Moniko tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

Mietiskelen vain eri ehkäisyvälineiden luotettavuutta. Neuvolassa kertoivat muutamista kuparikierukka raskauksista ja olipa joku tullut raskaaksi jopa sterisaation jälkeenkin - se vauva on todella halunnut tulla tähän maailmaan :)

Mulla itselläni kesti noin 2 kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen ennenkuin pojat aloittivat masutaipaleensa. Olin syönyt pillereitä noin 14-vuotta, joten ei ne ainakaan tässä tapauksessa viivästyttäneet lapsien tekoa - ja hyvä niin :heart:
 
Syksy
Tulin raskaaksi pillereitten aikana vaikka yhtään pilleriä ei jäänyt ottamatta, meni kuitenkin kesken jo alkuvaiheessa. Ystäväni steriloitiin toissa syksynä ja nyt hänellä 4kk ikäinen vauva.
 
Voiko olla siis mahdollista että raskaaksi voi tulla vaikka on tehty sterilisaatio? Niitähän on kaksi tapaa joilla sen voi tehdä, eli katkaista piuhat tai solmia ne. Mun käsittääkseni ei ole mahdollista tulla raskaaksi jos on kokonaan katkaistu, silloin vaara jos on vain solmittu. Vai olenko senkin ymmärtänyt väärin. Tieto kiinnostaa koska olen menossa tän kolmannen lapsen jälkeen sterilisaatioon. Nyt siis odotan kolmatta, ekan muksun raskaus alkoi vaik söin pillereitä, toinen tehtiin tarkoituksella ja tämä kolmas raskaus alkoi vaik käytettiin kondomia. Mutta kaikki on kyllä yhtä rakastettuja, eipä ole siihen vaikuttanut...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 19:18 kesä kirjoitti:
Voiko olla siis mahdollista että raskaaksi voi tulla vaikka on tehty sterilisaatio? Niitähän on kaksi tapaa joilla sen voi tehdä, eli katkaista piuhat tai solmia ne. Mun käsittääkseni ei ole mahdollista tulla raskaaksi jos on kokonaan katkaistu, silloin vaara jos on vain solmittu. Vai olenko senkin ymmärtänyt väärin. Tieto kiinnostaa koska olen menossa tän kolmannen lapsen jälkeen sterilisaatioon. Nyt siis odotan kolmatta, ekan muksun raskaus alkoi vaik söin pillereitä, toinen tehtiin tarkoituksella ja tämä kolmas raskaus alkoi vaik käytettiin kondomia. Mutta kaikki on kyllä yhtä rakastettuja, eipä ole siihen vaikuttanut...
Sain omalta gynekologilta faktan, että jopa hormoonikierukka on varmempi kuin sterilisaatio. Olin hämmästynyt.
 
jontte
Joo, heikosti kävi meillekkin, kun pikku2 jälkeen viime heinäkuussa aloitin minipillerit ja imetin marraskuulle saakka. Siinä oltiin kolme kuukautta ulkomailla lomalla, kun vasta tammikuussa huomasin, että olen raskaana ja raskausviikoista ei tietoakaan. Tässä sitä nyt odotelaan kolmosen tulemista, arvelevat vauvan syntyvän vielä tämän kuun puolella...Näin meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 17:07 jontte kirjoitti:
Joo, heikosti kävi meillekkin, kun pikku2 jälkeen viime heinäkuussa aloitin minipillerit ja imetin marraskuulle saakka. Siinä oltiin kolme kuukautta ulkomailla lomalla, kun vasta tammikuussa huomasin, että olen raskaana ja raskausviikoista ei tietoakaan. Tässä sitä nyt odotelaan kolmosen tulemista, arvelevat vauvan syntyvän vielä tämän kuun puolella...Näin meillä.
Mielenkiintoista... eivätkö ultrallakaan pysty arvioimaan tarkemmin?
 
Minä olen tullut raskaaksi kaksi kertaa kuparikierukka paikallaan. Toisesta kävin vasta tarkastuksessakin ja oli kunnolla paikalla. No, meillä on nyt viisi lasta, kaksi nuorimmaista on 4v ja 7kk. Meidän ihmepojat. Aivan yhtä rakkaita kuin muutkin. En vain hämmästelemästä lakkaa. No, nyt sterilisaatio klipseillä, siinäkin on joku 98.5% varmuus synnytyksen yhteydessä tehtynä. Maailma on ihmeitä täynnä.
 

Yhteistyössä