Monien keskenmenojen jälkeinen raskaus - tuoksena lähes aina tyttö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhaa spekulointiahan tämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhaa spekulointiahan tämä

Vieras
Olen ihmetellyt miksi melkein kaikilla pitkään lasta yrittäneillä ja monia keskenmenoja kokeneilla on ensimmäinen (usein ainoa) tärpännyt lapsi ollut tyttö. Onkohan tuo luonnonvalintaa että jos on kovia kokenut perhe niin heille annetaan tyttö koska tyttö on helpompi? Olen kokenut että tyttölasten vanhemmilla on vähemmän keskinäisiä ongelmia ylipäänsä kuin poikalasten. Jokin yhteys tuossa täytyy olla.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaa spekulointiahan tämä:
Olen ihmetellyt miksi melkein kaikilla pitkään lasta yrittäneillä ja monia keskenmenoja kokeneilla on ensimmäinen (usein ainoa) tärpännyt lapsi ollut tyttö. Onkohan tuo luonnonvalintaa että jos on kovia kokenut perhe niin heille annetaan tyttö koska tyttö on helpompi? Olen kokenut että tyttölasten vanhemmilla on vähemmän keskinäisiä ongelmia ylipäänsä kuin poikalasten. Jokin yhteys tuossa täytyy olla.

Keittiöpsykologin pohdiskelua... Kokemuksesi on ihan potaskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ei oo mitään yhteyttä :D Ihan se on siitä siittiöstä kiinni kumpi on tullakseen.

Mutta silti vaikeasti raskautuvat/keskenmenoherkät saavat suhteessa enemmän tyttöjä kuin normaalisti raskautuvat.

No kun se lapsen sukupuoli ei ole kiinni siitä naisesta vaan siitä siittiöstä.

Eikös poikalapsia mene jo kesken enempi? Kuvittelen jostain ihan tieteellisestä lähteestä lukeneeni, että poikasikiöitä on paljon enemmän mutta syntyneistä poikia on vain vähän enemmän ja aika pian (10-vuodessa?) tyttöjä on ikäluokassa enemmän kuin poikia. Pojat on riskialttiimpia monin tavoin mm. siksi kun niillä on vain se yksi x.

ja meillä suvussa/ystäväpiirissä kiertää kyllä sanonta, että jos ei ole tyttölasta, ei tiedä lastenkasvatuksesta tai vauvanhoidosta yhtään mitään=). meille vaan poikkeuksetta on sattunut niin, että tyttöraskaudet, vauva-ajat, uhmikset ja murrosiät on tytöillä ollut huomattavan paljon vaativampia kuin poikaperheissä. itselläni ollut parikin keskenmenoa ja niistä yksi vkolla 23 (poika), sen jälkeen syntynyt 2 tyttöä, jotka raskausajasta lähtien todella vaativia tapauksia (mm vuodelepoa puolesta välistä odotusta ja toinen syntyi vr 32 keskosena) että silleen... ei helpolla ole meitä katoinkohdeltujakaan päästetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Ois:
Eikös poikalapsia mene jo kesken enempi? Kuvittelen jostain ihan tieteellisestä lähteestä lukeneeni, että poikasikiöitä on paljon enemmän mutta syntyneistä poikia on vain vähän enemmän ja aika pian (10-vuodessa?) tyttöjä on ikäluokassa enemmän kuin poikia. Pojat on riskialttiimpia monin tavoin mm. siksi kun niillä on vain se yksi x.

Ensinnäkin pikkusikiöt näyttää pojilta aluksi kaikki. Joten toivottavasti tuossa on tutkittu myös kromosomit.

Juu ei oo mitään yhteyttä :D Ihan se on siitä siittiöstä kiinni kumpi on tullakseen.

Mutta silti vaikeasti raskautuvat/keskenmenoherkät saavat suhteessa enemmän tyttöjä kuin normaalisti raskautuvat.

Mulla on kaksi poikaa.
Esikoinen on tyttö,mutta silloin ei ollut mitään ongelmia raskautumisen kanssa.

mulla on kolme ystäväpariskuntaa jotka vuosia hoidoissa yrittäneet lasta ja nyt kaikilla tyttöjä :) Yhdellä jopa kaksi..Kuullut kans että tyttö-siittiöt-vai mitä ne on niin kestävimpiä.. tiä sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei vaan kun tyttösiittiöt on kestävämpiä.

Ja pojat kuolevat suuremmalla todennäköisyydellä raskauden aikana, synnytyksessä ja juuri syntymän jälkeen.

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0999/is_7276_321/ai_69057221/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-544069/Baby-boys-quarter-likely-die-year-life.html

No kun se lapsen sukupuoli ei ole kiinni siitä naisesta vaan siitä siittiöstä.

Nainen vaikuttaa siihen, millaiset siittiöt sen munasolun hedelmöittävät. Tai siis millainen siittiö.

Yhteistyössä