moniko etäisä/MIES myöntää että ero oli hänen oma vikansa

• Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti
niinpä niin
Onko tällä palstalla ketään etä-isää jolla olisi pokkaa myöntää rehellisesti, että vika eroon hänessä ittessään?

Että lasten äiti ei halua antaa lapsia tapaamiselle siksi, ettei luota, koska mies itse ei ole koko pitkän yhdessäolon aikana ottanut vastuuta lapsista ollenkaan, eikä osaa edes ruokaa laittaa, eikä kykene niihin eronkaan jälkeen?

Olen kuunnellut miesten juttuja, ja alkaa pikkusen hiljaa tympiä: aina on mies muka ollut niin kunnollinen äijä, parisuhde hyvä, ja sitten muija onkin yhtäkkiä vaan lähtenyt, ilman että mies itse olisi osannut mitään aavistaa.
Ja mies väittää sitten oppineensa erosta ja olevansa muuttunut mies, ja hirvee hinku on perustaa uusi perhe ja tehdä uuden muijan kanssa lisää tenavia, edes se yksi.
Kuka uskaltaa sanoa, että syy on se että halutaan korvata ja korjata se pieleen mennyt liitto, ja näyttää että "kato nyt, kyllä onnistuu vielä "?

Esim. mies väittää että ex-muija oli vaan v-mäinen nalkuttava akka, kylmä ja epäempaattinen ja huono äiti, ja silti sai lapset.

Todellisuudessa nainen on yrittänyt että mieskin ottaisi vastuuta tai edes tekisi jotain kotona, mutta mies on jatkanut lapsista huolimatta vapaata poikamieselämää poikaporukan kapakkailtoineen. Ja ollut naiselle yksi hoidetta niiden omien lasten joukossa.

Moni katkera jätetty ex-mies on leiponut muijastaan persoonallisuushäiriösen, vaikka takana on vain kaikkeen väsynyt ihminen, koska mies itse ei ole ottanut vastuuta mistään.

kysympä vaan
Vieras Otsikko: Vika ittessä
Onko ketään yh-äitiä, jolla olis pokkaa
myöntää että vika olis ittessä?

Oon kuunnellu tarpeeksi naisten juttuja ja alkaa pikusen hiljaa
ottaa kupoliin kun aina vika on miehessä
ja itse ollaan täydellisiä.

Esimerkiksi:
Oon 100% varma että monen miehen alkoholismin takana on hankala nainen. Eli itse en sekaantuisi alkoholistin ex-muijaan koskaan.

Samoin monesta miehestä on leivottu persoonallisuushäiriöinen vaikka totuus on vain se
että muija on sen ärsyttänyt äärimmilleen.
Kyllähän mies hermostuu kun oikein vimpan päälle ärsytetään.

että sillee

Ei kannata ihmetellä että joku alkoholisti syyttää vaimoaan juomisesta. alkoholismi on kieltämisen sairaus. Siihen kuuluu se että maailma tuntuu käyttäytyvän oudosti koska alkoholisti itse ei tajua oman juomisensa vaikutusta elämäänsä.
Minusta on paha miettiä kuka on eroon syyllinen ja kuka syytön. vähän niin kuin lasten tappeluissa: toinen härnää toista tunnin, tämä lopulta mottaa. Kumpi on syyllinen?

Joskus liitto loppuu vaan sen takia että ei ole mitään syytä jatkaa. Varsinkin naiset tuntuvat etsivän hyviä syitä eroon. Tällä tavalla ehkä halutaan "puhtaat paperit" eroamisesta ja päästä syyllisyydestä. Mutta pitää muistaa että länsimaissa kenenkään ei tarvitse elää vasten tahtoaan jonkun kanssa. Erota voi jos haluaa myös ilman väkivältaisuutta tai alkoholismia. Itse näen että petäminen ei ole mikään pakkotilanne eroon. Ei liittoa kannata lopettaa vain sen vuoksi mutta yleensä siihen tilanteeseen kun on tultu, moni muu asia on jo pahasti pielessä.

En ymmärrä mihin koet tarvitsevasi tuota ns. "syyllisyyden myöntämistä " . Eronneena tiedän, että välttämättä syytä ei löydy mistään, vaikka kuinka haluaisi. Ja samaa mieltä olen, että ketään ei voi pakottaa olemaan toisen kanssa. Jos toinen ei halua paikata välejä niin eikö oo aika varma merkki siitä, ettei puolison kanssa kertakaikkiaan enää haluta olla! Vai koetko että olet täysin syytön kaikkiin mahdollisiin ongelmiin mitä ikinä on parisuhteessa ollut? Ja miehen myöntämällä "syyllisyytensä" koko maailma tietää kuinka täydellinen vaimo olet? Sitäkö haluat? Vai että ero ei olisikaan yhtä todellinen jos mies vain myöntää että hän on syypää eroonne! Jompikumpihan aina tekee aloitteen halutessaan eroa, en vain näe miksi tämä asia on niin tärkeä asia sinulle. Mikään ei muutu miksikään, ero on ero ja jätetty on jätetty.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:
En ymmärrä mihin koet tarvitsevasi tuota ns. "syyllisyyden myöntämistä " . Eronneena tiedän, että välttämättä syytä ei löydy mistään, vaikka kuinka haluaisi. Ja samaa mieltä olen, että ketään ei voi pakottaa olemaan toisen kanssa. Jos toinen ei halua paikata välejä niin eikö oo aika varma merkki siitä, ettei puolison kanssa kertakaikkiaan enää haluta olla! Vai koetko että olet täysin syytön kaikkiin mahdollisiin ongelmiin mitä ikinä on parisuhteessa ollut? Ja miehen myöntämällä "syyllisyytensä" koko maailma tietää kuinka täydellinen vaimo olet? Sitäkö haluat? Vai että ero ei olisikaan yhtä todellinen jos mies vain myöntää että hän on syypää eroonne! Jompikumpihan aina tekee aloitteen halutessaan eroa, en vain näe miksi tämä asia on niin tärkeä asia sinulle. Mikään ei muutu miksikään, ero on ero ja jätetty on jätetty.

Oli tod.näk.vastine tuolle yh:lle kohdistetulle kysymykselle.Mikä näkyy kursivoituna samassa ap:n kirjoituksessa.
Oli toisena otsikkona ja lainattu tähän.
<br><br>

ap vastaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 10:44 Micosa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 10:38 vieras kirjoitti:

Oli tod.näk.vastine tuolle yh:lle kohdistetulle kysymykselle.Mikä näkyy kursivoituna samassa ap:n kirjoituksessa.
Oli toisena otsikkona ja lainattu tähän.
NIIN tuollahan joku mies (?) halusi kuulla kuinka moni yh myöntää olevansa syyllinen eroon ja siihen, että on ajanut miehensä alkoholismiin ja persoonallisuushäiriöisen diagnoosiin.
Sen mukaan nainen on aina ?? syyllinen eroon ja eronneita, etenkin alkoholisteista eronneita, naisia, kannattaa välttää.

se teksti on kursivoitu.
Sama juttu siis toisinpäin.

Luulin, että ihmiset tietää mistä ketjusta on kyse, se kun sai aika paljon vastauksia ja itselle tuli mieleen, että milloinkas kukaan mies kenalaistasi oman toimintansa ja syyllistäisi itseään siitä, että on tehnyt vaimosgtaan nalkuttavan ämmän ja liitto on päättynyt eroon? Ja tulisi sen nettijulkisesti myöntämään.
Tai että joku mies kävisi läiskimässä kaveriaan (miestä siis) olkapäille, että kuule, itse aiheutit. Oma vikas. Toivottavasti et löydä ketään, pilaat senkin naisen elämän.

Tähänkin vastasi naiset. :x

Olen kyllä nainen, ja nainen josta aviomiehensä halusi erota, kun oli rakastunut toiseen. En vain näe järkeä tuossa että etsitään "syyllistä" eroon. En puhunut lyömisestä enkä alkoholismista tms. Tokihan minustakin olisi helposti voinut tulla nalkuttava akka, kun minut jätettiin, mutta eihän se miehen vika olisi ollut vaan omani, jos olisin ollut niin onneton ihminen että koko elämäni sisältö olisi tämän jälkeen ollut vain ja ainoastaan se että mieheni otti ja rakastui toiseen. Katkeruudesta ei voi syyttää kuin itseään! Ja se että etsitään näitä syyllisiä vielä pitkään eron jälkeen ja nalkutetaan kaikille miehen typeryyttä ei osoita kovinkaan kypsän ja omillaan pärjäävän naisen toiminnalta. Saahan sitä itkeä oman elämän kurjuutta, mutta siihenkö haluatte elämänne perustaa? Ei kukaan pysty toisesta nalkuttavaa akkaa tehdä, itse se aiheutetaan ja jos toisesta pystyykin nalkuttavan tehdä, on asiat huonosti jo muutoinkin että annetaan jonkun muokata omaa persoonaa!Huomaan kuinka kypsä olet kun vedät herneen nenääsi eriävästä mielipiteestä. Olet katkeruudestasi ylpeä, oletko onnellinen uudessa roolissasi olla ikuisesti se nainen tuttavapiirissäsi joka aina kitisee siitä kun mies jätti vaikka SINÄ olisit halunnut korjata välinne??!! Jatka elämääsi.

niimpä niin meitä on moneen junaan ja ap on tainnut jäädä jo aikaa sit asemalle, sen verta lapsellista on tuo teksi, yks neuvo sulle jatka elämääsi!! koska muuten susta tosiaan tulee katkera.....
tässämeidän tarina miehen exästä.. joka siis ei vileä yli 5 vuotta sitten tapahtuneesta erosta ole päässyt yli ja se on tosi kamalaa katsella kun ihminen edeleenkin riutuu siinä menneessä.. ei kertakaikkiaan pysty vaan jatkamaan!! aina vaan tulee et kun silloin ja silloin teit näin ym.... ja ajan mittaan on menetännyt ystävänsakin.. lapset sen verta isoja, että kertoilevat aina välillä!!
elämä on välillä epäoikeudenkin mukaista, mutta väitän että sitä saa mitä tilaa ja niin makaa kuin petaakin!! mutta on asioita joiden kanssa on vaan pittava elämään halusipa tai ei!!! mutta menneisyyteen ei kannata jäädä roikkumaan, ei tee vahinkoa kuin iteleen!!

ap ihmettelee
vieras ja vieras.
Minulleko te kommentoitte ?? :eek:
Olen hämmästynyt.
Vedätte kummallisia johtopäätöksiä. Mistä? Enhän minä ole omasta elämästäni taikka eroistani tai existäni yhtään mitään puhunut.

Kirjoitin aloituksen ihan vaan vastavetona sille, kun joku (mies? nainen? en tiedä) aiemmin täällä aloitti vastaavan ketjun näillä samoilla väittämillä, tosin niin päin että yh nainen itse olisi syyllinen eroon, ja moniko myöntää sen.

Minuun henk.koht. tämä ei liity mitenkään.
Joten on tosi kummallista että tällä tuon tuostakin on tämmösiä vieraita jotka haukkuu kärkkäin sanakääntein - omien olettamusten pohjalta.

En edelleenkään, en tässä enkä tuolla aiemminkaan, puhu mitään henk.koht. elämästäni yhtään mitään, en minä tässä itsestäni ole mitään puhumassa. :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 22:17 ap ihmettelee kirjoitti:
vieras ja vieras.
Minulleko te kommentoitte ?? :eek:
Olen hämmästynyt.
Vedätte kummallisia johtopäätöksiä. Mistä? Enhän minä ole omasta elämästäni taikka eroistani tai existäni yhtään mitään puhunut.

Kirjoitin aloituksen ihan vaan vastavetona sille, kun joku (mies? nainen? en tiedä) aiemmin täällä aloitti vastaavan ketjun näillä samoilla väittämillä, tosin niin päin että yh nainen itse olisi syyllinen eroon, ja moniko myöntää sen.

Minuun henk.koht. tämä ei liity mitenkään.
Joten on tosi kummallista että tällä tuon tuostakin on tämmösiä vieraita jotka haukkuu kärkkäin sanakääntein - omien olettamusten pohjalta.

En edelleenkään, en tässä enkä tuolla aiemminkaan, puhu mitään henk.koht. elämästäni yhtään mitään, en minä tässä itsestäni ole mitään puhumassa. :x

Huomasin että taitavat olla vieraat jääneet junasta kun pointtia eivät aloituskirjoituksesta osanneet lukea.
:whistle: <br><br>

myönnän
Pakko myöntää että oon varmaan aiheuttanut konfliktin
tai jopa eronkin ei tiedä vielä.

Oon sairaanhoitaja ja meillä oli laivareissu.
Kävin sängyssä yhden terapeutin kanssa.

No nykyäänhän siitä tietää koko kaupunki.

Kaduttaa että sillee mutta minkäs voi.
Me miehethän ajatellaan kikkelillä.

No myönnän, ero oli minun vikani, sillä itse lähdin. Ei sitä nalkutusta ja huutoa jaksanut kuunnella. Ehkä minä sitten omalta osaltani sen aiheutin, tiedä häntä. Ei nykyisessä suhteessani sellaista kuitenkaan ole. Juu, sain kuulla, etten ottanut lapsista vastuuta tarpeeksi, mutta ei se ollut eron jälkeen syynä siihen, ettei lapsia minulle haluttu antaa. Ex-vaimoni ei antanut lapsia, koska halusi lapsilla kiristää minut palaamaan. Olenkin monta kertaa ihmetellyt, että jos niin p.aska mies olin, niin miksi minut sitten takaisin yritettiin saada vaikka väkisin. Nimim. lapsia ikävä, mutta onnellisempi

Yhteistyössä