Monia lasten muoviastioita ei saa laittaa mikroon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
miksiköhän näin? Meillä useampi lahjaksi saatu (Nalle Puh, Muumi) ja kaikissa se kielto pohjassa, että ei sovellu mikroaaltouuniin. Onkohan kukaan kokeillu mitä niille käy mikrossa? Uskallanko lämmittää niissä ruokaa vain tyydynkö siihen, että lämmitän ensin toisessa kipossa ja kippaan sitten sapuskan siihen juniorin muovilautaseen...

Joo, melamiiniastiat ei kestä mikroa. Itse tutkin tarkkaan just noi merkinnät, jätän mieluummin ostamatta sellaisen mitä ei saa mikroon laittaa - menee turhan monimutkaiseksi joko lämmittää ruoka vesihauteessa tai sitten ensin yhdessä astiassa ja sitten kipata toiseen *minäkö mukavuudenhaluinen ;) :whistle: *

samaa olen itsekin ihmetellyt, koska juuri niiden astioidenha tulisi kestää mikrossa lämmityksen. Itse olen satunnaisesti niitä laittanut mikroonkin eikä ainakaan vielä niille ole mitään tapahtunut. . .

Itse en sellaisia lautasia osta.....eri asia, jos joskus lahjaksi saa, niin en kehtaa takasinkaan lähettää. Oon joiltakin kuullu, että mikron jälkeen ois kuvat eli värit lähteny, mitä lie sitte tapahtunu!

Yhteistyössä