monilapsisten autot

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 19:15 Jonsered kirjoitti:
No niin, nyt ollaan taas paljon viisaampia, ja köyhempiä. Eli ihan kaikkineen (lentolippu Saksaan ja laivapaikka Suomeen, hotellit yms) auton hinta jäi vähän alle 15 tonnin. Suomessa rukattiin siis päävirtakatkaisija, väliseinä ja kattoluukku. Kivenhakkaamat putsattiin ja paikkamaalattiin, ikkunoihin laitettiin tummennuskalvot, auto pestiin ja kovavahattiin. Perushuolto öljynvaihtoineen tehtiin myös. Ajopiirturi oli jo valmiina. Poikkeusluvalla saatiin katsastaa yksityiskäyttöön pienoislinja-autoksi. Lupapaperi siis vähän yli 300 euroa.
En ole vielä saanut käsiini kaikkia dokumenttejä, eli en tiedä millä sanamuodolla on mitäkin asioita vaadittu ja miksi piti poikkeamislupaa edes hakea. Oma katsastusasema osaa parhaiten neuvoa.
Mutta meilläpä on nyt isompi (75 cm pitempi ) auto alla tällä yritetään seuraava vuosikymmen pärjätä. :LOL:
Että silleen.

huh.on siinä iso urakka ollut takana.. :flower:

minä nyt sit vaihdoin mulle toisen kauppakassin...eli olis myynnissä mun pikkanen 740 volvo..löysin kivan pienen chevroletin... 8 turvavyöpaikkaa eli minä ja meijän 6 muksua sopivat tosihyvin mukaan niin ja autossa tietty automaatti ja ilmastointi ... :heart: ei olla enää riippuvaisia että ottaako mies väärän auton töihin ;)
niin ja sitten meillä toi meijän volkkarin transportteri jossa tilaa löytyy...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.06.2006 klo 09:37 Turvallisuus kirjoitti:
Kertokaahan tila-autoa tai vastaavaa harkitsevalle, miten tuo matkustamon sisäinen turvallisuus on tila-autoissa huomioitu? Tarkoitan sitä, että kolarin sattuessa tavarat eivät lentele sinne tänne matkustajien päälle.

Farkussa saa vielä tavaratilan ja matkustamon välille koiraverkon, jos tavarat eivät aina mahdu suojapeitteen alle, mutta mites nämä tila-autot, joissa penkit ovat mahdollisesti irrotettavia tai kasattavia? Eikös aika monet laita esim. vaunut yhden penkin paikalle ja viereisellä penkillä istuu joku? Onko siellä jotain turvavöitä, joilla tavarat sidotaan paikalleen ? Entäs jos on paljon pieniä nyssäköitä, miten ne saa pysymään paikallaan?

Meillä olisi tarvetta tila-autolle, mutta vielä ei olla sellaisia käyty katselemassa ja osasyynä on se, että emme ole vielä siviilissä törmänneet autoon, jossa tämä asia olisi ratkaistu. Matkustamossa hujan hajan lentelevät tavarathan ovat kuitenkin paljon suurempi riski kuin vaikka puuttuva turvatyyny.
Tärkeä pointti, jota mekin olemme ennen hankintaamme kyselleet. Meillä on nyt kaksi viriteltävää turva-verkkoa ja lattiassa sekä sivuseinässä on paikkoja koukuille. Kun auto lastataan täyteen, aiomme myös taakkahihnoilla sitoa tavarat kiinni. Pakkausmahdollisuuksia tuntuu löytyvän useampia, eikä oikein vielä päätetty mikä olisi paras tapa; istuimelle pakkaaminen vai yksi istuin pois vai sen lyöminen kasaan. Yhdet reissurattaat voisi myös hankkia, jotka menisivät sivusuunnassa lyttyyn ja olisi vielä kevyemmät kuin nämä nykyiset niin helpottaisi nostelua mun surkeilla käsivoimilla. Tilaa kuitenkin niin hyvin, että kesälomareissut saadaan vietyä ilman boxia.

Yhteistyössä