Monilapsiset vanhemmat ei vissiin saa lapsiaan yöksi hoitoon oikein mihinkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Parilla kaverilla lapsia 4-6 kappaletta, aika pieniä lapsia. Eivät pääse koskaan mihinkään miehen kanssa kahdestaan eivätkä edes viitsi yrittää lapsia yökylään kun kukaan ei jaksa sellaista sakkia. Ja sitten olisi liian hankalaa viedä moneen paikkaan. Ja osalla on niin että kukaan ei halua ottaa niin montaa samaan aikaan yöksi, vaikka kysyttäisiinkin. Mites muilla monilapsisillaperheillä? Mun mielestä nimenomaan heidän lapsiaan olisi syytä ottaa yöksi, että vanhemmat saisi hetken hengähtää, on meinaan varmaan raskasta pyörittää isoa perhettä.

Jos lapsia tosiaan on kuusi, harva ottaa niin montaa hoitoon, jos on vielä omiakin lapsia. Meillä on ollut yöhoidossa neljä lasta, omia on kaksi, ja oli kyllä maksimimäärä muksuja. Vaikka kaikki sujuikin hyvin :)

Meillä on vasta 3 lasta.

En mä silti mielellään ketään rasita noillakaan yön yli, saati sitten kun neljäs syntyy. Käydään me n. 1-2 kertaa vuoteen jossain, ja joskus ovat papalla yötä osa tai kaikki, vaikka me oltais miehen kanssa ihan kotonakin.

Mutta tiedän tuon poppoon olevan kenelle tahansa äkkiseltään vähän haasteellista, enkä tosiaan lämpimikseen ole niitä työntämässä vähän väliä jonnekin.
Jos mulla olisi ylipäätäänkään kova hinku päästä johonkin usein, olisin jättänyt lapsiluvun siihen max. kahteen.

Meillä 4, mutta ei ihan oikeasti ole tarvetta "tuulettua". Ehkä isoja perheitä haluavat nauttii lapsistaan jotenkin eri lailla? Vaikka rankkaa on, ei käy kieltäminen, niin en vaihtais mihinkään :)

Meillä on viisi ja jos lähtään jonnekkin yökuntiin niin viedään lapset useampaan paikkaan tai meille tulee sit kotiin hoitaja/hoitajat siksi aikaa.
Meillä ollu tapana et jokainen lapsi saa mennä kumminsa luokse viettään laatuaikaa :) Muuta vikaa ei tässä ole ku se et saa ajaa melkosesti ennen ja jälkeen reissua autolla,et saa jokaisen lapsen perille.

Neljä lastan joissa kaksi eri-ikäistä sarjaa niin koskaan ikinä ei saa niitä mihinkään :/ never ever ja oon lisäksi vielä totaali-yh :/
Kiva olis saada ees kerta vuoteen vapaa ilta tai jos oikee repeis ni vapaa viikonloppu :o sellasesta saa vaan haaveilla.

Totta, todella harvoin saadaan kaikkia kerrallaan hoitoon yöksi, mutta joskus joku on tullut itse yöksi meille, onnistuu paremmin niin... Sitten esim. täti on ottanut pari lasta ja mummo loput. Harvoin tulee lähdettyä minnekään, mutta 1-2 kertaa vuodessa ollaan se 1-2 yötä pois.

Meillä 6 lapsukaista ja ainoat kerrat jolloin lapsilla on ollut hoitaja, ovat olleet ne kerrat kun uusi pikkusisarus on syntynyt (eli mies on päässyt mukaan synnytykseen). Silloinkin joku ystävistämme on ollut sen pari tuntia lasten luona, ei kukaan sukulainen. Sukulaiset eivät ole koskaan lapsiamme hoitaneet, ei edes päivä aikaan. Tästä en tosin ole katkera, enkä apua oikeastaan edes kaipaa, sillä olemmehan itse tehneet ratkaisun lapsiluvustamme. Siitä huolimatta lähimmät sukulaiset ovat ottaneet tehtäväkseen asian kauhistelun ja päivittelyn. :(

Meillä on mummola samassa kaupungissa, mutta lapset itse haluavat sinne yleensä kahdestaan, siis niin että joku lapsista on kuitenkin aina kotona. Tästä syystä en ole koskaan yksin kuin ehkä pari kertaa vuodessa, mutta onneksi ei ole parisuhdetta huollettavana. Yhärin elämässäkin jotain hyviä puolia...

no meillä on kaksi lasta ja sukulaiset asuvat kaikki monen tunnin päässä. eikä isovanhemmat edes ole kysyneet, kun saavat hoitaa lähellä asuviaan niin usein. sen takia (tukiverkkojen täydellinen puute) onkin lapsiluku täynnä.

Useamman lapsen tekevillä varmaan on paljon parempi tilanne isovanhempien suhteen kuin meillä tai eivät edes kaipa omaa aikaa. Lapset eivät ole koskaan pois kotoa. Emme jaksa ajaa monta tuntia viemään, ajaa takaisin monta tuntia ja taas ajaa hakemaan. on kallista ja vie aikaa. Mieluummin hoidamme itse lapsemme.

ideaalihan olis se että molemmat isovanhemmat olis käytettävissä ja lapset jaettas heidän kesken. mutta nykyajan isovanhemmat ovat usein kaukana, kiireisiä ja haluttomia lapsen kaitsintaan, joten vaihtoehdoksi taitaa jäädä mll:n hoitajat. se taas maksaa ja isolukuiset perheet saavat miettiä varmasti tarkemmin mihin raha käytetään.

toisaalta taas ne jotka haluavat paljon lapsia, myös haluavat hoitaa itse lapsensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 4, mutta ei ihan oikeasti ole tarvetta "tuulettua". Ehkä isoja perheitä haluavat nauttii lapsistaan jotenkin eri lailla? Vaikka rankkaa on, ei käy kieltäminen, niin en vaihtais mihinkään :)

Lisään vielä, että saataisiin kyllä siskoni luo vaikka koko poppoo, jos haluttaisiin.

meillä 3 lasta ja harvoin päästään mihinkään koska vain minun äiti yleensäkkin ottaa noita yöksi tai muutenkaan miehen vanhemmat eivät ole ottanut tuota meidän 10 V ikinä hoitoon vaikka pitkään oli ainoa lapsenlapsi siittä on kuulemma liikaa vaivaa ja heillä kuulemma raskas työ ( arkityö ja samatyö aika aina) ja mun äitillä taas monivuorotyö ja vain joka 3 viikonloppu vapaa mutta silti haluaa aina välillä ottaa lapset hoitoon että saan hengähtää edes 1 yön eikä häntä haittaa vaikka lapsia on nyt jo 3.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
no meillä on kaksi lasta ja sukulaiset asuvat kaikki monen tunnin päässä. eikä isovanhemmat edes ole kysyneet, kun saavat hoitaa lähellä asuviaan niin usein. sen takia (tukiverkkojen täydellinen puute) onkin lapsiluku täynnä.

Useamman lapsen tekevillä varmaan on paljon parempi tilanne isovanhempien suhteen kuin meillä tai eivät edes kaipa omaa aikaa. Lapset eivät ole koskaan pois kotoa. Emme jaksa ajaa monta tuntia viemään, ajaa takaisin monta tuntia ja taas ajaa hakemaan. on kallista ja vie aikaa. Mieluummin hoidamme itse lapsemme.

Kyllä minä ainakin kaipaan omaa-aikaa välillä vaikka iso perhe onkin. Mut mä järjestän sitä niin,et ei tarvi yöhoitajaa. Käyn päiväseltään yksin jossain tai jotain. Miehen kans tosi harvoin päästään yhdessä minnekkään vaikka haluja olis.

Meillä on kolme, mutta kaikilla on jokin erityistä hoitoa vaativa juttu, jonka takia kukaan ei ota lapsia koskaan hoitoon, saati yöksi. Diabeetikko, astmaatikko ja affektikramppeja saava lapsi.

On vaikea saada lapset hoitoon vaikka meidän muksut on jo aika vanhojakin. Ja tiedetään kyllä ettei isovanhemmat jaksa tai halua kun toisilla on niin vilkas oma elämä ja toisella puolella arvostavat sitä omaa aikaa ja rauhaa. Mutta ok näin. Itsehäm valittiin tehdä useampi lapsi. Yhden lapsen sai vielä tosi helpolla hoitoon ...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumea:
meillä kolme lasta ja monesti sukulaiset pyytää lapsia itselleen yöksi, että saadaan miehen kanssa olla ihan kahden.

No kiva juttu... Meiltä ei ole kysytty lapsia kertaakaan yökylään :( Kyl nyt harmittaa jos noin helposti onnistuu teillä. Viimeksi oltu miehen kanssa kahden viime vuoden uuden vuoden aattona.....

Meillä on viisi lasta ja eihän noita halukkaita hoitajia ole hirveästi ilmoittautunut :) Mutta eipä ole mitään hinkua lähteä minnekään joten eipä tuo hoitajien puute ole haitannut. Luksusta on kun saa lapset nukkumaan ja voi istua rakkaan aviomiehen kanssa sohvalle ja katsoa televisiota ihan rauhassa.

meillä asuu kummit kaukana ja ovat muutenkin harvakseltaan lapsiin yhteydessä. ainoa läheinen täällä on äitini. miehen vanhemmat kuollut.
jos ihan väkisin halutaan kahdestaan olla niin me lähdetään ja mummo tulee tänne hoitamaan. mutta ei meitä usein edes huvita, nautitaan toisistamme muuten kahden kesken :) Ja vaikka ei tukiverkkoja olekaan niin silti vielä yksi lapsi tervetullut.

Yhteistyössä