monikko-odottajien toukokuu

Hyvää vappua kaikille!
Olen uusi odottaja tällä palstalla. Meille on tulossa kaksoset marraskuussa ja viikkoja on nyt 13+0. Molemmat vauvat ovat omissa oloissaan eli oma pussi ja istukka.
Tuplaraskaus oli kyllä yllätys, mutta ihan mieluinen yllätys =) Omassa suvussani ei ole kaksosia, mutta miehen on.
Raskaus on sujunut hyvin tähän asti. paremmin jopa kuin yhdeltä. Pahoinvointi oli manimaalista ja loppui 9 viikolla.
 
heippa! minä myös uusi täällä! :D
tiistaina varhaisultrassa löytyikin yllätykses kaksi sikiötä, shokkihan se oli ja itku tuli, mut nyt alkaa rauhottuun ja hyväksyyn tilanteen.
nyt siis mennään rv 7+5 eli voihan tässä mitä vain tapahtua...
sen lääkäri jo näki että samassa istukassa ovat mutta eri pusseissa.. eli identtiset?
minulla on yksi lapsi ennestään kohta 5v ja miehelle esikoista toivottiin mutta tuleekin sit heti kaksi! :heart:
ens keskiviikkona olis eka neuvola... saas nähdä mitä siel sit on..

mutta hauskaa vappua!

millimenninkäinen 7+5
 
Millimenninkäinen Onnea ultrakuulumisista! Me kuultiin kaksosista myös varhaisultrassa, viikolla 6+2. Oli vaikeaa ajaa kotiin lääkäriltä, mutta äkkiä uutiseen onneksi sopeutui ja nyt tässä vaiheessa tuntuu jo oudolta että joku odottaa "vain" yhtä vauvaa =) Pidetään peukkuja että kaikki menisi hyvin ja molemmat kaverit pysyisi kyydissä. Tarkemmat kaksosraskauden seurannat alkaa yleensä vasta rakenneultran jälkeen, siihen saakka noudatetaan samoja rutiineja kuin yksösraskaudessa.

Ja identtiset tuplat on kyseessä, jos kerta istukka yhteinen. Hyvä että omat pussit löytyi! Jos alkiot olisi samassa pussissa, kyseessä olisi riskialtis raskaustyyppi jota seurattaisiin tosi tiheään.

Tervetuloa mukaan!

HW 32+2
 
Onnittelut kaikille muille, ja samalla ilmoittaudun itsekin mukaan! Varhaisultrassa meille sanottiin, että yksi sieltä on tulossa, mutta kuinkas ollakaan, NT-ultrassa paljastuikin melkoinen ylläri 13. viikolla! Aikamoinen shokki, itkin ja nauroin yhtä aikaa. Mutta positiivinen shokki siis. Esikko ei ehdi 2-vuotiaaksi kun tulee seuraa (jos nyt kaikki menee hyvin), ja sitten varmasti riittää vipinää...!

Mutta onko siis niin että jos on yhteinen istukka, kaksoset ovat identtiset? Luulin että pitää olla myös samassa pussissa. Meillä istukka-asia vielä hieman epäselvä, mutta onneksi eri pusseissa ovat. Mutta lykkyä kaikille odotusaikaan! :wave:
 
Annie Oakley: Identtiset voivat olla vaikka ovat eri pusseissa, kunhan vain on yhteinen istukka.

Hiljaista täällä tosiaan on. Mulle tuo kaksosraskaus paljastui 9+2. Nyt ollaan 14+2. Vatsa on nyt kasvanut sen verran että suurimmatkin tavalliset farkut saa heittää pois. Äippävaatteita kävin ostamassa lisää kun kuopuksen odotusvaatteet ei kauan mahdu. Kiloja jäi reippaasti tuosta edellisestä raskaudesta ja oikeastaan tuli lisääkin.
 
Hei kaikille!

Olen kirjoitellut tuolla syysmassukoiden puolella, mutta ajattelin ilmoittautua myös tänne. Odottelen siis esikoisiani ja laskettuaika on 22.9, molemmilla on omat istukat ja pussukat. Minulla itselläni on kaksoisveli, joten kaksosten odottaminen on mielestäni tosi hienoa! Itse olen kokenut, että kaksosena eläminen on suuri voimavara, joten suon sen mielelläni myös omille lapsilleni. Kaikki on mennyt tähän asti mukavasti ja kesäloma häämöttää kolmen viikon päässä. Vatsa on jo aika iso ja valtavaksi varmasti kasvaakin.
Hyviä vointeja kaikille!

Masu78+"pojat"(sukupuolista ei tietoa) rv 20+6
 
Täällä kans yks tuplien odottaja. Tänään oli äitipoli ja selvisi, että odotamme identtisiä kaksosia, joilla on eri vesipussit. Suvussani ei ole kaksosia. Pahaa oloa, väsymystä ja oksentelua on ollut. Huomattavan erilainen raskaus kuin edelliset. Minulla on ennestään 4 ja puolivuotias poika ja 3v tyttö. Miehelleni tuplat ovat ensimmäiset biologiset.

Heidi 12+3
 
Paljon onnea maximillianna !!!
:flower:

aika hiljaista on ollu mun kirjoittelu kun ei oikein ole mitään uutta tapahtunut.. pahoinvointi on melkein loppunut ja vatsan turvotus laskenut.. nyt vaan mietin onkohan siellä vielä kaksi.. :/ 3.6 vasta seuraava np-ultra.. lääkäri on 27.päivä mutta siellä tuskin selviää onko molemmat hengissä, voisinhan tietysti kysyä jos siellä kuunneltais sydänäänet.
kaikille sukulaisille melkein on kerrottu jo.. mies on niin tohkeissaan :D
missä vaiheessa teillä alkoi selkeästi vatsa kasvamaan?

no mutta minä tästä lähden kohta labraan istuun viemään näytteitä.. blaah..
moikka
millimenninkäinen ja murut 9+3
 
Heippa!

Mulla maha alkoi kasvamaan jo viikolla 12. Seuraavalla viikolla oli pakko siirtyä mammahousuihin, kun farkut ei enää mahtuneet kiinni. Oli oikeestaan mukava, että se "läskirölly"-vaihe meni niin nopeesti ohi, eipä tarvinnu lihomiskommentteja kuunnella...
 
Olo on edelleen ollut etova. Yök! Alamahan kipu on tullut seurakseni kaverinsa jalkoväliin vihlonnan kanssa. Levolla on helpottanu, sikäli kun voi levätä. Mun makkaramaha on saanu uuden muodon. Näyttää kuin olisin puolivälin tienoilla. Äitipolilla käydessä la muuttui, nyt viikot on 12+6.
 
Moro !

Täällä tuplien odottaja. Varhaisultrassa näkyin kahdet sydämmensykkeet ja tässä ollaan muutamia päiviä sulateltu tätä uutista :LOL:

Lääkäri ei vielä pystynyt tarkkaan näkemään oliko identtiset vai ei mutta np-ultrassa varmaan näkyy jo enemmän.

aiaifi + burman simpanssit Iiro & Esko rv 8+2
 
Hei kaikille :wave:

Täällä myös yksi tuleva tuplamami. Varhaisultrasta asti olemme tieneet tästä tuplaonnestamme ja eilinen neuvolakänti vahvisti, että edelleen kaksi sitkeää pikkukaveria siellä asustaa. Ovat omissa pusseissaan ja heiluttelivat eilen iloisesti käsiään ja jalkojaan äidin ja isin riemuksi. Np-ultra meilläkin seuraavana etappina tuossa n.2 viikon päässä, kutsu tulee postitse.

Vatsa on mulla kovasti jo pullahtanut esiin. Olen (ollut) hyvin hoikka, joten kaikki farkut ovat jo käyttökelvottomia, jokuset suorat housut mahtuvat ja onneksi kaikenlaiset lököhousut kotona pidettäväksi. Ajattelin kyllä jo tällä viikolla investoida mammafarkkuihin - pieni taikausko vaan pitää mut vielä toistaiseksi pois noista kaupoista =)

Kiva, että voidaan vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia. Onhan tässä yksösiin verrattuna tuplaten kaikenlaista.

Miru, Papu & Nuppu rv 9+1
 

Yhteistyössä