Moniko on saanut tietää lapsen sukupuolen vasta synnytyssalissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Kas siinä kysymystä. Esikoisesta tiedettiin, kumpi tulee, nyt ei tiedetä. Mummoja vaivaa kamalasti ja meitä painostetaan, kun heidän mukaansa me tiedetään, mutta ei vaan haluta kertoa :D

Onko nykyään vielä paljon synnytyssali-yllätyksiä vai ottaaako enemmistö asiasta mahdollisuuksien mukaan selvää ennalta?

me kans esikoinen tiedettiin, toista ei.

muistan että oli hassua, kun siellä salissa oli siellä sivupöydällä sekä sininen että vaaleanpunainen vauvan myssy.
onnea odotukseen! :)

Minä sain tietää vasta heräämössä (keisarileikkaus nukutuksessa). Olin kyllä arvannut yhden lääkärin kommentin perusteella sukupuolen, mutta en halunnut sitä tietää.

Lääkäri sanoi siis ultrassa lääkäriopiskelijoille, että tuosta kohdasta voitte nähdä lapsen sukupuolen, näkyy nyt hyvin. Ei ollut vaikea arvata, että on poika.

Meillä äiti synnytti kaikki viis lasta tietämättä mitä sukupuolta tuli. Serkkuni taas kun odotti niin ultraaja huikki sieltä että "jahas poika sieltä on tulossa" Ja ei serkku edes halunnut tietää. Olis halunnut pitää jännityksessä..

me kans esikoinen tiedettiin, toista ei.

muistan että oli hassua, kun siellä salissa oli siellä sivupöydällä sekä sininen että vaaleanpunainen vauvan myssy.
onnea odotukseen! :)

Saako kysyä, tuntuiko kovin erilaiselta noin? Sinänsähän se sukupuoli ei muutu miksikään vaikka sen saisi tietää milloin, mutta mua jännittää ihan eri tavalla kuin viimeksi :)

Ja kiitos!

[QUOTE="vieras";23434937]me saatiin kanssa vasta salissa molempien sukupuoli. :)[/QUOTE]

karkasi käsistä, eli korjaanpas hieman. :D
piti siis olla, että molemmissa synnytyksissä saatiin vasta salissa tietää vauvan sukupuoli.

[QUOTE="jojo";23434954]Saako kysyä, tuntuiko kovin erilaiselta noin? Sinänsähän se sukupuoli ei muutu miksikään vaikka sen saisi tietää milloin, mutta mua jännittää ihan eri tavalla kuin viimeksi :)

Ja kiitos![/QUOTE]

joo,kyllähän se jänskitti. ja sitä vuoroin toivoi poikaa, vuoroin tyttöä. mitään kauhean "sukupuoli sidonnaista" ei viittinyt ostella myöskään.
oli kiva haaveilla että jospa toinen poika tulisi tai että voi jospa tuliskin se tytär :)

salissa en heti todellakaan tajunnut kysyä, että kumpi. mutta sit kysyin kätilöltä joka sanoi miehelle, että niin kumpikos se on ja mies sit sanoi että "no poikahan se on". miehen äänensävy oli mieleenpainuva.ylpeän tuoreen potran pojan isän ääni :)
ja se ajatus oli heti oma.että tuli poika.

Odotusaikana toivoin jotenkin tyttöä, mut olin aivan varma että poika tulossa.
Ja jokainen tuttu ja ei niin tuttu jauho kokoajan että "poika sieltä on tulossa, ihan poikamaha" jne...
Tyttöhän sieltä tuli :) Enkä ollu uskoa silmiäni/korviani kun kätilö sen kertoi...

Me ei tiedetty kummallakaan kerralla lapsen sukupuolta. Esikoisesta kysyin ultrassa, näkeekö kumpi on mutta ultraaja ei suostunut kertomaan. Sanoi, että on kumminkin niin suuri riski että menee väärin (13 vuotta sitten). Toisella kertaa en edes kysynyt. Mutta mies "tiesi" molempien lasten sukupuolen :)

kysästiin ultrassa et kumpi olis mut kätilö oli muutenki ku petolinnun perse niin eihän se kertonu :D

Synnytyssalissa siihen saatiin tietää et poika tuli. Vahva poika olo oli ja ku poika synty niin en edes kysyny kumpi vaan et onko se elossa...

Me ei tiedetty kummastakaan lapsesta etukäteen, että kumpi on tulossa. En missään nimessä halunnut tietää etukäteen.

Minusta nykyajan kulttuuri on ihan typerää, että kaikki pitää niin hemmetin tarkkaan tietää ja suunnitella.
Minusta oli itsestään selvää ja upeeta, että vasta sen kaiken tuskan ja työn jälkeen saan tietää lopputuloksen :heart::heart: :)

Yhteistyössä