Moniko kehtaa tunnustaa?

Luin tuossa kuinka nopeasti mammat ovat aloittaneet seksin synnytyksen jälkeen ja en voi olla kommentoimatta! Ne joita ei nappaa moneen kuukauteen, ei taida paljon olla tai sitten heitä hävettää oma "saamattomuutensa". Miten on, kuka uskaltaa tunnustaa, että seksielämä on kuivahtanut moneksi kuukaudeksi sekä ennen synnytyksen että sen jälkeen???
Minä itse kuulun tähän vähemmistöön. Ei se kivaa ole, mutta niin kauan kun ei hotsita, niin en aio ruveta millekään. :ashamed:
 
mammak2
Minä tunnustan!! Ei ole kiinnostanu moneen kuukauteen kuin pari kertaa ja edellisen synnytyksen jälkeenkin meni n. 2,5kk ennen kuin kärsi edes yrittää, n. puoli vuotta ennen kuin halut palautu edes alimmalle tasolle...en ole ottanut paineita, kyllä sitä ehtii...
 
minä tunnustan myös tämän toisen kohdalla.
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, onhan raskaus, synnytys ja perhe-elämän muutokset SUURIA muutoksia, eikä muutenkaan ian voi olla haluamassa...

meillä tosin mies on se, jolle seksi elämään paluu on hankalaa :eek: :headwall:
 
Minä tunnustaudun kans tähän porukkaan!
Poju on nyt sen 4kk ja on kyllä ihan toisen käden sormilla laskettavissa,kuinka monta kertaa on tullu tehtyä yhtään mitään siihen viittaavaakaan toimintaa.....Ei nappaa ei..... :whistle:
 
No minäpä teen pohjat: en ole mieheeni koskenut sen jälkeen kun poikani 9kk sai alkunsa.. Tuleepa mieleen että halusinko vain lapsen vielä..? Luultavasti. Erottiin juuri pari kuukautta sitten, enhän voi vaatia miestä elämään selibaatissa loppuikäänsä. Minulle kyllä sopii, kaikki energia menee lasten kanssa touhutessa! Ehkä joskus vielä tapaan jonkun joka sytyttää kadonneet halut.. ;)
 
Hippula
Nyt odotellaan kolmatta,mutta kahden ensimmäisen kohdalla on taukoa ollut yli kolme kuukautta ennen kun on tahtonut edes ajatella koko asiaa.Mulla on nimittäin pelkästään jälkivuoto kestänyt sen ajan ja välilihan leikkaus on tehty molemmissa synnytyksissä.sen jälkeen kun odottelee vielä että saa halut palautumaan normaaliin tasoon niin kyllähän siinä muutama kuukausi meni...
 
Ihanaa löytää ihmisiä joilla samanlaisia kokemuksia. Ihmetellä täytyy niitä, ketkä on pystyny 3viikon jälkeen, ei oo tainnu repeämiä paljoo olla.
3kk synnytyksestä eikä vois meikäläistä vähempää kiinnostaa!! Synnytykseni oli sen verran rajua, että kyllä siinä tovi sitten ommeltiin kun ensimmäinen lapsi oli syntynyt maailmaan..
Ahdistaa kyllä seksittömyys mut jos ei niin ei. Mies onneks ymmärtää eikä oo hyppiny muualla mut mistä sais apua jos seksi oikein todella alkaa ahdistaa. Musta tuntuu etten halua enää ikinä. Nyt alko kuukautiset vaiks imetän säännöllisesti kummallista.
:'( :'(
 
taustailija
Otanpas mäkin osaa keskustelluun, ja tunnustan! Aikaa kulunut synnytyksestä pian vuosi, ja nyt vasta alkaa vähän kiinnostamaan.. ;) Miestäkään ei kyllä ole kiinnostanut, koskaan ei olla kovin aktiivisia ihmisiä sil saral oltu, ettei vika kumppanissakaan.
 
Mun alakerta parsittiin esikoisen synnytyksessä niin, että ei kyllä tullu ihan äkkiä mieleenkään... (leikattiin, mutta repes silti) .Kyllä siinä tais mennä varmaa pari kuukautta ennenku uskalsi ajatellakkaan.
 
Me alettiin jo kahen viikon päästä synnytyksestä(tikkejä ja repeämä).ja oltiin sekstailtiin joka päivä, kunnes kakkonen synty.kakkosen syntymän jälkeen(ei tikkejä/repeämiä) alettiin heti ku pääsin sairaalasta kotia,mutta väsymys on vieny voiton eikä tässä enää jokapäivä jaksa
 
Puoli vuotta enkä edes imettänyt. Vieläkään, poju 1.5v, ei ole sellaisia haluja kuin ennen synnytystä, saa nähdä tuleeko muutosta, kun pillerit jää pois 6kk:n kuluttua. Mieskin totes, että jee, silloin saa taas seksiä ;)
 
mammi-83
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2005 klo 17:54 Äiti80 kirjoitti:
Ihanaa löytää ihmisiä joilla samanlaisia kokemuksia. Ihmetellä täytyy niitä, ketkä on pystyny 3viikon jälkeen, ei oo tainnu repeämiä paljoo olla.
3kk synnytyksestä eikä vois meikäläistä vähempää kiinnostaa!! Synnytykseni oli sen verran rajua, että kyllä siinä tovi sitten ommeltiin kun ensimmäinen lapsi oli syntynyt maailmaan..
Ahdistaa kyllä seksittömyys mut jos ei niin ei. Mies onneks ymmärtää eikä oo hyppiny muualla mut mistä sais apua jos seksi oikein todella alkaa ahdistaa. Musta tuntuu etten halua enää ikinä. Nyt alko kuukautiset vaiks imetän säännöllisesti kummallista.
:'( :'(
Minä ja mieheni harrasteltiin jo siinä 3-4viikon tietämillä ja leikkaushaava tehtiin synnytyksessä.Ymmärrän kyllä hyvin niitäkin joita ei hetkeen huvita ajatuskaan,itellä vaan teki mieli koko ajan ja siinä 3viikon jälkeen uskaltauduin jo kokeilemaan.
 
Mulla meni koko imetysaika 10 kk ihmetellessä mihin halut katoisivat.Oikeastaan ne katosivat jo raskausaikana. Ja kyllä esikoisen syntymä oli muutenkin niin mullistava kokemus, ettei siinä ensimmäisinä kuukausina paljon huomiota miehelle piisannut.
Toinen lapsi on nyt 4 viikkoinen..jälkivuodon loopumista tässä odottelen ja sitten katsotaan miltä tuntuu.
 
Meillä pian 5 vkoa synnytyksestä ja seksiä oon halunnu jo 4 vkoa sitten.(Tikkejä oli ja vähän repeämää)Jälkivuoto vaihtui juuri kuukautisiksi ja tänään lääkäri antoi luvan...nyt vain odotan miestäni kotiin... :p Ennen synnytystä taisi olla 9 vkon tauko lääkärin kiellon vuoksi.Haluja on kyllä ollut enemmän kuin ennen.
 
Ei jaksais
Ei oltu koko raskausaikana eikä nytkään olla oltu vauvan syntymän jälkeen (4 kuukautta). Mutta pitäis kai ryhdistäytyä, miehenkin takia... ;)
On tää vauvanhoito aika rankkaa.
 
Raskausaikana oli hormoonit ihan sekaisin. Halusin seksiä monta kertaa päivässä ja rakastelimme ihan loppuun asti. (vauva meni 10 pv yli). Ja sen jälkeen kun vauva syntyi, hävisi halut ihan kokonaan puoleksi vuodeksi. Aivan ihme juttu. Mieskin oli ihmeissään, koska olin niin halukas raskaana ollessani. Pitäisi saada niitä "hormoneja" joita olin täynnä kun olin raskaana. En ole ikinä voinut niin hyvin.
 
Mar-i
Synnytyksestä tulee huomenna kolme viikkoa - halua olisi, mutta kun tietää alapäästä löytyvän tikkejä ja jälkivuotokin vielä tykkää muistutella tapahtuneesta, niin ei tässä paljon aloitteita tehdä.

Sitä paitsi minusta jotenkin tuntuu siltä, että mies ei halua... Loppuraskaudenkin aikana minulta olisi halua riittänyt, mutta mites siinä yrität ison mahan kanssa toista vietellä kun tuskin pääset tarpeeksi lähelle! Kun sitten otin sanat avuksi hän tuumasi että 'ai - voiko sitä vielä tehdä?!!!'

Ehkä mun olisi pitänyt tunkea faktaa luettavaksi vähän enemmän...

No, voihan olla että kun alapää on kunnossa, ei ole enää haluakaan..
 
sivuan pikkasen aihetta...
synnytyksen jälkeen harrastettiin seksiä jo ennen jälkitarkastusta, mutta odotusaikana jäi vähemmälle. nyt toista odottaessani emme ole seksiä harrastaneet sen jälkeen kun tämä sai alkunsa. raskausviikkoja on nyt kasassa 15, eikä nappaa yhtään toi seksipuoli :ashamed:
 
miz6
Meillä seksi jäi kokonaan raskauden puolenvälin jälkeen, nyt rv 35. Mulla olis haluja riittänyt mut eipä sitä tykkää toiselta seksiä ruinata ja tarpeeks monta kertaa kun torjutaan ni tajuu hoitaa hommat vaan ittekseen. Vähän oli seksielämä hiipunut jo ennen raskautta (ollaankin hieman naureskeltu et millä se lapsi alkunsa on saanut....); isännän stressi vei hältä halut.
Mut rakkaus on ollut ihanaa ilman seksiäkin; hellyyttä ja läheisyyttä on riittänyt!! :heart: :heart:
(Kyllä silti odotan innolla et kunnon hommat taas sais potkua synnytyksen jälkeen...... Yli vuosi ilman miestä pistäis jo vakavasti miettimään vieraissa piipahtamista..) :p
 
:/ voih onpa ihanaa lukea teidän viestejänne....minä kyllä suostuin sänkypuuhiin n.3 viikon kuluttua synnytyksestä, mutta haluja ei ole yhtään....täytyy myöntää että jos meidän perheessä harrastetaan seksiä, niin silloin minä vain annan periksi ruinaavalle miehelleni..Hän kyllä tahtoisi joka päivä AINAKIN kerran.. :ashamed: Johtuukohan haluttomuus n 3 kk. ikäisen tytön hoidosta vai mistä, mutta kohta todellakin alkaa pelottaa että kuinka kauan mies jaksaa ruikuttaa ennen kun lähtee "toisille apajille"...noh, minulla on näin hyvä, Ilman seksiä... :saint:
 

Yhteistyössä