Monet Fazerin suklaat on pilattu palmuöljyllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijanaimisk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo yleinen trendi näyttää olevan että tuotteen maku huononee mutta hinta pysyy samana tai jopa nousee, eivätkö valmistajat tajua että tuote jää lopulta hyllylle? Ei me kuluttajat olla ihan niin tyhmiä kuin luulevat

Miksi kaakaontuotanto olisi parempaa kuin palmuöljyntuotanto? Siis ekologisesti ja inhimillisesti?

Ei ne niissä kokonaan kaakaovoita ole korvanneet, osan vaan. No makuun mä en osaa sanoa kun syön vain Fazermintia .p

Tosiasiahan on, että Fazerin suklaat maistuu ihan kamalalta nykyään. Niistä tulee myös ihan jäätävä närästys ja limaa kurkkuun. Minä jätän ne ihan suosiolla kauppaan ja ostan muun valmistajan suklaata, mitä ei ole vielä pilattu kikkailemalla palmuöljyn kanssa.

Taas kerran viihdyttävää katsoa viherpiipertäjien pöyristymistä.

Ehkä enemmänkin suklaanrakastajien pöyristyminen. vaikka jotkut viittaavat johonkin palmuöljyn ekologisiuteen, johtuu syy siitä, että suklaasta on tullut pahaa! vai myykö ne vanhentunutta suklaata? fazer vastas mulle viime vuonna, ettei reseptiä ole muutettu. Fazerin joulukalenterin suklaa oli pahaa.

Joo yleinen trendi näyttää olevan että tuotteen maku huononee mutta hinta pysyy samana tai jopa nousee, eivätkö valmistajat tajua että tuote jää lopulta hyllylle? Ei me kuluttajat olla ihan niin tyhmiä kuin luulevat

Näin se menee. Markkinoille tulee joku kikkelikartanon kinkkukiusaus, missä on oikeasti makua ja reilusti kinkkua. Porukka ihastuu tuotteeseen ja sen jälkeen valmistajalle iskee ahneus. Se vähentää kalliita raaka-aineita ja käsin tekeminen vaihtuu koneen tekemäksi. Jengi ostaa sitä tottumuksesta, kuten Mövenpickin suklaajäätelöä, josta runsas suklaapitoisuus on hävinnyt jo 90-luvulla. Sitten kun sitä alkuperäistä vastaava uusi tuote tulee markkinoille, on porukka pähkinöinä: ihanaa suklaata, tämä maistuu niin suklaiselle.

Siis ongelmahan ei ole alun alkaenkaan mitkään makeiset vaan juuri tuo biopolttoaine. Ehkä niitä autoja kannattaisi ohjata vaikka sähköön sen sijaan niin säästyisi enemmän metsiä?

Mun lempisuklaan menivät pilaamaan.

Mut sitä oli jo viime jouluna, muistan elävästi sen ensimmäisen omituisenmakuisen suulisen... :sick:

Olen laittanut reklamation Fazerille ja taidanpa laittaa uudestaan.

Lainaan itseäni mutta syystä.

Jostain hemmetin syystä mulla ei enää onnistu Fazerin sivuilla palautteenlaitto!

Toimiiko se muilla? Onko mut bannattu kahden palmuöljystä valittavan palautteen vuoksi? o_O

Ne luottaa nyt siihen että kun on se vihapuhebotti niin suvaitsevaiset ostaa kannatuksen vuoksi niiden paskaa suklaata. Ja jos/kun asiakkaat kaikkoaa niin voi kääntää tän vielä sen vihapuhebottinsa syyksi kun suomalaiset on niin rasisteja, ei tartte sit peiliin kattoo ku syyllinen on valmiina. Nehän oli pienentäny konvehtirasiaansakkin taas mutta hinta pysyny samana "pakkauskustannuksista" johtuen.

Yhteistyössä