Moniko terve aikuinen on ottanut sikainfluenssarokotteen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
allergikko ja astmaatikko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
En aio ottaa, koska siinä on niin paljon havaittu sivuvaikutuksia.
Millasia?
Minä otin riskiryhmäläisenä ensimmäisten joukossa.
Kovasti romosti kauan, kylmi tajuttomasti ja lämpöä ja väsytti. Myös vatsa oireili kauan kuten raakaa kananmunaa syödessä (allerginen sille) ja yleensäkin olo kuin olisi syönyt sopimatonta.
Uusintarokotetta en meinaa ottaa, meni varmaankin yli kuukausi läsiessä kaikkineen.
Koskaan en ole ottanut flunssarokotetta koska sitä ei ole annettu tuon kananmuna allergian vuoksi mutta nyt sen kuulemma pystyi ottamaan.
 
Mariini
Oma mielipide:

Rokotuksen ottamalla myös estän influenssaa leviämästä eli tartuttamasta sitä eteenpäin. Itse influenssan jälkitaudit voivat olla jopa kohtalokkaita, etenkin jos ei hakeudu ajoissa hoitoon. Pienempi asia potea päivä-pari sivuvaikutuksia kuin sairastua itse tautiin.

Tämä perusteena ottaa se rokotus, koska nuorempi lapsi ehti sairastaa influenssan ennen rokotteen ottamista ja tunneista enää kiinni, että sairaalan osastolle joutuminen olisi ollut kyseessä (onneksi Tamiflu oli nopeatehoinen). Toinen tapaus myös ystävän lapsella, että joutui osastolle asti potemaan.

Onneksi kaikilla on kuitenkin oma valinnanvapaus ja sitä kunnioitettakoon.

Oireet:
Lapsilla tasan vuorokauden kuume, ei muuta. Itselläni vuorokauden flunssan tulon - oireet ja sen jälkeen ei mitään. Toki meillä kaikilla se pistoskohta parisen päivää hieman arka... niinkuin kaikkien muidenkin rokotteiden kohdalla.
 
plm
Otin koska mieluummin kärsin ne pienet sivuvaikutukset (käsi kipeä muutaman päivän) kun sitten itse taudin. Yksi tuttu sanoi että koskaan ei ole ollut niin kipeä ja viikon olikin pois töistä, diagnoosi sikainfluenssa. Kova kuume ja jatkuvaa oksentelua.
Mun mielestä vastuutonta jättää rokote ottamatta. Eihän kierre katkea koskaan kun ihmiset levittää tautia.
 
juu ei
Ei olla otettu itsellemme, eikä lapsille, eikä aiota ottaakaan. Erittäin suurella todennäköisyydellä tauti on meillä käynyt jo, enkä sen taudin takia piikkiä hakisi.
 

Yhteistyössä