Moniko palaisia palapelejä teidän alle 3v:t tekee?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Ostin tuossa kesällä (halvalla kun sain) tytölle joulupakettiin 12 palaisia palapelejä ja musta nyt tuntuu, että ei niitä kannata laittaa lainkaan jouluksi. Siinä palapelin kannessa oli ikäsuositus 3+.

Tänään kirpalta löytyi 30 palainen palapeli, jonka tyttö on kasannut jo monta kertaa ja nopeasti. Tässäkin oli ikäsuositus 3+.

Siis montako palaa teidän alle 3-vuotiaiden palapeleissä on?

Okei.
Eli mä en tosiaankaan laita noita 12 palaisia palapelejä pukinkonttiin. :D
Kun on eka lapsi kyseessä, niin ei oikein voi tietää. Kun molemmissa oli toi 3+ ikäsuositus.
Mä olin ihan ihmeissäni kun tyttö tosiaan kasasi sen 30 palaisen ihan tuosta vaan.

Isoin on 43palainen. Parhaita on ollut epätasareunaiset, ei tavallisella palapelinpalamuodolla olevat palapelit. Suurin palapeli on kuva paloasemasta niin, että paloista muodostuva kuva on ulkopuolta ja pohjakuva on sisäpuolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25082246:
Okei.
Eli mä en tosiaankaan laita noita 12 palaisia palapelejä pukinkonttiin. :D
Kun on eka lapsi kyseessä, niin ei oikein voi tietää. Kun molemmissa oli toi 3+ ikäsuositus.
Mä olin ihan ihmeissäni kun tyttö tosiaan kasasi sen 30 palaisen ihan tuosta vaan.

Juu, se riippuu palapelistä. :) Meillä on monia semmosia, jotka tuo vain latoo paikoilleen (20-30 palaisia), mutta toisaalta haluaa se niitäkin tehdä. Tekee sitten vain useamman putkeen.

Meillä tyttö sai 2v lahjaksi 48 palaisia palapelejä. Pienempiä ei kannata enää ostaakaan... :D
Tuo n. 50 on kiva tuolle 2,5veelle. Vois toki kokeilla laittaa pukinkonttiin vielä astetta haastavampia :)

Miten näihin palapeli-ketjuihin vastaa aina tälläset "lapseni teki jo 1000 palan pelejä heti laitokselta kotiuduttua". Aika moni 2-3-vuotias tekee näitä 12 palan pelejä, varsinkin sellaset pahviset palat on vaikeampia kuin isot puiset palat. Ja jos ei ole erityisen kiinnostunut juuri palapeleistä niin näissä on tarpeeksi tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkodin täti;25082338:
Miten näihin palapeli-ketjuihin vastaa aina tälläset "lapseni teki jo 1000 palan pelejä heti laitokselta kotiuduttua". Aika moni 2-3-vuotias tekee näitä 12 palan pelejä, varsinkin sellaset pahviset palat on vaikeampia kuin isot puiset palat. Ja jos ei ole erityisen kiinnostunut juuri palapeleistä niin näissä on tarpeeksi tekemistä.

No tuo meidän lapsi tuntuu olevan kiinnostunut palapeleistä ja tänään tosiaan ekaa kertaa sai sellaisen 30 palaisen, jonka hetkessä teki, niin ei mun varmaan kannata niitä 12 palaisia lahjaksi laittaa.

Harmittavaa sinänsä, pakko varmaan laittaa ne barbapapa-palapelit huutonettiin.

54 palainen on isoin mitä on nyt tehnyt, tosin eipä meiltä tuon isompia edes löydy. Pitäisi kai käydä etsimässä 60 palan pelejä niin näkisi miten käy niiden kanssa. Poika täytti 3v lokakuussa.