieman eri tavaroilla (lusikka, kuppi, kulho) ja ainakin kotona osasi tehdä ja oli jopa hauskaa. Piti leikkinä ja nyt pyytää minua tekemään sitä sun tätä vastaavilla ohjeilla.
Millaisia tehtäviä teidän lapsilla on ollut kun olen kuulut erilaisista (ilmeisesti eri neuvoloissa erilaisia) tehtävistä.